Mark Zuckerberg: Provocarea mea pentru 2015 este să citesc o carte nouă la fiecare două săptămâni

Mark Zuckerberg, cofondatorul Facebook, a anunţat că provocarea sa pentru 2015 este să citească o carte nouă la fiecare două săptămâni, prin acest demers fiind interesat mai ales să înveţe lucruri noi despre diferite culturi, credinţe, istorii şi tehnologii.

3140 afișări
Imaginea articolului Mark Zuckerberg: Provocarea mea pentru 2015 este să citesc o carte nouă la fiecare două săptămâni

Mark Zuckerberg: Provocarea mea pentru 2015 este să citesc o carte nouă la fiecare două săptămâni (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

La începutul fiecărui an, Mark Zuckerberg anunţă care este provocarea sa pentru anul care urmează şi care trebuie să îl ajute să înveţe ceva despre lumea înconjurătoare şi să îi extindă perspectiva dincolo de activitatea sa la Facebook.

Astfel, până în prezent, printre provocările anuale ale lui Zuckerberg s-au numărat să înveţe să vorbească mandarina (un dialect al limbii chineze), să cunoască în fiecare zi o nouă persoană care nu lucrează la Facebook, să scrie în fiecare zi un mesaj de mulţumire unei persoane care a făcut din această lume un loc mai bun, să devină vegetarian (sau să mănânce carne numai dacă ucide singur animalul pe care urmează să îl mănânce) şi să poarte cravată în fiecare zi.

TITLURILE ZILEI

Pe 31 decembrie 2014, Mark Zuckerberg a anunţat prin intermediul unui mesaj postat pe Facebook că este în căutarea unei provocări pentru anul 2015. Astfel, vineri, Zuckerberg, le-a mulţumit printr-un alt mesaj pe Facebook celor 50.000 de persoane care au conturi pe reţeaua de socializare şi care i-au făcut sugestii cu privire la ce provocare ar trebui să aibă în vedere în 2015.

Potrivit lui Mark Zuckerberg, cele mai multe propuneri au avut legătură cu provocări ce ţin de citit. Astfel, Zuckerberg a spus că a decis că provocarea sa pentru 2015 va fi să citească o carte nouă la fiecare două săptămâni, punând accentul pe învăţarea unor lucruri noi despre diferite culturi, credinţe, istorii şi tehnologii.

"Sunt încântat de provocarea mea în domeniul lecturii. Consider că lectura este o activitate intelectuală care te împlineşte. Cărţile îţi permit să explorezi pe deplin un subiect şi să te afunzi mult mai profund în acesta decât ce îţi poate oferi cea mai mare parte a media în prezent", a spus, printre altele, Mark Zuckerberg.

Prima carte pe care Mark Zuckerberg o va citi în acest an este "The End of Power", de Moisés Naím, un volum care explorează modul în care lumea se schimbă în sensul oferirii unei puteri mai mari persoanelor, decât în mod tradiţional, când puterea a fost deţinută de mari guverne, organizaţii militare sau de altă natură.

Totodată, Mark Zuckerberg a creat şi o pagină pe Facebook destinată noii sale provocări - "A Year of Books". Pe această pagină, Zuckerberg va anunţa ce cărţi va citi pe parcursul acestui an. De asemenea, el îi invită pe cei care au citit sau citesc cărţile respective să participe la discuţii pe această pagină de Facebook, care va fi moderată.

Pe de altă parte, Mark Zuckerberg a spus că a apreciat toate sugestiile făcute de utilizatorii Facebook cu privire la provocarea pe care ar trebui să o aibă în 2015. "Multe dintre sugestii s-au referit la faptul că trebuie să susţin financiar oamenii aflaţi în dificultate", a spus Mark Zuckerberg, precizând că soţia sa, Priscilla, şi cu el îşi vor continua pe deplin activitatea caritabilă şi în acest an.

"Unii dintre voi aţi sugerat să întâlnesc câte o nouă persoană în fiecare zi. Asta a fost de fapt provocarea mea în 2013. Alţii au sugerat să predau ore la şcoală. Am făcut şi acest lucru şi mi-ar plăcea să mai fac aşa ceva şi să fiu mai implicat în educaţie în acest an", a mai spus Mark Zuckerberg.

Facebook este cea mai mare reţea de socializare din lume, având 1,35 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, fapt care înseamnă că aproape jumătate din populaţia conectată la internet la nivel mondial foloseşte această platformă măcar o dată pe lună, după cum relata la sfârşitul lui octombrie publicaţia The Wall Street Journal.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici