Ministerul Turismului vrea dublarea numărului de turişti străini până în 2015

Unul dintre cele mai importante obiective în domeniul turismului până în 2015 este dublarea numărului de vizitatori străini, comparativ cu nivelul din 2010, potrivit Planului de Marketing Strategic şi Operaţional pentru România prezentat joi de Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale.

88 afișări
Imaginea articolului Ministerul Turismului vrea dublarea numărului de turişti străini până în 2015

Ministerul Turismului vrea dublarea numărului de turişti străini până în 2015 (Imagine: Adriana Neagoe/Mediafax Foto)

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), sosirile turiştilor străini în România s-au situat anul trecut la 1,343 milioane, în creştere cu 5,6% faţă de 2009, în timp ce înnoptările au însumat 2,75 milioane, cu 3,7 mai multe.

"Creşterea sosirilor în unităţile de cazare până la aproape 2,5 milioane în anul 2015, realizată prin creşterea numărului de turişti internaţionali care vin în scop de recreere, aceştia ajungând la o cotă de 50%, comparativ cu cota actuală de 25% din totalul vizitelor internaţionale din România", este unul dintre obiectivele incluse în strategia de marketing.

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat joi într-o conferinţă de presă că îşi doreşte ca planul de marketing, finalizat în urmă cu câteva zile, să fie implementat cât mai repede.

"Pentru prima dată, promovarea României se va face într-un mod profesionist. Planul de marketing ne va spune când, unde şi către cine ne vom îndrepta acţiunile de promovare", a spus Udrea.

Ea a adăugat că strategia arată că este nevoie de promovare pe internet, acolo unde se află publicul ţintă al turimului românesc.

De asemenea, planul de marketing recomandă crearea unui portal web cu date complete despre România şi crearea unei baze de date referitoare la potenţialii clienţi.

Deşi planul de marketing oferă linii directoare strategice până în 2015, compania care l-a eleborat, Horvath HTL, recomandă ca bugetul disponibil să fie cheltuit în perioada 2011-2013, argumentând că dacă se concentrează bugetul în perioade mai scurte, se generează o mai mare presiune asupra grupului ţintă.

Astfel, pentru 2011-2013, consultantul propune ca bugetul de 72,4 milioane de euro să fie defalcat în câte 21,5 milioane de euro pentru 2011 şi 2013 şi 29,4 milioane de euro pentru 2012.

Bugetul de comunicare va însuma 13,2 milioane de euro în 2011, 17,5 milioane euro în 2012 şi 13 milioane euro în 2013. Partea de vânzări din strategie va necesita fonduri de 3,3 milioane de euro, 5,4 milioane euro şi 4,7 milioane de euro în următorii trei ani.

Pentru 2014-2015, Horvath propune cheltuirea unui buget de 46 de milioane de euro, 28,5 milioane de euro din această sumă fiind alocaţi pentru comunicare.

Planul de Marketing Strategic şi Operaţional 2011-2015 pentru turismul României a fost elaborat pentru Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului de cămpania Horvath HTL,

Contractul, cu o valoare de 503.906 lei, a fost atribuit în urma cererii de oferte organizate în octombrie 2010 de minister şi face parte din programul de redefinire a iimaginii turismului românesc finanţat din fonduri europene nerambursabile.

Go4it.ro transmite LIVE de la World Mobile Congress. Zeci de telefoane se lansează acum! Citeşte noutăţile la cald.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici