Louis Vuitton pierde în justiţie dreptul de marcă asupra a două modele cu pătrăţele

Brandul de lux francez Louis Vuitton a pierdut în justiţie un proces iniţiat la Tribunalul Uniunii Europene care viza folosirea în regim de exclusivitate a dreptului său de marcă asupra a două modele cu pătrăţele.

497 afișări
Imaginea articolului Louis Vuitton pierde în justiţie dreptul de marcă asupra a două modele cu pătrăţele

Louis Vuitton pierde în justiţie dreptul de marcă asupra a două modele cu pătrăţele (Imagine: Hepta)

Se credea că renumitele motive în pătrăţele ale brandului Louis Vuitton făceau parte din "ADN-ul" acestei companii de marochinărie franceză,  informează boursier.com. Însă Tribunalul Uniunii Europe a decis altfel. Într-o decizie luată pe 21 aprilie, prezentată miercuri în Daily Telegraph, această instanţă europeană cu sediul în Luxemburg a considerat că acele motive cu pătrăţele nu erau suficient de distincte şi sunt prea banale pentru a putea fi brevetate.

Ca urmare, justiţia europeană, care a fost sesizată în 2009 de un concurent german al companiei Louis Vuitton, Nanu-Nana, a anulat două brevete comunitare depuse de Louis Vuitton - companie deţinută de grupul LVMH - pentru poşetele sale şi alte produse de marochinărie.

Cele două brevete vizează, pe de-o parte, un motiv cu pătrăţele maro şi bej, depus în 1998, şi pe de altă parte, un motiv cu pătrăţele negre şi gri, depus în 2008. Aceste motive sunt utilizate de compania franceză încă de la înfiinţarea ei, în 1889, dar nu au fost brevetate decât abia după 100 de ani.

Decizia instanţei europene reprezintă o lovitură grea pentru compania franceză de lux, care încearcă să îşi protejeze mărcile înregistrate şi să elimine de pe piaţă produsele contrafăcute. Louis Vuitton nu va mai putea de acum înainte să se opună ca alţi producători de marochinărie să folosească motive cu pătrăţele maro-bej şi negre-gri pe produsele lor.

În schimb, celebra monogramă LV, compusă din literele "L" şi "V" parţial suprapuse, emblemă a celebrei case franceze, a rămas protejată prin lege.

Viitorul va spune dacă pierderea brevetelor asupra modelelor cu pătrăţele va afecta sau nu valoarea mărcii Louis Vuitton, una dintre cele mai scumpe din lume, estimată la 22,5 miliarde de dolari de compania Interbrand.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici