Aeroportul din Timişoara vrea să dezvolte un terminal intermodal, cu un cost estimat de 112 milioane euro

Aeroportul din Timişoara vrea să dezvolte un terminal intermodal, care să asigure o conexiune între aeroport şi mijloacele de transport rutier, cu scopul creşterii numărului de pasageri, proiectul necesitând costuri de peste 110 milioane de euro.

324 afișări
Imaginea articolului Aeroportul din Timişoara vrea să dezvolte un terminal intermodal, cu un cost estimat de 112 milioane euro

Aeroportul din Timişoara vrea să dezvolte un terminal intermodal, cu un cost estimat de 112 milioane euro (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax Foto)

"Avem în vedere realizarea la Timişoara a unui terminal intermodulat, astfel încât transferul de la aeronavă la sistemul rutier de transport să fie rapid. Să avem un sistem integrat, comercianţii de tichete să ofere pachete pentru toate mijloacele de trasport în comun. Am făcut un studiu în acest sens, care prevede construcţia unei aerogări lângă aeroport, cu posibilitatea de extindere în funcţie de volumul de trafic. Între aerogară şi aeroport vrem să dezvoltăm un centru comercial astfel încât să asigurăm surse suplimentare pentru funcţionarea aeroportului", a declarat Daniel Idolu, directorul general al Aeroportului Internaţional "Aurel Vuia".

Intermodalitatea implică un sistem prin care se utilizează succesiv cel puţin două mijloace de transport în comun.

Costul este estimat la 112,7 milioane de euro, suprafaţa proiectului fiind de 243.000 metri pătraţi.

"Estimăm că noul terminal ar putea aduce două milioane de călători, iar dacă fiecare ar lăsa cel puţin doi euro în centrul comercial s-ar produce un beneficiu prin care să se susţină activitatea aeroportului. Aeroporturile au o problemă în implementarea măsurilor de securitate şi de siguranţă pentru că implică bugete din ce în ce mai mari, de aceea trebuie să identificăm surse alternative pentru finanţarea activităţii", a afirmat Idolu.

Finanţarea ar putea fi asigurată de la Uniunea Europeană din fondurile alocate domeniului transporturilor în exerciţiul financiar 2014-2020, dar se pot încheia şi parteneriate cu companii private. Implementarea proiectul ar urma să fie realizată în perioada 2014-2020.

Reprezentantul aeroportului din Timişoara a precizat că astfel de investiţii vor atrage pasageri.

"Companiile aeriene sunt atrase de piaţă, de numărul de pasageri. Dar cum să aducem pasagerii la aeroport? Trebuie să vedem care sunt dorinţele pasagerilor. Nu toate aeroporturile pot fi Otopeni (Aeroportul Internaţional Henri Coandă, cel mai mare din România, n.r.). Au fost situaţii de succes şi în ţară, respectv Cluj sau Iaşi, dar pentru a avea mai multe cazuri trebuie să ne gândim cum să aducem pasageri la aeroport. Există o barieră fizică între domiciliul pasagerului şi aeroport. Trebuie să asigurăm infrastructură regională bazată pe un concept de intermodalitate", a mai spus Idolu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici