CNA: Radio Zu şi Realitatea FM, amendate cu câte 10.000 de lei; Guerrilla - somat public

CNA a decis, joi, să amendeze cu câte 10.000 de lei posturile Radio Zu şi Realitatea FM şi a somat public Radio Guerrilla, pentru încălcări ale legislaţiei audiovizuale.

101 afișări
Imaginea articolului CNA: Radio Zu şi Realitatea FM, amendate cu câte 10.000 de lei; Guerrilla - somat public

CNA: Radio Zu şi Realitatea FM, amendate cu câte 10.000 de lei; Guerrilla - somat public (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

Radio Zu a fost amendat cu 10.000 de lei, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale privind protecţia minorilor, în mai multe ediţii ale emisiunii matinale "Morning Zu", difuzate în luna ianuarie.

Potrivit Consiliului Naţional a Audiovizualului (CNA), emisiunea "Morning Zu" din 12 ianuarie a conţinut bancuri cu un conţinut sexual. În emisiunea "Morning Zu" din 25 ianuarie, unul dintre realizatori, Daniel Buzdugan, a povestit că în noaptea care tocmai trecuse, în blocul în care locuieşte, s-au auzit zgomote puternice, care la început păreau a fi de natură violentă, dar apoi a înţeles că ar fi legate de sex. "Cred că la mine în bloc s-au mutat nişte actori porno", a spus, printre altele, Daniel Buzdugan. În ediţiile din 28 şi 31 ianuarie ale aceleiaşi emisiuni, conversaţiile cuprinse în farsele lui Buzdugan au fost pe teme sexuale.

Astfel, CNA a amendat cu 10.000 de lei Radio Zu, pentru încălcarea articolului 39, alineatul 2 din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective", şi a articolului 16, alineatul 1 din Codul de reglementare a conţintului audiovizual, potrivit căruia "(1) Criteriile în funcţie de care se apreciază producţiile difuzate în serviciile de programe au drept scop asigurarea protecţiei copilului şi informarea publicului cu privire la conţinutul acestora".

Tot în şedinţa de joi, CNA a decis să amendeze cu 10.000 de lei postul de radio Realitatea FM, pentru emisiunea "Gol după gol" din 16 ianuarie.

Potrivit CNA, în emisiunea "Gol după gol" din 16 ianuarie, în discuţia pe care prezentatorul emisiunii a avut-o cu invitatul Cristian Anghelescu (prezent în emisiune în intervalul 16.34 - 17.30), au fost promovate produsele pe care le comercializează invitatul. Astfel, au fost promovate produse pentru mărirea organului sexual masculin, dar şi produse împotriva cancerului. Respectivele produse au mai fost promovate în conversaţiile telefonice cu ascultătorii, ori cu ocazia citirii unor mesaje de la ascultători. În plus, în ediţiile din 22, 23, 29 şi 30 ianuarie ale aceleiaşi emisiuni, prezentatorul a îndemnat ascultătorii să procure astfel de produse.

Astfel, CNA a amendat Realitatea FM cu 10.000 de lei, pentru încălcarea articolului 29, alineatul 1, litera a din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: a) să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise", dar şi a articolului 145, alineatul 4 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual - "Publicitatea şi teleshoppingul la produse şi tratamente pentru disfuncţii sexuale sau probleme de natură sexuală ori pentru creşterea sânilor nu pot fi difuzate decât în intervalul orar 22.00 - 6.00 şi trebuie însoţite de avertizarea că aceste produse nu sunt destinate copiilor" şi a articolului 146, alineatul 2, litera d din Cod - "Este interzisă menţionarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicaţii terapeutice referitoare la boli precum: d) cancer şi alte boli tumorale".

Totodată, CNA a decis joi să someze public Radio Guerrilla, care, între 15 şi 21 februarie, a difuzat, în grupaje, spoturi publicitare pentru revista Shopping Report, numărul din luna februarie, care au avut în conţinutul lor o temă sexuală. Potrivit CNA, în prima variantă a spotului publicitar s-a vorbit despre orgasm şi vibratoare, în varianta a doua a spotului au fost comunicate date statistice cu privire la partidele de sex, iar în varianta a treia s-a vorbit despre subiectul prostituţiei din Olanda şi despre preţurile practicate în Amsterdam. Subiectele menţionate în spoturi au fost cuprinse în articolele din reviste.

Radio Guerrilla a fost somat public pentru încălcarea articolului 29, alineatul 2 din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor" şi a articolului 15, alineatul 1 din Codul audiovizualului - "(1) În intervalul orar 6.00 - 20.00 radiodifuzorii nu pot difuza anunţuri promoţionale care includ scene de violenţă, sex, limbaj vulgar sau alte elemente ce pot afecta copiii".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici