- Home
- Economic
- BUCURESTI, (28.09.2019, 11:10)
- Teona Tomoiaga
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Consiliul Concurenţei va extinde investigaţia privind locurile de parcare şi în Bucureşti/ Chiriţoiu: Suspectăm şi anumite înţelegeri ilegale între service-uri
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a anunţat, sâmbătă, în cadrul unei emisiuni televizate, că va extinde investigaţia privind locurile de parcare şi în Bucureşti.
851 afișări
Consiliul Concurenţei va extinde investigaţia privind parcările şi în Capitală
„Vom extinde o investigaţie şi în Capitală, deoarece durata contractelor este prea mare. Diferenţele ca număr de părcari, raportat la numărul de maşini, în durata contractelor, în ceea ce priveşte tarifele percepute sunt foarte mari, iar radiografia aceasta ar trebui să genereze un dialog între autorităţile locale, pentru a vedea ce soluţia va putea duce la cele mai bune rezultate”, a declarat Chiriţoiu la Antena 3.
De asemenea, preşedintele Autorităţii de Concurenţă a recomandat, în acest context, încadrarea într- un termen de cinci ani, ca să permită o reîmprospătare frecventă a celor care gestionează parcările. “Chiria pe care o plătesc operatorii primăriilor variază prea mult şi trebuie, în acest sens, o standardizare. O chirie prea mare se traduce în tarif mare pentru parcări şi atunci trebuie să fim atenţi când stabilim nivelul preţului”, a mai spus el.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
-
Cod portocaliu de inundaţii pe râuri din patru judeţe
-
Ucraina suspendă serviciile consulare pentru ucrainenii din străinătate care pot fi încorporaţi
-
Ministerul Muncii: Persoanele fizice pot angaja şi plăti legal personal pentru activităţi casnice / Platformă destinată beneficiarilor şi prestatorilor de activităţi casnice
În 24 septembrie, Consiliul Concurenţei a emis o analiză pe piaţa serviciilor de parcare publică cu plată, la nivelul municipiilor reşedinţă de judeţ Braşov, Constanţa, Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Craiova.
Chiriţoiu: Suspectăm şi anumite înţelegeri ilegale între service-uri
Consiliul Concurenţei a extins investigaţiile către firmele de asigurări, după ce au inceput analiza service-urilor, în privinţa cărora consiliul suspectează anumite înţeelegeri în privinţa preţurilor pentru reparaţii, a declarat sâmbătă, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele instituţiei, la Antena 3.
"Noi suspectăm şi anumite înţelegeri ilegale între service-uri, pe astea le investigăm. Dacă suspiciunea noastră se confirmă... Noi avem o investigaţie mare care s-a tot extins, cuprinde şi firmele de asigurări. A pornit de la service-uri şi acum am introdus şi firmele de asigurări. Idiferent dacă se vor confirma sau nu suspiciunile noastre, şi vom da amenzi dacă se va încălca legea, oricum mecanismul ăsta nu-i foarte deştept în care eu, firmă de asigurare trebuie să plătesc oricât mi se cere", a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei.
În privinţa modificărilor legislative în ceea ce priveşte RCA-ul, Bogdan Chiriţoiu, susţine implementarea modificărilor legislaţiei UE, însă va veni şi cu altele proprii care vor avea un impact mai vizibil asupra tarifelor.
"Sunt două abordări posibile. Clar că trebuie să facem nişte modificări pentru că sunt cerute de legislaţia europeană. Tariful de referinţă nu poate fi obligatoriu, că aşa îi spune numele, e o referinţă, nu e o obligaţie. În al doilea rând vor dispărea plafonarea cheltuilor administrative la un anumit procent. Astea sunt lucruri pe care cere legislaţia europeană. Faţă de astea noi am spus, dacă tot modificăm legislaţia, haideţi să rezolvăm şi alte probleme. Pentru că astea nu sunt neapărat lucruri care vor avea un impact atât de mare asupra pieţei", a spus acesta.
Acesta a explicat că piaţa este impactată în acest moment de neplafonarea cheltuielilor plătite de către firmele de asigurări către service-uri.
"Ce cred că are un impact asupra tarifelor în momentul de faţă e situaţia în care nu sunt plafonate cheltuielile, despăgubirile, serviciile plătite de către service-uri. Dacă există o anumită presiune ca preţul RCA-ului să nu crească, nu există nicio presiune să nu crească preţul la reparaţii. Şi aici cred că este un viciu al legislaţiei actuale. Putem să spunem, modificăm acuma numai ce vrea Uniunea Europeană, modificăm ce ne impune ea, şi restul vedem mai încolo, sau dacă tot umblăm la cadrul legal e o oportunitate să rezolvăm şi alte probleme, poliţa pe o lună", a explicat Chiriţoiu.
Un proiect al MInisterului Finanţelor propune modificarea RCA, printre măsuri fiind renunţarea la calculul tarifelor de primă de către ASF, precum şi eliminarea posibilităţii suspendării contractului RCA la cererea asiguratului. Proiectul de modificare a Legii nr. 132/2017 are în vedere în principal modificări asupra modului de funcţionare a „asiguratului cu risc ridicat”. Întrucât Comisia Europeană consideră că prin actualul mod de funcţionare este îngrădită libertatea de tarifare prin impunerea unei prime calculate şi ofertate de către BAAR şi nu de către asigurătorul RCA, propunerea de modificare a legislaţiei are în vedere eliminarea obligaţiei Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) de ofertare a primei de asigurare în cazul asiguratului cu risc ridicat. Totodată, se are în vedere instituirea obligaţiilor BAAR de alocare a asiguratului cu risc ridicat conform politicilor şi procedurilor proprii, proceduri interne care stabilesc şi condiţiile de încheiere a asigurării, asumate de către toţi membrii BAAR, precum şi de stabilire a unor reguli de conduită aplicabile membrilor săi inclusiv cu privire la încheierea asigurării RCA în cazul asiguraţilor cu risc ridicat.
Citește pe alephnews.ro: Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe