Boc: Autostrada Transilvania va merge mai departe. Căutăm surse alternative de finanţare a proiectului

Premierul Emil Boc a declarat, sâmbătă, la Consiliul de Coordonare al PDL Cluj, că lucrările la Autostrada Transilvania vor continua în anul 2011, chiar dacă finanţarea va fi numai de la bugetul de stat, adăugând, că, în prezent, se caută surse alternative de finanţare a proiectului.

41 afișări
Imaginea articolului Boc: Autostrada Transilvania va merge mai departe. Căutăm surse alternative de finanţare a proiectului

Boc: Autostrada Transilvania va merge mai departe. Căutăm surse alternative de finanţare a proiectului (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Autostrada Transilvania va merge mai departe, chiar dacă finanţarea va fi numai de la bugetul de stat şi în condiţiile în care banii, cu prioritate, în 2011, se duc pe cofinanţarea proiectelor europene. Asta nu înseamnă că nu vom merge şi cu Bechtel mai departe. Autostrada trebuie să meargă mai departe. În acest moment căutăm surse alternative de finanţare a proiectului astfel încât lucrările să poată fi continuate şi îi asigur şi pe cei de la Cluj şi pe cei de la Oradea că vor avea veşti bune cu privire la Bechtel. Din punct de vedere logistic sau funcţional, tronsonul Gilău-Mihăieşti ar fi extrem de util clujenilor, pentru a scoate traficul greu şi de pe ruta Zalău şi, probabil, pe această zonă vom începe", a spus Boc.

Potrivit acestuia, şi zona Suplacu de Barcău din judeţul Bihor este avută în vedere, pentru că acolo sunt lucrări în fază avansată.

De asemenea, se va încerca începerea proiectării tronsonului de la Târgu-Mureş la Câmpia-Turzii.

"Nu este uşor, pentru că resursele financiare sunt puţine, iar de la buget se cer foarte multe lucrări a fi finanţate. Pentru că, în afară de Coridorul IV, care este finanţat din fonduri europene, toate celelalte lucrări sunt pe buget şi atunci trebuie să găseşti o prioritizare pe întreaga ţară", a afirmat Boc.

Autostrada Transilvania este proiectată pe o lungime totală de 415 kilometri.

Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Premierul Emil Boc a inaugurat, în 13 noiembrie, încă zece kilometri ai Autostrăzii Transilvania (A3), între Turda şi Câmpia Turzii, după care s-a urcat la volanul unei maşini Dacia Duster pentru a testa tronsonul finalizat, alături de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

În urmă cu un an, la 1 decembrie 2009, şeful Guvernului a inaugurat primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilău, el parcurgând atunci traseul la volanul unei Dacii Logan.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici