Browserul urmează să fie lansat în următoarele săptămâni, au spus trei dintre aceste persoane, și își propune să utilizeze inteligența artificială pentru a schimba fundamental modul în care consumatorii navighează pe web.
Acesta va oferi OpenAI un acces mai direct la un element fundamental al succesului Google: datele utilizatorilor.
Dacă va fi adoptat de cei 500 de milioane de utilizatori activi săptămânal ai ChatGPT, browserul OpenAI ar putea exercita presiune asupra unei componente cheie a sursei de venituri din publicitate a rivalului Google.
Chrome este un pilon important al afacerii publicitare a Alphabet, care reprezintă aproape trei sferturi din veniturile sale, deoarece Chrome furnizează informații despre utilizatori pentru a ajuta Alphabet să direcționeze reclamele în mod mai eficient și mai profitabil și, de asemenea, oferă Google o modalitate de a redirecționa traficul de căutare către propriul motor în mod implicit, potrivit Reuters.
Browserul OpenAI este conceput pentru a păstra unele interacțiuni ale utilizatorilor într-o interfață de chat nativă similară cu ChatGPT, în loc să facă clic pe site-uri web, au spus două dintre surse.
Accesul browserului la activitatea web a utilizatorului l-ar face platforma ideală pentru „agenții” AI care pot întreprinde acțiuni în numele lor, cum ar fi rezervări sau completarea formularelor, direct în cadrul site-urilor web pe care le utilizează.
OpenAI are mult de lucru. Google Chrome, care este utilizat de peste 3 miliarde de persoane, deține în prezent peste două treimi din piața mondială a browserelor, potrivit firmei de analiză web StatCounter.
Safari, al doilea browser ca popularitate, deținut de Apple, se află cu mult în urmă, cu o cotă de 16%. Luna trecută, OpenAI a declarat că are 3 milioane de utilizatori business plătitori pentru ChatGPT.
Perplexity, care are un motor de căutare AI popular, a lansat miercuri un browser AI, Comet, capabil să efectueze acțiuni în numele utilizatorului. Alte două startup-uri AI, The Browser Company și Brave, au lansat browsere bazate pe AI capabile să navigheze și să rezume conținutul de pe internet.
Rolul Chrome în furnizarea de informații despre utilizatori pentru a ajuta Alphabet să vizeze reclame mai eficient și mai profitabil s-a dovedit atât de succes încât Departamentul de Justiție a cerut divizarea sa după ce un judecător american a decis anul trecut că compania-mamă Google deține un monopol ilegal în domeniul căutării online.
Browserul OpenAI este construit pe Chromium, codul browserului open-source al Google, au declarat două dintre surse.
Chromium este codul sursă pentru Google Chrome, precum și pentru multe browsere concurente, inclusiv Microsoft, deschide o filă nouă Edge și Opera, deschide o filă nouă.
Anul trecut, OpenAI a angajat doi vicepreședinți de lungă durată ai Google, care au făcut parte din echipa inițială care a dezvoltat Google Chrome. The Information a fost primul care a raportat angajarea lor și faptul că OpenAI a luat în considerare anterior construirea unui browser.
Un director executiv al OpenAI a declarat în aprilie că compania ar fi interesată să cumpere Chrome dacă autoritățile antitrust ar reuși să impună vânzarea.
Google nu a scos Chrome la vânzare. Compania a declarat că intenționează să conteste hotărârea potrivit căreia deține un monopol.
OpenAI a decis să creeze propriul browser, în loc să se limiteze la un „plug-in” pentru browserul altei companii, pentru a avea un control mai mare asupra datelor pe care le poate colecta, a declarat una dintre surse.