Producătorii de jucării sunt îngroziţi: Tabletele iau locul păpuşilor Barbie sub pomul de Crăciun

Crăciunul aduce în 2012 o nouă tradiţie în familie, tot mai mulţi copii găsind sub pom tablete în locul păpuşilor Barbie şi maşinuţelor, industria producătoare de jucării încercând să găsească o soluţie pentru a rămâne relevantă în concurenţa cu noul val, potrivit Financial Times.

1368 afișări
Imaginea articolului Producătorii de jucării sunt îngroziţi: Tabletele iau locul păpuşilor Barbie sub pomul de Crăciun

Producătorii de jucării sunt îngroziţi: Tabletele iau locul păpuşilor Barbie sub pomul de Crăciun (Imagine: mediafax Foto/AFP)

De la Kindle Fire la iPad, analiştii anticipează apariţia unui nou trend în acest an: de la 3 ani în sus, copiii vor despacheta de Crăciun tablete în locul jucăriilor obişnuite, potrivit CNBC.

Producătorii de jucării obişnuite au remarcat deja tranziţia, însă nu au reuşit încă să se adapteze.

"Cei mai mari producători, Mattel şi Hasbro, sunt îngroziţi. Ar trebui să fie îngroziţi, dar linia oficială a «partidului» este că nu se tem", comentează analistul Sean McGowan, director de cercetare la banca de investiţii Needham & Company.

Pentru Mattel, cel mai mare producător de jucării după venituri, cel mai bine vândut produs în acest an este o carcasă din plastic pentru telefoane mobile, a declarat o sursă apropiată companiei. Situaţia ridică semne serioase de întrebare cu privire la soarta tradiţionalelor păpuşi Barbie şi maşinuţe Hot Wheels.

Unii analişti şi-au redus estimările privind vânzările de jucării în trimestrul al patrulea din acest an, anticipând venituri de 1,41 miliarde dolari pentru Hasbro, respectiv 2,29 miliarde dolari pentru Mattel, continuând scăderile din primele nouă luni ale lui 2012.

Producătorii de jucării şi jocuri de societate îşi pierd relevanţa, copiii petrecând tot mai mult timp în spaţiul online, unde conţinutul şi jocurile gratuite sunt practic nelimitate. Acum că tableta a devenit un produs consacrat pe piaţă şi părinţii trec la modele mai noi, copiii se mulţumesc cu cele "purtate" şi nu mai au nevoie de jucării.

"Toţi cunoscuţii mei care au un copil mai mic de 10 ani i-au luat o tabletă. Iar tableta este babysitter-ul", comentează pentru FT un investitor din domeniul jocurilor online.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici