CNA a amendat OTV cu 30.000 de lei pentru depăşirea spaţiului de publicitate

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, marţi, să aplice o amendă de 30.000 de lei postului OTV pentru depăşirea spaţiului de publicitate, între 26 iulie şi 8 august.

15 afișări
Imaginea articolului CNA a amendat OTV cu 30.000 de lei pentru depăşirea spaţiului de publicitate

CNA a amendat OTV cu 30.000 de lei pentru depăşirea spaţiului de publicitate (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

CNA a monitorizat, în perioadele 26 iulie - 1 august şi 2 - 8 august, programele difuzate în intervalul 18.00 - 23.00 de posturile Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV şi TVR 1. Monitorizarea a vizat respectarea spaţiului de publicitate prevăzut în legislaţia audiovizuală.

Consiliul a constatat că OTV a difuzat, în ambele perioade de monitorizare, în partea inferioară a ecranului, un anunţ cu textul: "Trimiteţi SMS la 1333 şi puteţi câştiga un bilet de avion. Biletul oferit de Blue Air, valabil oriunde în Europa".

Membrii CNA au considerat că anunţul este unul publicitar care a fost difuzat neregulamentar, fără marcaj. Astfel, OTV a depăşit durata de difuzare de publicitate prevăzută în Legea audiovizualului. Astfel, CNA a decis amendarea postului cu 30.000 de lei.

OTV a mai primit o amendă de 30.000 de lei, pe 15 iunie, pentru depăşirea spaţiului de publicitate cu peste o oră în perioada 18 - 24 martie. De asemenea, CNA a mai amendat OTV cu 20.000 de lei, pe 11 mai, pentru depăşirea spaţiului de publicitate cu 55 de minute, în perioada 17 - 23 martie, şi cu aceeaşi sumă, pe 30 martie, pentru depăşiri de 40 de minute şi 25 de secunde, înregistrate în perioada 22 - 28 februarie.

CNA nu a constatat încălcări ale legislaţiei audiovizuale privind spaţiul de publicitate la celelalte posturi de televiziune monitorizate în perioadele 26 iulie - 1 august şi 2 - 8 august.

Potrivit art. 35 din Legea audiovizualului, "(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date".

Conform art. 27 din Legea audiovizualului, "(1) Publicitatea televizată şi teleshoppingul trebuie să fie uşor de identificat şi trebuie să fie separate de conţinutul editorial. Fără a aduce atingere utilizării de noi tehnici publicitare, se asigură o separare prin mijloace optice şi/sau acustice şi/sau spaţiale între publicitatea televizată, teleshopping şi, respectiv, celelalte părţi ale programelor".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici