Coridorul Rin-Dunăre a fost inclus în noua politică UE în domeniul infrastructurii

Comisia Europeană a prezentant, joi, cea mai importantă revizuire a politicii UE în domeniul infrastructurii, incluzând coridorul Rin-Dunăre între cele nouă coridoare principale care vor constitui "coloana vertebrală" a transporturilor în cadrul pieţei unice europene.

733 afișări
Imaginea articolului Coridorul Rin-Dunăre a fost inclus în noua politică UE în domeniul infrastructurii

Coridorul Rin-Dunăre a fost inclus în noua politică UE în domeniul infrastructurii (Imagine: Tibi Bologh/Arhiva Mediafax Foto)

Noua politică a UE în domeniul infrastructurii îşi propune crearea unei reţele transeuropene unificate de transport (TEN-T). Pentru atingerea acestui obiectiv, CE a decis triplarea finanţării pentru infrastructura de transport, alocând 26 de miliarde de euro în exerciţiul bugetar 2014-2020.

Noua politică instituie o reţea centrală de transport bazată pe nouă coridoare principale: 2 coridoare nord–sud, 3 coridoare est–vest şi 4 coridoare diagonale. Printre cele nouă se află şi coridorul Rin-Dunăre.

"Reţeaua centrală va transforma conexiunile est–vest, va înlătura blocajele, va moderniza infrastructura şi va eficientiza operaţiunile transfrontaliere de transport pentru călători şi pentru companii în întreaga UE", se arată într-un comunicat al Comisiei. Această reţea urmează să fie realizată până în 2030.

În opinia Executivului de la Bruxelles, cele nouă coridoare reprezintă un progres major în domeniul planificării infrastructurii de transport, întrucât experienţa din trecut a arătat că este "foarte greu să se implementeze proiecte de transport transfrontaliere şi de alt gen în diferite state membre într-un mod coordonat". Totodată, CE apreciază că este "necesar ca proiectele să fie sincronizate la nivel transfrontalier pentru a spori beneficiile obţinute din toate investiţiile".

Finanţarea va fi acordată prin mecanismul "Conectarea Europei". Din cele 26 de miliarde de euro, între 80% şi 85% vor fi utilizate pentru a sprijini proiecte prioritare de-a lungul celor nouă coridoare de implementare ale reţelei centrale. De asemenea, vor fi finanţate proiecte orizontale – în special în domeniul IT - cum ar fi SESAR (dimensiunea tehnologică a sistemului de management al traficului în cerul unic european) sau a ERTMS (sistemul european de management al traficului feroviar), care trebuie folosite de-a lungul principalelor coridoare de transport. Autostrăzile maritime vor fi şi ele incluse în această prioritate.

Fondurile rămase vor putea fi puse la dispoziţie pentru proiecte ad hoc, inclusiv pentru proiecte privind reţeaua globală.

Din totalul de 26 de miliarde de euro, cel puţin 11,3 miliarde de euro au fost rezervate ţărilor eligibile (inclusiv România) pentru finanţare din Fondul de coeziune.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici