SCANDALUL Volkswagen va fi subiectul unui film produs de studioul Paramount şi actorul Leonardo DiCaprio

Un film despre scandalul în care este implicat constructorul de automobile german Volkswagen, care va avea la bază un proiect de carte scris de Jack Ewing, va fi produs de studioul Paramount şi de actorul Leonardo DiCaprio, informează hollywoodreporter.com.

420 afișări
Imaginea articolului SCANDALUL Volkswagen va fi subiectul unui film produs de studioul Paramount şi actorul Leonardo DiCaprio

Leonardo DiCaprio (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Celebrul actor hollywoodian a achiziţionat prin intermediul companiei sale de producţie cinematografică Appian Way şi împreună cu studiourile Paramount drepturile de ecranizare pentru o schiţă de scenariu - care are deocamdată doar patru pagini - scrisă de Jack Ewing, corespondent pe probleme economice în Europa al cotidianului american The New York Times.

Cartea lui Jack Ewing va analiza felul în care un etos "mai mare, mai bun, mai rapid" a alimentat una dintre cele mai mari fraude din istoria corporaţiilor mondiale. Constructorul german de automobile Volkswagen şi-a programat modelele sale diesel în aşa fel încât standardele americane pentru emisii toxice erau respectate doar atunci când maşina era testată pentru acele emisii. În schimb, în restul timpului, când se aflau în trafic, emisiile generate de acele modele Volskwagen erau de 40 de ori mai mari decât limitele admise.

Scandalul a afectat profund reputaţia legendară a companiei germane, iar CEO-ul acesteia, Martin Winterkorn, a fost nevoit să demisioneze.

Pentru această carte, care nu are deocamdată un titlu şi este considerată echivalentul pentru industria automobilului a celebrului volum "Too Big To Fail" scris de Andrew Sorkin, despre criza financiară din 2008, jurnalistul Jack Ewing a semnat la începutul lunii octombrie un contract cu editura Norton, care i-a adus un cec consistent, ce conţine o sumă cu şase cifre.

DiCaprio şi Jennifer Davisson Killoron vor produce acest film prin intermediul companiei Appian Way.

Potrivit screendaily.com, actorul Leonardo DiCaprio este de foarte mulţi ani un susţinător înfocat al cauzei ecologiste şi implicarea sa în acest proiect pare o alegere potrivită făcută de producătorii de la Hollywood.

În septembrie, Leonardo DiCaprio a participat la o reuniune organizată de peste 400 de instituţii şi 2.000 de persoane private, care, potrivit unui studiu recent, dispun de venituri totale de 2,6 trilioane de dolari şi care sprijină o iniţiativă ce vizează renunţarea la combustibilii fosili.

Leonardo DiCaprio este considerat unul dintre cei mai talentaţi actori de la Hollywood. A debutat devreme, fiind considerat în epocă un copil minune al cinematografiei americane. Printre primele sale filme se numără "What's Eating Gilbert Grape" (1993), în care a jucat alături de Johnny Depp, şi "Jurnalul unui baschetbalist" (1995). A avut mare succes la public după ce a jucat în "Romeo şi Julieta", în 1996, şi, mai ales, în blockbusterul "Titanic", în 1997.

În ultima vreme, DiCaprio s-a specializat în biografii ale unor mari personalităţi. Astfel, el a jucat rolul pionierului aviaţiei Howard Hughes, în "Aviatorul", care i-a adus, în 2005, a doua dintre cele patru nominalizări la premiile Oscar, iar în 2011 l-a interpretat pe fostul director al FBI-ului J. Edgar Hoover, în filmul "J. Edgar", regizat de Clint Eastwood. Actorul a mai jucat în "Bandele din New York" (2002), "Cârtiţa" (2006) şi "Shutter Island" (2010), regizate de Marin Scorsese, dar şi în filmul lui Christopher Nolan - "Începutul/ Inception", lansat în cinematografe în 2010. Actorul a putut fi văzut în 2013 în cinematografe în filmul "Marele Gatsby", o ecranizare de excepţie a romanului omonim scris de Francis Scott Fitzgerald, în regia lui Baz Luhrmann, şi în "Lupul de pe Wall Street", în regia lui Martin Scorsese, într-un rol care i-a adus cea de-a patra nominalizare la Oscar.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici