Cifra a crescut constant: 2 miliarde la sfârșitul lui martie și 3 miliarde la sfârșitul lui mai. Această rată de creștere în doar cinci luni este fără precedent în industria software, spun analiștii.
„Am analizat IPO-urile a peste 200 de companii de software cotate la bursă și această rată de creștere nu s-a mai înregistrat niciodată”, declară Alex Clayton de la Meritech.
Spre comparație, Snowflake a avut nevoie de șase trimestre să crească de la 1 la 2 miliarde de dolari.
Cea mai mare parte a veniturilor Anthropic vine din vânzarea modelelor de IA către alte companii, iar un factor cheie este generarea de cod. Startup-ul din San Francisco, susținut de Alphabet și Amazon, este cunoscut pentru IA care excelează în programarea computerelor.
Această specialitate diferențiază Anthropic de concurenți, în timp ce multe întreprinderi încă experimentează cu IA în loc să o implementeze pe scară largă.
Rivalul OpenAI estimează venituri totale de peste 12 miliarde de dolari pentru 2025, în creștere de la 3,7 miliarde anul trecut. Însă cei doi rivali par să aleagă strategii diferite: OpenAI se orientează către consumatori prin ChatGPT, în timp ce Anthropic se concentrează pe piața business.
La consumatori, chatbotul Claude al Anthropic are doar 2% din traficul ChatGPT, potrivit Similarweb. Însă în lumea afacerilor, creșterea pare mult mai promițătoare.
Anthropic, fondată în 2021 de foști angajați OpenAI, a strâns 3,5 miliarde de dolari la începutul anului și este evaluată la 61,4 miliarde de dolari. OpenAI este cotată la 300 de miliarde de dolari, informează Reuters.