Fuziunea aeroporturilor Otopeni şi Băneasa, aprobată

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a aprobat vineri, în adunarea generală extraordinară a acţionarilor Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu din Băneasa, fuziunea aerogării cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Otopeni, prin înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.

245 afișări
Imaginea articolului Fuziunea aeroporturilor Otopeni şi Băneasa, aprobată

Aeroportul din Otopeni (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

Aeroportul Aurel Vlaicu din Băneasa

"Următorul pas este aprobarea hotărârii de Guvern privind înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, apoi va urma o perioadă în care cele două aeroporturi trebuie să se pună de acord cu toate chestiunile de ordin administrativ şi juridic. Cam în cinci săptămâni de la aprobarea hotărârii în Guvern procedurile de fuziune vor fi finalizate", a declarat, vineri, agenţiei MEDIAFAX, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) Marin Anton.

Ambele aeroporturi sunt controlate în proporţie de 80% de Ministerul Transporturilor, iar Fondul Proprietatea deţine 20% din titluri. Strucutura acţionariatului va fi menţinută la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

Proiectul fuziunii trebuia discutat în şedinţă de Guvern la sfârşitul lunii iulie, însă a fost retras pentru o reuniune viitoare, reprezentanţii PSD solicitând ca actul normativ să fie discutat în prealabil în Coaliţie, au declarat, la acea dată, agenţiei MEDIAFAX, surse oficiale.

Fuziunea este argumentată în proiectul de act normativ prin reducerea costurilor globale de exploatare, posibilitatea unui management şi a unei operări comune a aeroporturilor ce deservesc aceeaşi zonă, elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii aeroportuare, precum şi prin constituirea unui "pachet de acţiuni deosebit de atractiv în vederea privatizării".

Conform documentului, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, realizată în urma fuziunii, îşi va asigura sursele de finanţare din venituri proprii, sume alocate de la bugetul de stat, credite bancare, credite externe contractate sau garantate de stat, acordate cu respectarea regulamentelor comunitare privind concurenţa, fonduri externe nerambursabile, acordate în condiţiile legii, precum şi forme legale de participare a capitalului privat şi alte surse legal constituite.

Sediul central al companiei va fi în Otopeni, cele două aeroporturi urmând să funcţioneze ca puncte de lucru. Compania va avea un capitalul social iniţial de 143,7 milioane lei.

Prin actul normativ se propune trecerea unor terenuri aflate în domeniul privat al statului şi date în folosinţa gratuită a Aeroportului Henri Coandă în folosinţa gratuită a companiei nou-înfiinţate.

Hotărârea de înfiinţare a companiei Aeroporturi Bucureşti a fost aprobată de fostul Executiv în luna martie 2007, iar cererea de constituire a fost depusă la Oficiul Registrului Comerţului două luni mai târziu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici