Oficial Airbus (EADS): Nu am fost contactaţi de autorităţile române. Luăm măsuri în caz de nereguli

Airbus Group (fost EADS) nu a fost contactat de autorităţile române în legătură cu verificările DNA privind contractul încheiat între EADS Deutschland şi MAI, a declarat, pentru MEDIAFAX, ofiţerul de presă Gregor von Kursell, subliniind că grupul ia măsuri ferme în cazurile în care apar nereguli.

334 afișări
Imaginea articolului Oficial Airbus (EADS): Nu am fost contactaţi de autorităţile române. Luăm măsuri în caz de nereguli

Oficial Airbus (EADS): Nu am fost contactaţi de autorităţile române. Luăm măsuri în caz de nereguli

Întrebat care este poziţia Airbus Group (fost EADS) faţă de verificările făcute de DNA asupra contractului privind "Sistemul Integrat pentru Securizarea Frontierei de Stat", încheiat între EADS Deutschland GmbH şi Ministerul de Interne, ofiţerul de presă Gregor von Kursell a precizat, vineri, că grupul nu a fost contactat de autorităţile române în legătură cu acest caz.

"În cadrul Airbus Group nu este loc de comportament necinstit şi lipsit de etică", a precizat von Kursell, care nu a dorit să comenteze verificările DNA privind acest contract.

"Cooperăm întotdeauna pe deplin cu autorităţile de reglementare şi de anchetă şi luăm măsuri ferme în cazurile în care există dovezi privind nereguli", a mai spus Gregor von Kursell.

Surse judiciare au declarat, joi, pentru MEDIAFAX, că procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) fac verificări cu privire la Contractul "Sistemul Integrat pentru Securizarea Frontierei de Stat (SISF)", încheiat intre EADS Deutschland GmbH şi Ministerul de Interne, în valoare totală de 734 de milioane de euro.

Conform aceloraşi surse, la 15 iulie 2004, Ministerul de Interne a încheiat cu Bearing Point un contract privind încheierea studiului de fezabilitate pentru implementarea SISF, iar în termen de două zile studiul respectiv de fezabilitate a şi fost predat părţii române, care a efectuat o plată de 430.000 de euro către Bearing Point.

"Există indicii în sensul că acest studiu de fezabilitate, care indica firma EADS ca singura firmă din lume competentă să furnizeze SISF pentru MAI, a fost întocmit de angajaţii Midocar Consulting şi reprezintă o sinteză a unor studii anterioare, cu acelaşi obiect, realizate de alte firme în folosul Poliţiei de Frontieră. În baza studiului pus la dispoziţie de Bearing Point, comisia de negociere a MAI de la acea dată a decis achiziţia SISF prin negocierea cu sursă unică, şi anume cu firma EADS în Germania", susţin sursele.

Pe de altă parte, mai spun aceleaşi surse, între 2003 şi 2004, pe parcursul negocierilor oficiale dintre MAI şi EADS, ca unicul producător oficial, i s-a permis acestuia să fie la curent cu absolut toate informaţiile şi discuţiile din cadrul întâlnirilor.

De asemenea, spun sursele citate, a fost permis "un control asupra oficialilor EADS care să nu pericliteze înţelegerile ascunse privind subcontractanţii ce urmau să fie folosiţi în proiect (Fujitsu Siemens Computers - FSC, UTI, Felix Telecom), subcontractanţi care aveau rolul de a derula mitele necesare aprobării contractului".

Ca urmare, pe parcursul negocierilor s-a ajuns la formula total nepotrivită pentru statul român, a unui contract-cadru cu o sumă fixă de 650 de milioane de euro, dar fără să fie precizate în detaliu soluţiile tehnice, echipamentele şi serviciile ce urmau să fie livrate, acestea urmând să fie agreate ulterior de către EADS, care astfel putea controla permanent, prin soluţiile tehnice oferite, profitul care urma să-l realizez în acest contract, "profit din care urmau să fie plătite mitele necesare aprobării contractului", susţin sursele judiciare.

Pentru ca EADS să obţină acest contract, managementul companiei a fost condiţionat să încheie un contract de promisiune irevocabilă de subcontractare cu FSC, pentru comenzi de 40 până la 60 milioane de euro, mai spun sursele.

Managementul FSC, la rândul său, pentru a primi aceste comenzi de la EADS, a fost condiţionat să semneze, în acelaşi timp, contracte de comision pentru reuşită cu firma Gessa, cu un comision de 10% şi cu firma Profinet, cu un comision de 5%, bani care reprezentau mita pentru persoanele din conducerea MAI şi cabinetul premierului de la acea vreme, susţin aceleaşi surse.f

"Din cercetări rezultă că în februarie 2005 a solicitat managementului FSC schimbarea procentelor de comision către Gessa şi Profinet, noile procente fiind 7% pentru Gessa şi 8% pentru Profnet, totalul lor rămânând 15% din valoarea comenzilor pe care FSC urma să le primească de la EADS.

EADS a plătit în anul 2004, imediat după semnarea contractului, un avans de 4 milioane de euro ce urmau să fie folosiţi pentru plata mitelor persoanelor, sumă din care FSC a plătit, la rândul său, un avans de 2.000.000 de euro către Profinet şi un avans de 280.000 de euro către Gessa", precizează sursa citată.

European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V. (EADS), companie europeană în domeniul aerospaţial şi de apărare, a fost înfiinţată în anul 2000 prin fuziunea Aérospatiale-Matra din Franţa, Construcciones Aeronáuticas din Spania şi DaimlerChrysler Aerospace din Germania.

Din ianuarie 2014, EADS şi-a schimbat numele devenind Airbus Group.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici