Pro TV - lider de audienţă şi în 2011

Pro TV a încheiat 2011 aşa cum şi-a obişnuit telespectatorii an de an, în poziţia de lider absolut de audienţă, fie că este vorba de ştiri, emisiuni de divertisment, filme sau sport, potrivit unui comunicat al postului de televiziune.

942 afișări
Imaginea articolului Pro TV - lider de audienţă şi în 2011

Pro TV - lider de audienţă şi în 2011

Cifrele de audienţă pe anul 2011 plasează Pro TV în fruntea clasamentului audienţelor, atât la nivelul întregii zile, cât şi pe toate segmentele orare, inclusiv în prime time.

Pro TV a înregistrat în 2011, la nivelul întregii zile, o audienţă medie de 2,8 puncte de rating şi 18,2 % cotă de piaţă pe publicul comercial - din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani -, în vreme ce Antena 1 a obţinut o medie de 1,9 puncte de rating şi 12 procente din cota de piaţă. Şi pe publicul din mediul urban Pro TV a fost lider la nivelul zilei, cu o medie de 2,9 puncte de rating şi 15 % cotă de piaţă, faţă de Antena 1, care a adunat 2,1 puncte de rating şi 11 % cotă de piaţă.

Clasamentul rămâne neschimbat şi în ceea ce priveşte prime time-ul, intervalul cu cea mai mare audienţă, cuprins între 19.00 şi 23.00, când Pro TV obţine la nivelul publicului comercial 6,8 puncte de rating şi 21,5 % cotă de piaţă, aproape dublu faţă de Antena 1 care obţine 3,9 puncte de rating şi 12,4 procente din cotă de piaţă. Şi pe publicul din mediul urban Pro TV îşi menţine supremaţia în prime-time cu o medie pe 2011 de 6,7 puncte de rating şi 16,9 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 obţine 4,3 puncte de rating şi 10,8 % cotă de piaţă.

Când vine vorba de ştiri, telespectatorii au ales Ştirile Pro TV şi în 2011. Ştirile Pro TV de la ora 19.00, prezentate de Andreea Esca, iar în weekend de Oana Andoni, au condus detaşat în 99,7% dintre ediţiile difuzate în perioadă 1 ianuarie - 29 decembrie 2011. Astfel, în acest interval, Ştirile Pro Tv de la ora 19.00 au condus topul audienţelor cu o medie pe publicul din mediul urban de 8,3 puncte de rating şi 23,6 % cotă de piaţă, aproape dublu faţă de Antena 1 care obţinea 4,7 puncte de rating şi 13,3 % cotă de piaţă. Şi pe publicul comercial Ştirile Pro TV de la ora 19.00 au ocupat poziţia fruntaşă cu o medie de 7,2 puncte de rating şi 27,2 % cotă de piaţă, mai mult decât dublu faţă de Antena 1 cu 3,2 puncte de rating şi 12,3 procente din cotă de piaţă.

În 2011, telespectatorii şi-au început dimineţile tot cu Ştirile Pro TV, ediţiile de la ora 7.00, prezentate de Andreea Liptak şi Mihai Dedu, iar în weekend de Iulia Vîntur, fiind lider de audienţă cu absolut fiecare ediţie în parte, fără nicio excepţie. Ştirile Pro TV de la ora 7.00 au înregistrat în 2011 o medie, pe publicul comercial, de 2,9 puncte de rating şi 27,6 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 a obţinut 1,6 puncte de rating şi 14,7 % cotă de piaţă. Pro TV deţine supremaţia şi la nivelul publicului din mediul urban cu o medie de 3,6 puncte de rating şi 27,8 procente din cotă de piaţă, de două ori mai mult decât Antena 1 cu 1,8 puncte de rating şi 13,5 % cotă de piaţă.

Ştirile Pro TV de la ora 13.00 prezentate de Daniel Niţoiu au condus detaşat în 2011, astfel că pe publicul comercial au obţinut o medie de 2,1 puncte de rating şi 17,6 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 a adunat 1,4 puncte de rating şi 12,2 % cotă de piaţă. Diferenţa se păstrează şi pe publicul din mediul urban, unde Pro TV obţine o medie de 2,6 puncte de rating şi 16,1 % cotă de piaţă, iar Antena 1 o medie de 1,9 puncte de rating şi 11,7 procente din cotă de piaţă.

Iar Ştirile Pro TV de la ora 17.00, prezentate de Monica Dascălu au condus detaşat în 98 % din ediţiile acestui an. La nivelul publicului din mediul urban Pro TV a ocupat prima poziţie cu o audienţă medie de 5,1 puncte de rating şi 21,2 % cotă de piaţă, faţă de Antena 1 care obţinea 3,3 puncte de rating şi 13,6 % cotă de piaţă. Şi pe publicul comercial raportul se păstrează, cu Pro TV în poziţia fruntaşă cu o medie de 3,6 puncte de rating şi 21,2 % cotă de piaţă, urmat de Antena 1 cu 2,2 puncte de rating şi 13 procente din cotă de piaţă.

Tot prima opţiune a publicului au fost şi Ştirile nopţii prezentate de Amalia Enache şi Cristian Leonte, care au înregistrat în 2011, la nivelul publicului comercial, o audienţa medie de 4,4 puncte de rating şi 16,1 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 a obţinut de aproape două ori mai puţin, respectiv 2,6 puncte de rating şi 9,5 % cotă de piaţă. Ştirile nopţii au fost la fel de urmărite şi la nivelul publicului din mediul urban, Pro TV obţinând o medie de 3,7 puncte de rating şi 12 procente din cotă de piaţă, iar Antena 1 - 2,8 puncte de rating şi 9,4 % cotă de piaţă.

La fel de urmărite au fost şi Ştirile Pro TV din sport prezentate de Raluca Arvat, Corina Caragea şi Vadim Vajeu. În 2011 acestea au plasat Pro TV pe primul loc în topul audienţelor, cu o medie pe publicul comercial de 6,1 puncte de rating şi 20.9% cotă de piaţă, aproape de trei ori mai mult faţă de Antena 1 care s-a clasat pe locul al treilea, după Prima TV, cu doar 2,4 puncte de rating şi 8,4 % cotă de piaţă. Şi la nivelul publicului din mediul urban, Ştirile Pro TV din sport şi-au menţinut poziţia de lider cu o audienţa medie pe 2011 de 6,5 puncte de rating şi 16,9 % cotă de piaţă, în vreme ce Antena 1 s-a clasat a treia, după Prima TV, cu 3 puncte de rating şi 7,8 % cotă de piaţă.

Reportajele şi anchetele originale realizate de echipa emisiunii "România, te iubesc!" i-au ţinut pe români în faţă televizoarelor şi în 2011. Astfel, emisiunea prezentată de Cristian Leonte a înregistrat la nivelul publicul comercial o audienţă medie de 4,9 puncte de rating şi 17,1% cotă de piaţă, Pro TV clasându-se astfel pe primul loc, înaintea Antenei 1 care a ocupat poziţia a treia, după Prima TV, cu 2,1 puncte de rating şi 7,2% cotă de piaţă. "România, te iubesc!" a fost lider şi la nivelul publicului din mediul urban cu o medie de 5 puncte de rating şi 13,5 % cotă de piaţă, aproape dublu faţă de Antena 1 care s-a clasat a treia cu 2,7 puncte de rating şi 7,2 procente din cota de piaţă.

Pro TV a fost favoritul românilor şi în ceea ce priveşte divertismentul, fie că a fost vorba de show-uri precum "Românii au talent" şi "Vocea României", fie că a fost vorba de umor marca "Serviciul Român de Comedie" şi de Cătălin Măruţa şi "Happy Hour", fie de serialul pentru toate generaţiile "Pariu cu viaţa".

Emisiunea fenomen "Românii au talent" a fost cea mai urmărită în 2011 în 100% din ediţii şi a înregistrat audienţe record. Astfel, la nivelul puplicului comercial "Românii au talent" a obţinut, în 2011, o medie de 19,9 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 51,7 %, de şase ori mai mult decât Antena 1 care a obţinut 3,3 puncte de rating şi 8,6 % cotă de piaţă. Raportul se păstrează şi pe publicul din mediul urban, Pro TV fiind lider cu o medie de 19,5 puncte de rating şi 43,1 % cotă de piaţă, urmat de Antena 1 la mare distanţă cu numai 3,6 puncte de rating şi 8 procente din cotă de piaţă. Cea mai urmărită ediţie "Românii au talent" (11 martie 2011) a obţinut o audienţa medie pe publicul său ţintă de 23,3 puncte de rating şi 54,6 % cotă de piaţă. Mai mult decât atât, "Românii au talent" este cel mai vizionat program al anului 2011, atât la nivelul publicului comercial, cât şi al celui din mediul urban şi al celui naţional, cu peste 3,6 milioane de telespectatori pe ediţie la nivelul întregii ţări.

În acelaşi top al programelor pe 2011, Pro TV şi-a adjudecat şi locurile secund şi terţ cu meciurile din Europa League şi emisiunea "Vocea României", la nivelul publicului comercial.

"Dansez pentru tine" a oferit telespectatorilor şi în 2011 un regal de dans, eleganţă, energie şi spectacol în adevăratul sens al cuvântului, emisiunea find programul favorit al românilor în fiecare vineri seară, fără nicio excepţie. Sezoanele 11 şi 12 din anul care s-a încheiat au propulsat Pro TV în poziţia fruntaşă cu o audienţa medie, pe publicul din mediul urban, de 7,5 puncte de rating şi 23,2 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 s-a clasat a două cu 3,5 puncte de rating şi 10,9 % cotă de piaţă. Emisiunea prezentată de Ştefan Bănică şi Iulia Vîntur a fost lider şi pe publicul comercial cu o audienţa medie de 6,8 puncte de rating şi 24,9 procente din cotă de piaţă, fiind urmată de Antena 1 cu cifre de aproape două ori mai mici, respectiv 3,6 puncte de rating şi 13,3 % cotă de piaţă.

În 2011 la Pro TV s-a ales şi "Vocea României". Cel mai aplaudat show al momentului a fost lider incontestabil de audienţă cu fiecare ediţie în parte, fără excepţie. Emisiunea care a descoperit voci impresionante în rândul tinerilor din România şi care a reunit în tabără antrenorilor artişti de elită precum Loredana, Marius Moga, Smiley şi Horia Brenciu a înregistrat în 2011 o medie pe publicul comercial de 8,5 puncte de rating şi 26 % cotă de piaţă, dublu faţă de Antena 1 - 4,2 puncte de rating şi 12,7 procente din cotă de piaţă. Diferenţa se păstrează şi pe publicul din mediul urban în favoarea Pro TV care obţine 7,5 puncte de rating şi 18,6 % cotă de piaţă, faţă de Antena 1 care înregistrează 4,6 puncte de rating şi 11,5 % cotă de piaţă.

Serialul "Pariu cu viaţa" a câştigat imediat aprecierea telespectatorilor, care au devenit fani ai tinerilor din formaţia La La Band, şi a fost lider absolut în 2011 cu fiecare dintre cele 24 de episoade difuzate luni seara. Astfel, pe publicul comercial "Pariu cu viaţa" a ocupat poziţia fruntaşă cu o medie de 6,3 puncte de rating şi 18,1 % cotă de piaţă, aproape dublu faţă de Antena 1 cu 3,8 puncte de rating şi 11 procente din cota de piaţă. Pro TV a fost favoritul serilor de luni şi pe publicul din mediul urban cu o medie de 5,4 puncte de rating şi 12,5 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 a obţinut 3,9 puncte de rating şi 8,9 % cotă de piaţă.

În 2011, comedia a fost la ea acasă tot la Pro TV. Toni Grecu şi agenţii săi au adus zâmbetul pe buze telespectatorilor la "Serviciul Român de Comedie" şi au condus topul în 96% din ediţiile acestui an. "Serviciul Român de Comedie" a fost lider în 2011 cu o medie pe publicul din mediul urban de 7,1 puncte de rating şi 16 procente din cota de piaţă, urmat de programele Antenei 1 cu 5,4 puncte de rating şi 12,3 % cotă de piaţă. Pe publicul comercial, SRC a condus topul cu 6,3 puncte de rating şi 17,3 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 a obţinut 5,5 puncte de rating şi 15,1 procente din cota de piaţă.

Şi Cătălin Măruţa încheie anul la fel de "happy" cum şi-a obişnuit telespectatorii, emisiunea "Happy Hour" fiind lider absolut de audienţa în 83% din ediţiile anului. "Happy Hour" a obţinut poziţia fruntaşă în clasamentul audienţelor din 2011, pe intervalul său orar, pe toate categoriile de public. Aşa se face că la nivelul publicului comercial show-ul lui Măruţa a avut o audienţă medie de 4,2 puncte de rating şi 20 procente din cota de piaţă, în timp ce Antena 1 a obţinut în acel interval 3,2 puncte de rating şi 15,1 procente din cotă de piaţă.

Emisiunea "Serviti, vă rog!", difuzată la Pro TV pe perioada verii, s-a plasat şi ea pe primul loc în topul preferinţelor telespectatorilor. Conform cifrelor înregistrate la nivelul publicului comercial, "Serviţi, vă rog!" a avut în 2011 o audienţă medie de 5,9 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 19,9%, în timp ce Antena 1 a înregistrat 3,8 puncte de rating şi 12,7% cotă de piaţă. Şi la nivelul publicului din mediul urban "Serviţi, vă rog!" a deţinut supremaţia cu o audienţă medie de 5,1 puncte de rating şi 13,4% cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 a obţinut 3,7 puncte de rating şi 9,6% cotă de piaţă.

Atât meciurile din cadrul Cupei României, cât şi cele din Europa League i-au ţinut pe telespectatori în faţă televizoarelor comutate pe Pro TV. Astfel, toate cele 10 meciuri din Cupa României difuzate de Pro TV în 2011 au fost lider absolut de audienţă, fără excepţie. Aşa se face că meciurile difuzate în cadrul acestei competiţii au adus pe publicul comercial o audienţa medie de 7,9 puncte de rating şi 23,6% cotă de piaţă, aproape dublu faţă de Antena 1 care obţinea 4,6 puncte de rating şi 13,9% cotă de piaţă. Şi la nivelul publicului din mediul urban Pro TV şi-a menţinut poziţia de lider cu 8,9 puncte de rating şi 21,3% cotă de piaţă, urmat de Antena 1 cu 4,5 puncte de rating şi 10,9% cotă de piaţă. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în cazul celor 16 meciuri din Europa League, care au fost lider de audienţă cu toate transmisiunile. Astfel, Pro TV a obţinut pe publicul comercial o audienţă medie de 9 puncte de rating şi 28,4% cotă de piaţă, aproape triplu faţă de Antena 1 care obţinea 3,3 puncte de rating şi 10,4% cotă de piaţă. Şi la nivelul publicului din mediul urban Pro TV şi-a menţinut poziţia în top cu 9,4 puncte de rating şi 24,7% cotă de piaţă, urmat de Antena 1 cu 3,2 puncte de rating şi 8,3% cotă de piaţă.

Iubitorii de filme au ales să urmărească în 2011 tot Pro TV, astfel că dintre cele mai vizionate 100 de producţii cinematografice ale acestui an, nu mai puţin de 96 au fost difuzate de acest post.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici