- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Moştenitorii Renault au pierdut primul proces prin care contestă naţionalizarea companiei din 1945
Moştenitorii lui Louis Renault, fondatorul grupului auto care controlează Dacia, au pierdut primul proces în care încercau să obţină despăgubiri pentru naţionalizarea companiei după cel de-Al Doilea Război Mondial, potrivit New York Times.
Moştenitorii Renault au pierdut primul proces prin care contestă naţionalizarea companiei din 1945 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Judecătorii de la Tribunal de Grande Instance de Paris au decis că nu au jurisdicţie în această cauză, recomandând reclamanţilor să se adreseze unei instanţe administrative, a declarat Louis-Marie de Roux, avocatul care reprezintă familia Renault.
"A fost o decizie de procedură. Este foarte posibil ca familia să conteste hotărârea într-o curte de apel în următoarele săptămâni", a afirmat ea.
Louis Renault a fost unul dintre cei mai importanţi industriaşi europeni în prima parte a secolului, compania sa devenind rapid una dintre cele mai mai din Europa datorită tehnicii preluate de la Henry Ford.
ULTIMELE ȘTIRI
-
A murit Kabosu, celebra cățelușă care a inspirat meme-ul Doge
-
Ţinteau revenirea la Putere. Generalul (r.) Dumitru Dumbravă, mâna dreaptă a fostului şef operativ al SRI, Florian Coldea: „E sfârşit de epocă. (...) După ce se termină alegerile şi se reface structura, osatura statului, trebuie să o luăm fix de la zero"
-
Curtea Internaţională de Justiţie cere Israelului să oprească asaltul asupra zonei Rafah din Gaza
-
Slovacia, indecisă în legătură cu sprijinul pentru şefia NATO. Bratislava aşteaptă un răspuns din partea lui Rutte şi a lui Iohannis privind securitatea ţării
Uzinele Renault au aprovizionat însă Wehrmacht-ul în cel de-Al Doilea Război Mondial, compania fiind sancţionată în 1945 cu naţionalizarea pentru colaboraţionism. Louis Renault a fost închis în 1944 pentru colaboraţionism şi a murit în acelaşi an, în închisoare.
Moştenitorii fondatorului Renault susţin că predecesorul lor nu a avut de ales, fiind forţat de circumstanţe să colaboreze cu germanii, iar efortul lor în justiţie se bazează pe o lege introdusă în 2010 care permite populaţiei să conteste constituţionalitatea măsurilor guvernului.
Reclamanţii afirmă că doresc mai degrabă reabilitarea numelui Renault, şi nu câştigul financiar, însă avocaţii lor consideră că ar putea câştiga despăgubiri de peste 100 milioane euro.
Guvernul provizoriu condus de generalul Charles de Gaulle a naţionalizat Renault în 1945, fără să fi condamnat vreodată compania sau pe fondatorul acesteia şi fără plata vreunei compensaţii. În baza acestor fapte, moştenitorii consideră că naţionalizarea a fost neconstituţională.
Grupul Renault nu s-a constituit parte în acest dosar. Compania este listată la bursa de la Paris şi deţinută de investitori privaţi, însă statul francez are încă o participaţie importantă, de 15% din acţiuni.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO