Metrorex alocă 38 milioane de lei în 2015 pentru linia spre aeroport. Termenul de punere în funcţiune este 2020, la cererea UEFA

Metrorex, cu un buget de investiţii de aproape 2 miliarde lei în acest an, va aloca suma de 38,5 milioane lei pentru proiectul magistralei 6 care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă, şi precizează că termenul de punere în funcţiune al liniei este anul 2020, cerinţă impusă de UEFA.

615 afișări
Imaginea articolului Metrorex alocă 38 milioane de lei în 2015 pentru linia spre aeroport. Termenul de punere în funcţiune este 2020, la cererea UEFA

Metrorex alocă 38 milioane de lei în 2015 pentru linia spre aeroport. Termenul de punere în funcţiune este 2020, la cererea UEFA (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

La Bucureşti se vor desfăşura în 2020 patru meciuri în cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal.

Compania care administrează metroul bucureştean a avut alocată anul trecut suma de 1,14 miliarde lei pentru activitatea de investiţii, nivelul stabilit în 2015 fiind de 1,74 miliarde lei, potrivit datelor Metrorex remise MEDIAFAX.

Cuantumul investiţiilor stabilite pentru acest an va fi suplimentat cu suma 188,5 milioane lei, bani obţinuţi din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă elaborat de Ministerul Transporturilor. După aprobarea actului normativ, bugetul de investiţii pentru anul 2015 al Metrorex va ajunge la 1,93 miliarde lei.

România primeşte certificate de emisii de gaze cu efect de seră întrucât este semnatară a Protocolului de Kyoto, al cărui scop este reducerea poluării.

Companiile care primesc certificatele le pot vinde altor producători de energie care poluează mai mult decât au estimat. Banii obţinuţi din vânzarea certificatelor trebuie investiţi exclusiv în tehnologii mai puţin poluante.

Din cei 188,5 milioane lei, suma de 150 milioane lei va fi utilizată pentru lucrări pe tronsoanele Nicolae Grigorescu II - Anghel Saligny, respectiv secţiunea Parc Bazilescu - Lac Străuleşti.

"În cadrul proiectului, sunt preconizate următoarele lucrări: lucrări structură şi instalaţii la depoul Lac Străuleşti şi Park & Ride; lucrări instalaţii de automatizare trafic (siguranţa circulaţiei, informare dinamică a călătorilor, sonorizare); lucrări instalaţii televiziune cu circuit închis, radiocomunicaţii, instalaţii pentru detectarea incendiilor şi antiefracţie", arată Metrorex.

Pentru magistrala 6, unde va fi direcţionată diferenţa de 38,5 milioane lei, Metrorex vizează servicii de proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică în vederea începerii procedurilor de achiziţie a lucrărilor de execuţie structură staţii şi tunele.

"Finalizarea proiectului «Magistrala 6 - Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti» până în anul 2020 este o condiţie impusă de UEFA determinată de faptul că România va fi gazdă pentru desfăşurarea Campionatului European de Fotbal", se arată în proiectul de OUG iniţiat de Transporturi.

Capitala va găzdui, pe Arena Naţională, patru meciuri, trei din faza grupelor şi unul din optimile de finală, în cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal din 2020, alături de alte 12 oraşe.

În decembrie 2012, UEFA a decis să organizeze, sub sloganul "EURO pentru Europa", un turneu final de-a lungul întregului continent, pentru a marca 60 de ani de la prima ediţie a Campionatului European.

Premierul Victor Ponta afirma în octombrie 2013 că linia de metrou care leagă Aeroportul Henri Coandă de Bucureşti este, din păcate, ineficientă din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici măcar costul de întreţinere, nu numai investiţia.

Şeful Executivului a făcut această afirmaţie în timp ce aştepta ca scutul de forare să străpungă peretele staţiei de metrou Orizont, pe şantierul de construcţie al liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, în contextul în care anunţase că pentru linia de metrou spre Aeroportul Henri Coandă-Otopeni au fost alocaţi bani doar pentru studii de fezabilitate.

Cu două luni înainte, premierul anunţa că proiectul magistralei 6, pe tronsonul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, început în 1999, va fi finalizat doar după ce autorităţile vor încheia lucrările la tronsonul Drumul Taberei-Universitate şi linia spre Lacul Străuleşti.

La acel moment, Ramona Mănescu, fost ministru al Transporturilor, s-a întâlnit cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti, subiectul central al discuţiei fiind proiectul magistralei 6 care, începând din 2010, beneficiază de un sprijin important din partea guvernului Japoniei, printr-un împrumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat României.

Administratorul reţelei de metrou a lansat în mai 2012 anunţul de intenţie pentru licitaţia privind construcţia magistralei 6, potrivit căruia linia ar fi urmat să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, iar valoarea estimativă a contractului era de 1,05 miliarde euro, fără TVA.

Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.

Cel mai important proiect de investiţii derulat în prezent de Metrorex este construcţia magistralei 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor al acestei magistrale urmează să fie finalizat în al doilea semestru din 2016, iar întregul proiect are ca termen de finalizare 2020, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene şi bani de la buget.

Lungimea reţelei de metrou este de aproape 70 de kilometri, distribuiţi pe patru linii magistrale şi 51 de staţii. Metrorex are aproximativ 4.200 de angajaţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici