Facebook începe etichetarea instituţiilor de presă controlate de stat

  • Motivul este că aceste instituţii combină influenţa organizaţiilor media cu sprijinul strategic acordat de stat.
  • Cum decide Facebook care instituţii sunt “controlate de stat”?
  • Primele acţiuni ale Facebook se vor concentra asupra Statelor Unite.
685 afișări
Imaginea articolului Facebook începe etichetarea instituţiilor de presă controlate de stat

Facebook începe etichetarea instituţiilor de presă controlate de stat

Ca să ştii în ce surse poţi avea încredere, cei de la Facebook au început etichetarea instituţiilor de presă “cu conţinut editorial total sau parţial controlat de guvernele lor”, după ce anunţase această politică anul trecut. Pentru început vor fi etichetate reclamele acestor instituţii.

Motivul este că aceste instituţii “combină influenţa organizaţiilor media cu sprijinul strategic acordat de stat iar oamenii ar trebui să ştie că informaţiile publicate pot fi influenţate de un guvern sau altul.”

Cum decide Facebook care instituţii sunt “controlate de stat”? Pe baza informaţiilor cu privire la fondatori şi proprietari, a nivelului de transparenţă din jurul surselor sau pe baza existenţei unor politici de verificare şi corecţie.

Există deja etichete aplicate pe paginile câtorva organizaţii cunoscute pentru propagandă, printre care Sputnik, RT sau China Daily.

Primele acţiuni ale Facebook se vor concentra asupra Statelor Unite, mai ales că se apropie alegerile prezidenţiale, însă se vor extinde şi în Europa, în condiţiile în care Comisia Europeană a semnalat dezinformări lansate la alegerile europarlamentare de anul trecut.

O măsură asemănătoare a încercat şi YouTube, marcând canalele susţinute de diverse state, dar a renunţat ulterior.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici