Romtelecom a scos din grila sa postul Minimax

Romtelecom a scos, miercuri, de pe platforma sa de satelit Dolce televiziunea Minimax, fără a avea aprobarea CNA pentru modificarea grilei de programe în acest sens şi fără a-şi anunţa telespectatorii, unii dintre aceştia solicitând pe forumurile de discuţii ale companiei reintroducerea postului.

3495 afișări
Imaginea articolului Romtelecom a scos din grila sa postul Minimax

Romtelecom a scos din grila sa postul Minimax, fără a avea aprobarea CNA şi fără a anunţa publicul

Pe forumul de discuţii de pe pagina de Facebook a companiei Romtelecom, mai mulţi abonaţi ai platformei de satelit Dolce şi ai serviciului IPTV al Dolce (Dolce Interactiv - prin internet, n.r.) spun că joi a fost scoasă din grilă televiziunea pentru copii Minimax.

Aceştia spun că televiziunea Minimax a fost înlocuită în grilele Dolce şi Dolce Interactiv cu un alt post pentru copii - Disney Junior.

Totodată, mai mulţi abonaţi ai platformei de satelit Dolce şi ai serviciului IPTV Dolce solicită, pe acelaşi forum, reintroducerea televiziunii Minimax. De asemenea, abonaţii întreabă compania Romtelecom de ce a scos televiziunea Minimax fără să anunţe oamenii de acest lucru.

De altfel, pe site-ul companiei Romtelecom (www.romtelecom.ro), televiziunea Minimax figurează în acest moment ca făcând parte din grilele Dolce şi Dolce Interactiv.

Înainte de a fi scos din grila de programe Romtelecom, postul Minimax putea fi vizionat de toţi clienţii platformei de satelit Dolce şi ai serviciului IPTV Dolce Interactiv, ca parte din aşa-numitele "pachete de bază".

Contactaţi, vineri, de MEDIAFAX, reprezentanţii Romtelecom au declarat că scoaterea canalului Minimax din grila de programe Dolce "se datorează faptului că negocierile cu distribuitorul acestui canal nu s-au încheiat, din păcate, în timp util". "La acest moment nu vă putem oferi mai multe detalii, fiind vorba de informaţii comerciale confidenţiale", au spus reprezentanţii companiei Romtelecom.

În ceea ce priveşte introducerea canalului Disney Junior în grila de programe de televiziune Dolce, reprezentanţii Romtelecom spun că acest lucru "face parte din strategia de diversificare a conţinutului livrat clienţilor şi are la bază în primul rând cereri venite din partea utilizatorilor serviciului de televiziune Dolce".

Televiziunea pentru copii Minimax este deţinută de compania Chello Central Europe, parte a Chellomedia, divizia europeană de conţinut a Liberty Global, Inc., una dintre cele mai mari companii de comunicaţii prin cablu din lume. Postul Minimax este distribuit în România de Chello Networks, biroul de la Bucureşti al Chello Central Europe.

Contactată vineri de MEDIAFAX, Anda Mânza, Country Manager Chello Networks, a spus că, în ciuda eforturilor Chello Central Europe, contractul cu Romtelecom nu a fost reînnoit, însă negocierile între cele două companii continuă.

"Licenţa de difuzare a canalului Minimax în grila Dolce a expirat în data de 30 septembrie. În ciuda eforturilor Chello Central Europe, licenţa nu a fost până în prezent reînnoită, iar cele două părţi continuă discuţiile", a declarat Anda Mânza, Country Manager Chello Networks, companie din al cărei portofoliu face parte televiziunea pentru copii Minimax.

Pe de altă parte, contactaţi vineri de MEDIAFAX, reprezentanţii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au spus că Romtelecom nu a solicitat CNA aprobarea pentru modificarea grilei de programe a platformei de satelit Dolce, aşa cum ar fi trebuit, potrivit prevederilor Legii audiovizualului.

Potrivit articolului 74, alineatul 3 din Legea audiovizualului, "distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului".

Lansat în 1999, Minimax este primul canal din Europa Centrală şi de Est cu tematică pentru copii. Publicul ţintă al Minimax este reprezentat de copiii cu vârste cuprinse între 2 şi 12 ani. Minimax transmite 14 ore pe zi (în intervalul 6.00 - 20.00) desene animate, iar duminica după-amiaza difuzează filme de animaţie despre familie şi prietenie.

În iunie 2001, Minimax a intrat pe piaţa audiovizualului din România, iar începând cu iulie 2007 televiziunea a fost achiziţionată de compania Chello Central Europe, parte a Chellomedia Group.

Înainte de a fi scos din grilele Romtelecom, Minimax însuma un număr total de peste 5 milioane de abonaţi, fiind inclus în grilele tuturor operatorilor de telecomunicaţii din România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici