- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (12.02.2015, 19:23)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNA va analiza dacă AXN, Discovery, Diva şi Eurosport respectă durata de difuzare a publicităţii
CNA a decis, joi, să solicite date de la Kantar Media Audiences privind durata inserţiilor de publicitate difuzate în anul 2014 de mai multe televiziuni nelicenţiate în România, între care AXN, Discovery, Diva şi Eurosport, pentru a vedea dacă acestea au respectat legislaţia audiovizualului.
265 afișări
CNA va analiza dacă AXN, Discovery, Diva şi Eurosport respectă durata de difuzare a publicităţii (Imagine: Shutterstock)
Decizia a fost luată în şedinţa de joi a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), la propunerea membrului CNA Valentin Jucan.
Astfel, CNA va solicita de la compania Kantar Media Audiences, furnizorul unic pentru Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV (SNMATV) din România, date privind inserţiile de publicitate difuzate în anul 2014 de televiziunile AXN, Diva, National Geographic Channel, Universal Channel, Discovery Channel, Eurosport, TV Paprika, Film Cafe, TCM, Paramount Channel, TLC, The Fishing and Hunting Channel, Sport 1, Megamax şi VH1.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
CNA vrea să vadă dacă aceste televiziuni - care nu sunt licenţiate în România, dar care emit pe piaţa românească a audiovizualului - au respectat în anul 2014 legislaţia audiovizualului în privinţa duratei inserţiilor publicitare difuzate.
Potrivit articolului 35 din Legea audiovizualului, "(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date. (2) Dispoziţiile alineatului (1) nu se aplică în cazul anunţurilor radiodifuzorului în legătură cu propriile sale programe şi cu produsele auxiliare derivate direct din acestea, al anunţurilor de sponsorizare şi al plasărilor de produse".
Membrul CNA Valentin Jucan a făcut această propunere după ce reprezentanţii unor televiziuni din România (Naţional TV şi România TV) au sugerat membrilor Consiliului, în şedinţa de joi, că ar trebui să fie monitorizate şi televiziunile nelicenţiate în România, pentru a se vedea dacă acestea depăşesc sau nu cele 12 minute de publicitate pe oră permise de legislaţia audiovizualului. Aceştia au spus că există televiziuni străine difuzate în România care prezintă mai mult de 12 minute de publicitate pe oră, fapt care ar reprezenta o concurenţă neloială pentru televiziunile româneşti.
CNA nu poate să sancţioneze televiziunile care nu sunt licenţiate în România. Însă, în cazul în care va sesiza depăşiri ale duratei legale ale publicităţii, CNA ar putea sesiza autorităţile de reglementare din ţările în care aceste televiziuni străine sunt licenţiate, potrivit informaţiilor din şedinţa CNA de joi.
"Vrem să vedem un trend şi pe baza acestor date să putem anunţa autorităţilor competente. Nu s-a făcut până acum aşa ceva şi într-adevăr este o problemă reală. Numai ai noştri (televiziunile licenţiate în România, n.r.) sunt amendaţi (pentru depăşirea duratei legale a publicităţii, n.r.)", a declarat membrul CNA Răsvan Popescu, cel care a condus şedinţa CNA de joi.
Discuţiile pe această temă au avut loc în contextul în care departamentele de specialitate ale CNA au realizat o monitorizare a duratelor orare ale inserţiilor de publicitate difuzate de Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV şi TVR 1, în perioada februarie - octombrie 2014.
Nu a fost stabilită o dată la care CNA ar urma să analizeze informaţiile pe care le va solicita de la Kantar Media Audiences privind durata publicităţii difuzate anul trecut de televiziunile nelicenţiate în România.
Citește pe alephnews.ro: Procesul fraților Tate pentru trafic de persoane poate începe, a decis Tribunalul București
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis! În spate se ascunde, însă, o poveste tristă
CANCAN.RO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe