Variaţiile genetice care predispun la infarct, identificate

Mai multe variaţii genetice care predispun la producerea infarctului au fost identificate de cinci echipe de cercetători, rezultatele studiilor acestora fiind publicate în revista Nature Genetics.

Imaginea articolului Variaţiile genetice care predispun la infarct, identificate

Variaţiile genetice care predispun la infarct, identificate

Myocardial Infarction Genetics Consortium (Consorţiul pentru cercetări genetice asupra infarctului miocardic) a identificat nouă regiuni genetice - dintre care trei care nu au mai fost niciodată descrise - care cresc riscul de infarct miocardic precoce.

La studiu au participat 26.000 de persoane din 10 ţări.

"În măsura în care avem deja metodele eficace de a reduce riscul de infarct, indivizii care prezintă o probabilitate mare moştenită genetic ar putea beneficia de o atenţie suplimentară", a spus Sekar Kathiresan (Spitalul general din Massachusetts, Boston, SUA).

La rândul lor, cercetătorii de la "deCODE genetics" au identificat o nouă legătură între riscul crescut de infarct şi variaţiile genetice care cresc nivelul de eozinofile - celule sangvine implicate în mecanismul de inflamare.

Echipa medicului David-Alexandre Tregouet (Inserm, Franţa) a descoperit că o combinaţie de variaţii genetice situată pe trei gene adiacente cromozomului 6 este asociată unei creşteri semnificative a riscului de infarct miocardic.

Totodată, echipa medicului Toshihiro Tanaka (Riken, Yokohama, Japonia) a demonstrat că o variaţie a genei BRAP este asociată riscului crescut de infarct miocardic.

De asemenea, echipa profesorului Jeanette Erdmann (Universitatea din Lübeck, Germania) a identificat o genă care, se pare, predispune la infarct, situată pe cromozomul 3.