- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (29.07.2010, 14:24)
- Corespondenţă De La Trimisul Mediafax În China , ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Udrea despre posibila copiere a logo-ului de ţară: Ne-a fost predat cu drepturi de autor
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea a declarat joi la Shanghai, întrebată dacă logoul brandului turistic al României a fost preluat de pe internet, că nu ştie cum s-a lucrat la brand şi că acesta a fost predat ministerului odată cu drepturile de autor asupra lui.
486 afișări
Udrea despre posibila copiere a logo-ului de ţară: Ne-a fost predat cu drepturi de autor (Imagine: Andreea Balaurea/Mediafax Foto)
"Nu mă pricep la branduri şi mărci, dar acest produs a fost achiziţionat în urma unei licitaţii publice de la o mare companie de branding din lume, care a lucrat la brandurile Spaniei, Greciei, Croaţiei, Cubei şi altele", a declarat Udrea la conferinţa de după lansarea brandului.
Ea a adăugat că brandul a fost predat ministerului cu toate drepturile de autor. Firma care l-a creat a garantat pentru el dreptul de proprietate internaţională, a spus Udrea.
"Din punctul nostru de vedere suntem în deplină legalitate. N-aş putea eu să vă răspund cum s-a lucrat la acest brand, dar avem garanţia că cei care au creat brandul sunt responsabili şi au respectat toată legislaţia", a mai spus ea.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Emma Stone vrea să fie strigată după numele real. Cum o cheamă, de fapt, pe actriță
-
Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
Concomitent cu lansarea oficială, la Shanghai, a noului brand de ţară al României, bloggerii şi presa din ţară au început să scrie şi să publice imagini care arată că un element al logo-ului folosit de Ministerul Turismului seamănă foarte mult cu cel folosit de companii private şi s-ar găsi, de altfel, şi pe site-uri care vând fotografie de stock.
Potrivit blog-ului www.piticu.ro, sursa de inspiraţie pentru frunza stilizată aflată deasupra mesajului "Romania - explore the Carpathian garden" ar fi un proiect britanic de autobuze ecologice numit Change Transport.
Unul dintre elementele logo-ului, care reprezintă o frunză, este aproape identic ca formă şi culoare în cele două imagini. De asemenea, sub frunză apare, în ambele cazuri, o linie desenată aproape la fel, dar de culori diferite.
De asemenea, potrivit blogger-ului, versiuni ale frunzei stilizate pot fi cumparate de oricine, la un preţ modic, de pe site-ul shutterstock.com .
Potrivit adevarul.ro, o imagine asemănătoare a fost folosită pe un banner al companiei Oltchim.
Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.
Brandul este realizat de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului arată, într-un comunicat, că asociearea THR-TNS este una dintre cele mai prestigioase firme de branding din lume, care a construit branduri de turism pentru ţări ca Argentina, Spania, Croaţia.
"În cadrul contractului, serviciile furnizate de prestator au constat în: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a României pe pieţele principale ale României; determinarea avantajelor competitive ale României comparativ cu alte destinaţii turistice; identificarea celei mai bune poziţionări a României ca destinaţie turistică; conceptualizarea, creaţia şi designul acesteia; identificarea unor linii directoare pentru poziţionarea brandului pe pieţele turistice şi pentru strategia de comunicare; crearea manualului de brand care să cuprindă informaţii despre modalităţile de utilizare şi cateva exemple de aplicaţii", se precizează în comunicat.
Referitor la drepturile de proprietate intelectuală, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului arată că a prevăzut o serie de obligaţii contractuale în sarcina asocierii THR-TNS, în baza cărora prestatorul garantează că elementele manualului de brand sunt originale şi nu încalcă dreptul de autor, drepturile conexe sau un alt drept de proprietate intelectuală aparţinând sau exercitate în condiţiile legale de către un terţ.
Totodată, prestatorul garantează că nu există niciun fel de limitări legale ori contractuale sau alte împrejurări, în a cesiona drepturile de proprietate intelectuală, iar drepturile patrimoniale vor fi considerate ca cesionate în mod irevocabil ministerului de la data executării obligaţiei de plată a serviciilor.
De asemenea, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului s-a asigurat că elementele brandului sunt înregistrate la OSIM.
Citește pe alephnews.ro: O avocată în vârstă de 60 de ani a intrat în istorie. Alejandra Rodríguez a fost încoronată Miss Univers Buenos Aires
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cod roșu la Casa Regală a Marii Britanii! Starea Regelui Charles e din ce în ce mai rea, s-a avansat cu planurile de înmormântare
CANCAN.RO
Regele Charles se simte din ce în ce mai RĂU, după diagnosticul de cancer! Ce se pregătește, de fapt, la Buckingham
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe