- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (08.05.2012, 20:23)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNA a dat o nouă decizie de intrare în legalitate pentru spoturile Aqua Carpatica
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, marţi, să dea o nouă decizie de intrare în legalitate pentru spoturile Aqua Carpatica, după ce deţinătorul acestui brand, Jean Valvis, şi-a expus punctul de vedere în şedinţa Consiliului, reclamele TV urmând să fie modificate.
290 afișări
CNA a dat o nouă decizie de intrare în legalitate pentru spoturile Aqua Carpatica (Imagine: Ahutterstock)
CNA a dat, în şedinţa din 26 aprilie, o decizie de intrare în legalitate pentru spoturile Aqua Carpatica, însă aceasta nu a fost transmisă radiodifuzorilor, la cererea lui Jean Valvis - care nu se afla în ţară în acel moment - de a-şi expune punctul de vedere în faţa Consiliului.
El a susţinut, astfel, marţi, veridicitatea celor afirmate în spoturile Aqua Carpatica pentru apă plată şi pentru apă carbogazoasă, fiind vorba de mesaje diferite.
La şedinţa de marţi au mai participat Ioan Adrian Vilău, din partea APEMIN - Patronatul Apelor Minerale din România, şi Adrian Feru, director de cercetare şi dezvoltare la Societatea Naţională a Apelor Minerale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Prințul Harry se va întoarce în Marea Britanie luna viitoare. Care este motivul vizitei ducelui de Sussex
-
Nicuşor Dan: Principalul contracandidat rămâne Piedone. Mă aştept ca simpatizanţii PNL să mă voteze
-
Ion Cristoiu: Să nu facem greşeala lui Hitler, cea de a subaprecia Rusia
-
Războiul din Ucraina, ziua 796. Ruşii avansează spre Est / Kiev: situaţia se înrăutăţeşte / Moscova: sunt în panică / Ploaie de raiduri, Putin conduce Wagner
Membrii CNA au decis să dea o decizie comună pentru ambele spoturi, însă cu recomandări diferite, în urma sesizărilor primite şi a discuţiei cu Jean Valvis, care a fost de acord cu schimbările propuse.
În cazul spotului la apă plată, se spune că, "În România, legea permite de cinci ori mai mulţi nitraţi decât limita admisă pentru de medici pentru copii". Adrian Feru a sesizat însă că nu există nicio lege în acest sens, că "limita admisă" este de fapt o recomandare a pediatrilor, pentru sugari, şi nu pentru copii.
Astfel, în discuţia cu membrii CNA, Jean Valvis a fost de acord ca afirmaţia respectivă să fie modificată în aşa fel încât să se vorbească de o doză recomandată de medici şi de "copii mici". Pe de altă parte, el a spus că susţine în continuare afirmaţia din reclamă potrivit căreia Aqua Carpatica este apa plată cu cel mai scăzut conţinut de nitraţi din România.
Şapte dintre membrii CNA au votat ca decizia de intrare în legalitate pentru spoturile Aqua Carpatica să includă recomandarea ca spotul pentru apa plată să fie modificat precizându-se "doza recomandată" de medici, în loc de "limita admisă" şi că este vorba de "copii mici", propunerea fiind adoptată.
Aqua Carpatica: Modificările cerute de CNA la spoturi sunt de nuanţă, nu alterează mesajul
Modificările solicitate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) la spoturile TV ale Aqua Carpatica şi care vor fi puse în aplicare sunt doar de nuanţă şi nu alterează mesajul original, arată compania, într-un comunicat.
În ceea ce priveşte spotul de apă minerală carbogazoasă, CNA a decis că materialul trebuie modificat astfel încât consumatorul să fie informat cu privire la sursa care probează afirmaţiile.
Reprezentanţii Aqua Carpatica afirmă, într-un comunicat de presă de miercuri, că membrii CNA "au căzut de acord" că spotul pentru apă minerală carbogazoasă Aqua Carpatica prin care compania afirma că aceasta este cea mai pură apă minerală carbogazoasă din lume "se susţine", însă, pentru "o mai mare acurateţe", CNA a apreciat că publicul şi consumatorii trebuie informaţi asupra sursei care probează această afirmaţie.
"În ciuda eforturilor concurenţei de a construi o campanie agresivă de dezinformare şi de obstrucţionare în transmitere a mesajelor sale, Aqua Carpatica a demonstrat încă o dată în faţa Consiliului Naţional al Audiovizualului, în şedinţa de marţi, 8 mai 2012, veridicitatea afirmaţiilor susţinute în spoturile sale, prin argumente solide şi documentate. Atât la spotul pentru apa minerală carbogazoasă cât şi la cel pentru apa minerală plată, modificările solicitate de CNA au fost doar de nuanţă, nealterând în vreun fel mesajul original", scriu reprezentanţii companiei în comunicatul citat.
Firma a prezentat CNA faptul că una dintre sursele pe care se bazează afirmaţiile din spot este "o cercetare ştiinţifică a organismului consultativ al Comisiei Uniunii Europene" în care au fost analizate "peste 2.000 de ape minerale din întreaga lume".
Firma transmite, în acelaşi comunicat, că argumentele aduse în discuţie de competitorii de pe piaţă, Societatea Naţională a Apelor Minerale (SNAM) şi Patronatul Apelor Minerale APEMIN, "nu au fost suficient de solide pentru a se ţine cont de ele".
"Este evident faptul că SNAM nu este un organism independent, neutru şi echidistant al statului, ci un competitor direct al Aqua Carpatica ce apăra în mod vădit interesele concurenţei", afirmă reprezentanţii companiei.
În legătură cu modificările cerute de CNA la spotul pentru apa minerală plată, Aqua Carpatica a acceptat "sugestia" de a face "o mică precizare" în spot, pentru a nu mai exista interpretări.
În cazul celuilalt spot, de apă minerală plată, compania va preciza că se referă la "copii mici", în loc de "copii" în actuala formă a materialului.
"Astfel, am acceptat să precizăm că este vorba de «copii mici» în loc de «copii», deşi întreaga construcţie vizuală şi conceptuală are în prim plan copii de vârsta mică", mai spun cei de la Aqua Carpatica.
Compania mai afirmă că peste 53.000 de oameni susţin demersul legislativ al Aqua Carpatica de "transparentizare", prin afişarea obligatorie a nitraţilor pe etichetele tuturor apelor minerale din România.
"CNA, validând afirmaţia că AQUA Carpatica plată (necarbogazoasa) are «cel mai scăzut conţinut de nitraţi din România (0,8 mg/l)», ne permite să garantăm în continuare în public consumatorilor noştri puritatea apelor noastre şi ne păstrăm libertatea constituţională de a comunica acest lucru", conchide comunicatul.
În spotul pentru apa carbogazoasă, se afirmă că Aqua Carpatica este "singura apă minerală carbogazoasă din lume fără nitraţi" şi "cea mai pură apă minerală din lume". Membrii CNA au adoptat recomandarea ca atunci când sunt făcute aceste afirmaţii în spot să se indice o sursă care să le susţină.
Pe de altă parte, Cristina Trepcea a spus că spotul are un mesaj care induce panică în rândul publicului, atunci când se afirmă, despre copii, "în foarte multe cazuri (când beau apă îmbuteliată n.r.) este ca şi cum ar bea mai mult sau mai puţin îngrăşăminte chimice, urme de nitraţi" şi a propus ca această afirmaţie să fie înlăturată, propunere care nu a fost însă adoptată.
Citește pe alephnews.ro: Are Europa nevoie de arme nucleare? Macron e gata „să deschidă o dezbatere” privind apărarea solului european
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Bucureştiul se schimbă la faţă: Un nou complex rezidenţial de 260 de milioane de euro, cu 2.000 de apartamente
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BOMBĂ la Survivor! Cum a TRIŞAT Iancu Sterp cu ajutorul fratelui său! Descalificat înainte de finală?!
CANCAN.RO
Elena Mateescu anunță cum va fi vremea în minivacanța 1 Mai – Paște! Ce ne așteaptă, de fapt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe