Forbes Media, publisherul revistei Forbes, vândut unui grup de investitori din Hong Kong

Compania Forbes Media LLC, care editează revista Forbes, a vândut un pachet majoritar de acţiuni unui grup de investitori internaţionali, cu sediul în Hong Kong.

103 afișări
Imaginea articolului Forbes Media, publisherul revistei Forbes, vândut unui grup de investitori din Hong Kong

Forbes Media, publisherul revistei Forbes, vândut unui grup de investitori din Hong Kong (Imagine: Shutterstock)

După 97 de ani în care Forbes Media a fost deţinută de familia Forbes, compania a anunţat că a vândut un pachet majoritar de acţiuni companiei Integrated Whale Media Investments, un grup de investitori internaţionali cu sediul în Hong Kong, informează bbc.com.

Familia Forbes a anunţat că va continua să deţină un pachet "semnificativ" de acţiuni la Forbes Media.

Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică, însă în urma acestei vânzări, valoarea companiei Forbes Media este estimată la 475 de milioane de dolari, după cum au declarat surse pentru cnbc.com.

Grupul Integrated Whale Media Investments (IWM) este condus de compania Integrated Asset Management (Asia) Limited (IAM). IAM este o companie de investiţii din Hong Kong, care a fost înfiinţată de omul de afaceri Tak Cheung Yam şi care are expertiză în telecomunicaţii, finanţe şi tehnologie.

Un alt investitor semnificativ în IWM este omul de afaceri din Singapore Wayne Hsieh, cofondator al companiei ASUSTeK Computer.

Forbes Media va continua să îşi desfăşoare operaţiunile la nivel internaţional sub acest nume şi va avea în continuare sediul central în Statele Unite ale Americii.

Steve Forbes va rămâne în cadrul Forbes Media, unde va deţine funcţiile de preşedinte şi redactor-şef, iar actualul preşedinte şi Chief Executive Officer (CEO), Mike Perlis, va continua să conducă echipa de management a companiei.

"Suntem foarte încântaţi de această tranzacţie", a declarat Steve Forbes, care a anunţat, totodată, expansiunea Forbes Media la nivel internaţional, dar şi în domeniul digital.

Forbes Media - care potrivit propriilor declaraţii ajunge prin intermediul operaţiunilor sale în presă, digitale, TV, conferinţe şi cercetare la 75 de milioane de oameni din întreaga lume în fiecare lună - a început să caute un cumpărător în luna noiembrie.

Forbes Media, faimoasă pentru urmărirea averilor miliardarilor din întreaga lume, plănuia atunci să afle cât valorează brandul său care are o istorie de 96 de ani, însă care a fost afectat de scăderea pieţei de publicitate în print şi de dezvoltarea presei online, după cum relata la momentul respectiv bloomberg.com.

Astfel, Forbes Media - care publică revista Forbes şi deţine platforma Forbes.com - a angajat Deutsche Bank AG pentru a examina posibilitatea unei tranzacţii, ca urmare a interesului arătat de persoane preocupate să cumpere grupul al cărui sediu central este în New York, conform unui mesaj intern transmis angajaţilor Forbes la momentul respectiv de către Mike Perlis, Chief Executive Officer al companiei.

Anunţul a venit după ani de scădere a profiturilor companiei, perioadă în care familia Forbes - un pionier în business-ul media - a încercat să îşi stabilizeze veniturile prin vânzarea unui pachet de acţiuni în 2006, prin strângerea de fonduri ca urmare a vânzării unor proprietăţi, inclusiv clădirea de birouri din Manhattan, şi prin concentrarea atenţiei în zona de media digitală.

Citând surse apropiate companiei, bloomberg.com preciza atunci că proprietarii Forbes Media urmăresc să atragă prin această tranzacţie o sumă de cel puţin 400 de milioane de dolari.

Pe de altă parte, Forbes Media a vândut un pachet minoritar de acţiuni în 2006 fondului de investiţii Elevation Partners, condus de Roger McNamee şi susţinut de Bono, liderul trupei U2. Grupul a plătit aproximativ 240 de milioane de dolari pe 45% din acţiunile Forbes, potrivit unor persoane apropiate tranzacţiei, citate de Bloomberg.

În anul 2010, Mike Perlis a fost angajat să conducă Forbes Media, fiind prima persoană din afara familiei Forbes adusă la conducerea companiei. Potrivit lui Perlis, este de aşteptat ca în acest an Forbes Media să înregistreze cele mai bune rezultate financiare din ultimii şase ani, datorită operaţiunilor sale digitale, licenţelor Forbes şi evenimentelor derulate sub acest brand.

Compania Forbes Media a fost înfiinţată în anul 1917, de B. C. Forbes, şi deţine, pe lângă revista Forbes, una dintre emblemele mass-media din SUA, şi alte publicaţii, precum şi site-ul Forbes.com. De asemenea, Forbes Media deţine Forbes Asia, ForbesLife, ForbesLife Executive Woman şi ForbesLife MountainTime. În ultimii ani, Forbes, alături de parteneri locali, a lansat ediţii în mai multe limbi, inclusiv în română.

În 2010, miliardarul american Steve Forbes a renunţat la funcţiile de preşedinte executiv şi director general ocupate la grupul Forbes Media, acestea fiind preluate de Mike Perlis, un veteran al industriei media. Atunci, Tim Forbes, fratele lui Steve Forbes, a renunţat la poziţia de director operaţional executiv. Steve Forbes a păstrat poziţiile de preşedinte al Consiliului de Administraţie şi redactor-şef al Forbes Media, iar fratele său a rămas preşedinte al diviziei Forbes Digital şi membru în CA al grupului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici