GALERIE FOTO De la un malaxor improvizat dintr-o oală de fiert rufe la o cifră de afaceri de 10 milioane de lei

O afacere de familie de produse cosmetice, începută în 1991 la Cluj-Napoca, cu un malaxor improvizat dintr-o oală de fiert rufele, a ajuns la o cifră de afaceri de peste 10 milioane de lei şi a obţinut o serie de premii internaţionale. Cosmetic Plant: Natura poate da ştiinţei o putere suplimentară.

615 afișări
Imaginea articolului GALERIE FOTO De la un malaxor improvizat dintr-o oală de fiert rufe la o cifră de afaceri de 10 milioane de lei

GALERIE FOTO De la un malaxor improvizat dintr-o oală de fiert rufe la o cifră de afaceri de 10 milioane de lei

VEZI GALERIA FOTO MAI JOS

Piatra de temelie a firmei Cosmetic Plant a fost pusă în anul 1991 la Cluj-Napoca de Ileana Meşter, o farmacistă cu o experienţă de peste 20 de ani în cosmetologie. Laszlo Susana, fiica Ilenei Meşter, actualul director general al firmei, a povestit pentru MEDIAFAX cum s-a transformat în timp şi cum a evoluat această afacere de familie.

”Totul a pornit de la ferma convingere a mamei mele că natura poate da ştiinţei o putere suplimentară, facilitând, astfel, crearea unor produse cosmetice de calitate, la un preţ accesibil. În mod cert, începutul nu a fost uşor. Lucra singură, într-o clădire de 35 – 40 mp, primul ei malaxor fiind confecţionat de către un inginer clujean dintr-o oală de fiert rufele. Primele cremele erau create în serii mici, iar etichetele erau scrise de mână. Prima investiţie majoră în firmă a fost realizată abia şase ani mai târziu, în 1997, când producţia s-a mutat într-o clădire adecvată şi au fost cumpărate primele utilaje profesionale. Apoi, an de an, echipamentele din fabrică au fost îmbunătăţite şi s-a investit într-un malaxor şi un utilaj de umplut tuburi. Astfel, încet-încet, afacerea a început să crească”, a declarat Laszlo.

Un alt moment de cotitură în evoluţia firmei a fost anul 2004, când Cosmetic Plant a obţinut certificarea ISO 9001:2000 din partea Dekra Stuttgart, ceea ce a demonstrat că businessul a realizat un salt calitativ remarcabil.

”În anul 2007 am finalizat construirea unei clădiri noi, însă cum la momentul respectiv aceasta era prea mare pentru nevoile noastre, a fost închiriată şi abia în primăvara anului 2013 am mutat aici fabrica, depozitul şi birourile administrative. Acesta a fost un proiect de investiţie major pentru Cosmetic Plant, absorbind aproape 3,5 milioane lei. Clădirea are o suprafaţă utilă de 1.700 mp şi este conformă cu standardele europene referitoare la producţia de produse cosmetice. În 2014 şi 2015 am achiziţionat 4 utilaje noi şi moderne prin intermediul a două proiecte cofinanţate de către UE, valoarea totală a acestora fiind de aproximativ 1,3 milioane lei. La sfârşitul anului trecut am avut 41 de angajaţi”, a spus directorul.

Dacă în anul 2000 cifra de afaceri a companiei era doar de 850.000 lei, aceasta a ajuns în anul 2016 la 10,4 milioane lei, cu 17% mai mare decât în anul precedent, principala sursă a creşterii afacerii fiind reinvestirea sistematică a profitului.

Laszlo Susana a explicat că mama sa a pornit acest business din pasiunea pe care o avea pentru natură şi pentru plantele medicinale, bazându-se pe experienţa sa de peste 20 de ani în cosmetologie, primele cliente ale Cosmetic Plant fiind chiar prietenele ei.

”Chiar dacă în anii `90 produsele cosmetice din import erau la mare căutare, calitatea si efectele produselor Cosmetic Plant au dus la creşterea treptată a gamei sortimentale, cât şi a clientelei. Gamele de produse tradiţionale - cătina, gălbenele, muşeţel, măceşe - aveau la bază plante medicinale autohtone, alese de mama pe baza cunoştintelor sale farmaceutice şi de cosmetologie”, a mai spus Laszlo Susana.

Pentru selectarea plantelor în jurul cărora se construieşte câte o gamă modern de produse, specialiştii Cosmetic Plant urmăresc trendurile internaţionale, revistele şi literatura de specialitate, participă la cele mai importante expoziţii internaţionale şi urmăresc şi concurenţa naţională şi internaţională. De asemenea, compania a dezvoltat relaţii cu cei mai importanţi producători şi furnizori de ingrediente active, preferând să lucreze cu ingrediente active ale căror efecte sunt testate de către producătorii lor în diverse laboratoare acreditate.

”Dacă ar fi să vorbesc doar despre 2-3 plante şi efectele lor asupra pielii, aş aminti dintre ingredientele gamelor noastre tradiţionale uleiul de cătină extras din fructul de cătină, care este un vitaminizant de excepţie, cicatrizant şi epitelizant. Acesta conţine, pe lângă binecunoscutele vitamine şi acizi graşi esenţiali, alfa şi beta-caroten cu rol de combatere a îmbătrânirii pielii. Un ingredient inovativ, cu efect de lifting instant, este extras din alga marină Porphyridium Cruentum, originară din Marea Roşie. Testele in-vivo efectuate de producătorul ingredientului activ au demonstrat o ȋntindere vizibilă a pielii din zona frunţii, o diminuare cu până la 31% a adâncimii ridurilor şi o reducere a rugozităţii pielii cu 7-22% după numai o oră de la aplicare”, a precizat directorul Cosmetic Plant.

Acesteia îi place foarte mult şi uleiul de cocos bio, obţinut prin presarea la rece a fructului de cocos, care este recunoscut pentru efectul său hidratant şi fotoprotector, fiind astfel un ingredient ideal pentru produsele destinate protecţiei solare şi care stă la baza noii game de produse pentru protecţie solară, lansată în vara anului 2016.

Cosmetic Plant foloseşte în produsele sale cosmetice şi un ingredient despre care toată lumea ştie că este folosit în bucătărie, şi anume ardeiul iute, care este un ingredient foarte versatil.

”Noi avem în gama noastră sortimentală mai multe produse bazate pe ardei iute, două loţiuni pentru păr şi două produse anticelulită. Extractul de ardei iute este bogat în capsacină şi are o acţiune vaso-stimulantă, ajutând la activarea circulaţiei sanguine şi la tonifierea scalpului, favorizând hrănirea rădăcinii firului de păr şi creşterea acestuia. Din acest motiv folosim extractul de ardei iute în loţiunea tonifiantă contra căderii părului şi în loţiunea de stopare a căderii părului, deşi în acesta din urmă doar ca ingredient secundar lânga extractul de trifoi roşu”, a menţionat Laszlo.

Potrivit acesteia, extractul de ardei iute favorizează microcirculaţia şi produce un efect de uşoară încălzire a pielii, asigură penetrarea principiilor active în piele şi realizează, astfel, un drenaj mai bun. În plus, accelerează reducerea ţesutului adipos şi favorizează eliminarea toxinelor, devenind un ingredient eficient în lupta împotriva celulitei.

Compania are un laborator cu mai mulţi specialişti, care realizează formulele şi testează toate produsele Cosmetic Plant, iar pe lângă testele efectuate în laboratorul propriu, colaborează la nevoie cu mai multe laboratoare din ţară şi străinătate pentru efectuarea de teste de eficienţă, teste de determinare a factorului de protecţie SPF din produse, teste dermatologice de toleranţă cutanată şi teste de eficienţă a conservantului din produse.

Întrebată ce diferenţiază produsele firmei pe care o conduce de alte produse cosmetic, Laszlo Susana a spus că, pornind de la convingerea mamei sale, toate gamele de produse Cosmetic Plant tradiţionale au la bază câte un ingredient activ natural autohton: gălbenele, cătină, muşeţel, măceşe, busuioc, salvie.

”În cazul gamelor moderne, suntem atenţi şi la provenienţa acestor ingrediente şi extracte naturale, folosind din ce în ce mai multe ingrediente provenite din culturi de plante organice: uleiul de argan BIO, uleiul de măsline BIO, extractul de celule stem din muguri de argan, uleiul de cocos BIO. În plus, suntem tot mai atenţi la dezvoltarea unor produse bazate pe formule moderne, fără parabeni, parafine, siliconi şi coloranţi”, a precizat Laszlo.

Calitatea produselor Cosmetic Plant a fost recunoscută la nivel mondial, prin premiile internaţionale câştigate în ultimii ani, cum ar fi Trofeul Internaţional al Înaltei Calităţi (International High Quality Trophy) obţinut în anul 2015 de către o cremă antirid, alături de medaliile Grand Gold Award obţinute de aceeaşi cremă în trei ani consecutivi - 2015, 2014 şi 2013, la concursul World Quality Selections organizat de Monde Selection la Bruxelles, apoi medalia Gold Award la World Quality Selections 2015 şi 2014, Monde Selection Bruxelles, pentru o cremă antiaging de zi matifiantă.

”Prima recunoaştere internaţională a fost medalia Bronze Award obţinută în anul 2012 de o cremă antirid de zi Q10+ceai verde la World Quality Selections organizat de catre Monde Selection Bruxelles”, îşi aminteşte Laszlo Susana.

Pe lângă piaţa internă, Cosmetic Plant exportă produsele în Ungaria, Iordania, Liban, Republica Moldova, Grecia, Spania, Marea Britanie, Franta, Cipru şi Germania unde acestea se vând, în principal, în farmacii şi lanţuri de farmacii, magazine şi depozite naturiste cu vânzare en-gros şi en-detail, respectiv în drogherii şi magazine specializate în vânzarea de cosmetice.

Pentru anul 2017, Cosmetic Plant pregăteşte două lansări de game şi va relansa în viitorul foarte apropiat game de produse pentru îngrijirea părului cu ambalaje şi etichete noi, completate cu un nou produs inovativ.

 

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici