Summitul Diesel, poate ultima şansă pentru "motorul" favorit al Germaniei

Este summitul diesel ultima şansă pentru "motorul" favorit al Germaniei? Această ţară găzduieşte miercuri o dezbatere privind viitorul motoarelor diesel, pe măsură ce creşte presiunea asupra guvernului şi a producătorilor auto de a reduce sau renunţa la o tehnologie afectată în ultimii ani de scandaluri de poluare şi înşelăciuni, scrie phys.org.

17673 afișări
Imaginea articolului Summitul Diesel, poate ultima şansă pentru "motorul" favorit al Germaniei

"Reputaţia maşinilor 'made in Germany' riscă să fie distrusă pentru totdeauna, iar asta ar fi ceva îngrozitor", a declarat recent ministrul Transporturilor Alexander Dobrind, într-un interviu pentru Bild.

Mai multe companii auto sunt acuzate că au sisteme de manipulare a emisiilor poluante la motoare diesel.

"Industria auto a condus singură spre un teritoriu dificil" şi "are acum responsabilitatea de a câştiga din nou încrederea tuturor", a adăugat el.

Având în vedere calitatea excelentă, rentabilitatea şi rolul de angajator puternic, sectorul auto are în mod tradiţional o influenţă masivă în Germania.

Dar ambele părţi din coaliţia de guvernământ, Partidul Social Democrat (SPD) de centru-stânga, condus de Martin Schulz şi Uniunea Creştin-Democrată, partidul de dreapta (CDU / CSU) al cancelarului Angela Merkel, încearcă să ţină situaţia mai la distanţă, cu alegerile parlamentare care bat la uşă. "Doamna Merkel încearcă să liniştească lucrurile înainte de alegeri, ăsta e principalul scop al summitului", a spus Ferdinand Dudenhoeffer de la centrul de cercetare CAR, pentru televiziunea ARD.

Scandalul Dieselgate a oferit "carburant" partidelor ce fac opoziţie cancelarului Angela Merkel, scrie Bloomberg. Iar asta pune presiune pe Guvern să lămurească lucrurile la summitul de miercuri pe criza diesel. Merkel însăşi este criticată pentru că nu şi-a întrerupt vacanţa de vară pentru a participa la această întâlnire.

Producătorii auto asigură peste 800.000 de joburi în Germania, fiind cel mai mare sector industrial al ţării.

Mai multe oraşe din Germania analizează posibilitatea interzicerii în totalitate a circulaţiei vehiculelor pe motorină, pentru reducerea poluării. Guvernul Merkel s-a opus însă iniţiativelor în acest sens.

Şoferii vehiculelor cu motoare diesel riscă să fie vizaţi de interdicţii în oraşele Stuttgart, Düsseldorf, Hamburg şi München.

"Aş fi bucuros să nu ajungem la astfel de restricţii, dar nu văd cum vom putea continua fără astfel de bariere", a declarat în iunie Dieter Reiter, primarul oraşului Munchen, citat de publicaţia Süddeutsche Zeitung.

Guvernul de la Berlin a semnalat că nu este de acord cu decizii unilaterale luate de landuri sau oraşe în sensul interzicerii maşinilor diesel, angajându-se să insiste ca producătorii de vehicule să implementeze tehnologii mai ecologice.

Oraşul Düsseldorf a sesizat o instanţă federală administrativă pentru a cere permisiunea interzicerii circulaţiei vehiculelor cu motoare diesel. 

În Stuttgart însă, o instanţă susţine restricţionarea circulaţiei vehiculelor cu motoare diesel

Tribunalul administrativ din Stuttgart, capitala landului german Baden-Württemberg, a admis, vineri, o solicitare a organizaţiei ecologice Deutsche Umwelthilfe în sensul impunerii de interdicţii vehiculelor poluante, relatează publicaţia Stuttgarter Zeitung.

Instanţa a stabilit că impunerea de restricţii de circulaţie pentru maşinile cu motoare diesel constituie cea mai eficientă modalitate de protejare efectivă a cetăţenilor de efectele negative ale noxelor.

Decizia este reprezentativă pentru Germania şi pentru alte ţări din Uniunea Europeană, unde au apărut solicitări de interzicere a vehiculelor diesel deoarece nu respectă standardele comunitare privind poluarea. 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici