- Home
- EUPrimar
- BUCUREŞTI, (29.10.2019, 07:31)
- Departamentul Corespondenţi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
#euprimar Cea mai modernă gară din România: O clădire din 1910, transformată de o investiţie de 334 de milioane de lei - FOTO
Cea mai modernă gară din România se află în Arad. O investiţie de peste 330 de milioane de lei a făcut din clădirea construită în 1910 şi întregul complex cel mai modern loc de pe calea ferată românească. Urmează un material din campania #euprimar.
24186 afișări
#euprimar Cea mai modernă gară din România: O clădire din 1990, transformată de o investiţie de 330 de milioane dei
Gara din Arad a fost modernizată şi extinsă în urma unei investiţii de 334 de milioane de lei cu fonduri europene. Lucrările au început în anul 2012 şi au fost finalizate patru ani mai târziu, în cadrul unui proiect de modernizare a liniei de cale ferată pe Tronsonul 1: Frontiera – Curtici – Arad – Km 614, care face parte din coridorul feroviar pan-european.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
-
Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
Proiectul a avut ca scop îmbunătăţirea unui tronson de 41,185 km pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h. Valoarea totală a lucrărilor doar pe acest tronson, în lungime de 41 de kilometri, din care face parte şi Gara Arad, a fost de 1,38 de miliarde de lei, dintre care aproape 702 milioane de lei au reprezentat fonduri europene nerambursabile, iar diferenţa a fost acoperită de la bugetul de stat.
Astfel, Ministerul Transporturilor informa, la inaugurarea lucrărilor, că în gara din Arad a fost reabilitat peronul existent din faţa clădirii de călători şi s-au realizat trei noi peroane intermediare. De asemenea, în staţia Arad accesul la peroane se face pe o pasarelă pietonală supraterană nouă care se desprinde din holul central al clădirii de călători. Pasarelă a fost dotată cu toate facilităţile pentru călători şi pentru persoanele cu mobilitate redusă: lifturi, scări rulante şi marcaje speciale.
Tot în Gara Arad a fost construită o clădire pentru mentenanţă, care cuprinde ateliere tehnologice, laboratoare, birouri, arhive şi magazii. De asemenea, a fost modernizat un centru de management al traficului feroviar.
Clădirea Gării Arad a fost construită în 1910, după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay. Este a treia clădire, pentru că primul tren a circulat în oraş în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokoshaza-Curtici-Arad.
Staţia de cale ferată Arad este un nod de cale ferată important, asigurând legături feroviare cu nord-vestul României spre Oradea, Satu Mare, Baia Mare, cu sud-vestul ţării spre Timişoara, Turnu Severin şi Serbia şi cu linii feroviare cu trafic local spre Nădlac, Brad, Sântana.
Din punct de vedere al complexităţii – număr de linii, număr de schimbătoare de cale, ramificaţii, instalaţii de semnalizare – staţia Arad este printre cele mai mari din estul Europei, având în exploatare o lungime desfăşurată de aproximativ 35 kilometri de linie de cale ferată şi 146 de schimbătoare de cale.
Citește pe alephnews.ro: Procesul fraților Tate pentru trafic de persoane poate începe, a decis Tribunalul București
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: HOROSCOP 29 octombrie 2019: Schimbări în viaţa profesională şi sentimentală pentru patru zodii Fixe
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis! În spate se ascunde, însă, o poveste tristă
CANCAN.RO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 18:59
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 793. Kievul distruge un elicopter militar rusesc pe aeroportul Ostafievo din Moscova / Putin arestează un jurnalist de la Forbes / Corpurile a 140 de ucraineni morţi, returnate familiilor
-
astăzi, 17:19
Cazul Tate: Dosarul de trafic de persoane va ajunge la judecată