Ponta: Ce face Buican e un pic de populism local, le spune oamenilor o poveste

Premierul Victor Ponta a declarat, miercuri, că vicepreşedintele PNL Cristian Buican, care i-a cerut demisia ministrului Dan Şova pentru că a renunţat la autostrada Sibiu-Piteşti, face "un pic de populism local", spunându-le oamenilor din Vâlcea o poveste.

372 afișări
Imaginea articolului Ponta: Ce face Buican e un pic de populism local, le spune oamenilor o poveste

Ponta: Ce face Buican e un pic de populism local, le spune oamenilor o poveste (Imagine: Stefan Micsik/Mediafax Foto)

"E un pic de populism local. Acum e posibil ca şi primarul meu de la Târgu Jiu să-mi ceară demisia că nu ajunge autostrada până la Târgu Jiu, deşi aş vrea să ajungă. Problema este că, ştiţi cum, mai păcăleşti pe oameni acolo că tu te-ai bătut şi n-a ieşit de la Bucureşti", a spus Ponta.

El a precizat că înţelege acest populism local până la un punct.

"De la un punct încolo cred că datoria mea cel puţin să le spun oamenilor adevărul. Şi e mai bun adevărul, că altfel poveşti cu autostrada cred că aud oamenii din Vâlcea de 20 de ani. O să mai audă şi de la domnul Buican. Mare lucru, încă unul care le spune o poveste", a arătat Ponta.

El a menţionat că în primul rând se face autostrada de la Piteşti către Vâlcea şi că pentru tronsonul dintre Râmnicu Vâlcea şi Sibiu există nişte studii de fezabilitate care presupun o sumă foarte mare, în jur de 4,5 miliarde de euro, care de fapt depăşeşte toată suma aferentă autostrăzilor.

"Noi avem cu totul trei miliarde pentru toată România şi, dacă am începe să facem pe studiul vechi de 4,5 miliarde, nu ne ajung banii nici pentru bucata aia. Am văzut populismul şi al unora dintre jurnaliştii băsişti că de ce facem la Alexandria şi nu facem Sibiu-Vâlcea? Mi-ar plăcea, doar că la Alexandria e 350 de milioane, dincolo e trei miliarde jumăte. E doar o diferenţă de unu la zece, ca preţ, ori banii nu-i avem", a precizat Ponta.

El a spus că pentru segmentul Vâlcea-Sibiu primul lucru care se va face în 2014 este actualizarea studului de fezabilitate pentru a găsi posibilităţi de construcţie cu un preţ "mai rezonabil".

"Dacă dăm patru miliarde jumăte, nu-i avem. Adică nu o facem. Minţim. Domnul Buican poate să-i mintă pe oamenii din Vâlcea că are dânsul patru miliarde jumătate. Eu nu pot să fac chestia asta. Eu pot doar să spun adevărul şi ieri mi-am asumat riscul şi bine am făcut să le spun tuturor cetăţenilor din toată ţara pe unde avem bani să treacă autostrada şi pe unde nu-i avem", a spus Ponta.

Vicepreşedintele PNL Cristian Buican solicită demisia ministrului Dan Şova şi a conducerii PSD Vâlcea pentru că au renunţat la proiectul autostrăzii Sibiu - Piteşti, lucru care ar avea consecinţe nefaste asupra activităţii economice din zonă, în frunte cu Dacia-Renault.

Buican, care este şi preşedintele PNL Vâlcea, aminteşte, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că ministrul Şova a anunţat amânarea pentru după anul 2018 a oricărui demers de realizare a tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti "şi implicit distrugerea viitorului judeţului, şi a oricărei şanse de dezvoltare a Vâlcii".

Vicepreşedintele PNL solicită din acest motiv demisia ministrului Dan Şova, dar şi a conducerii PSD Vâlcea, "pentru că nu au reuşit să-şi convingă colegii din PSD de la nivel guvernamental că tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti reprezintă o necesitate".

El susţine că anunţul reprezentanţilor PSD va avea "consecinţe nefaste asupra întregii economii naţionale, Dacia-Renault, compania privată cu cel mai mare aport la PIB-ul României".

"Chiar dacă în materialul prezentat referitor la priorităţile României, în materie de autostrăzi, se regăseşte un mic tronson între Piteşti şi Râmnicu-Vâlcea, acesta nu rezolvă problema de fond a traficului rutier între Constanţa şi Nădlac şi nu poate fi un motor de dezvoltare a economiei judeţului Vâlcea (...) Reprezentanţii PSD Vâlcea ori nu au susţinut tronsonul Sibiu-Piteşti, ori nu înţeleg beneficiile unei autostrăzi, ori nu sunt luaţi în seamă de colegii lor de la Bucureşti. În oricare din cele trei cazuri, situaţia este foarte gravă. Şi-au arătat limitele şi au făcut un mare rău judeţului Vâlcea şi din această cauză le cer demisia", continuă vicepreşedintele PNL.

"Când am ieşit public luna trecută şi am cerut demisia lui Şova, a lui Cîlea şi a celorlalţi reprezentanţi PSD-işti din Vâlcea, majoritatea a zis că nu am dreptate şi să aşteptăm, că nu se poate să nu facem acest tronson. Iată că am avut dreptate şi că reprezentanţii PSD-işti care şi-au asumat construcţia de autostrăzi din România au lucrat împotriva intereselor judeţelor Vâlcea, Argeş şi Dâmboviţa. Sunt curios ce mai pot zice PSD-işti vâlceni acum, după ce însuşi Prim-Ministrul şi şeful lor de partid susţin autostrada Sibiu-Braşov şi nu Sibiu-Piteşti. Din păcate, dacă nu vom reuşi să schimbăm această decizie, viitorul judeţului Vâlcea nu arată foarte bine. Reprezentanţii PSD Vâlcea ori nu au susţinut tronsonul Sibiu-Piteşti, ori nu înţeleg beneficiile unei autostrăzi, ori nu sunt luaţi în seamă de colegii lor de la Bucureşti. În oricare din cele trei cazuri, situaţia este foarte gravă. Şi-au arătat limitele şi au făcut un mare rău judeţului Vâlcea şi din această cauză le cer demisia", mai declară Buican.

Premierul Victor Ponta a prezentat, marţi, grupurilor USL proiectul privind reţeaua de autostrăzi care vor fi construite până în 2018 şi care va uni regiunile istorice, el propunând elaborarea unui proiect de lege prin care Guvernele viitoare să fie obligate să continue proiectele începute.

Ponta a spus că există deja finanţat, în lucru, aproape de a fi inaugurat sau în fază de licitaţie tronsonul Nădlac-Arad şi tronsonul Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu, care este în lucru şi din care la sfârşitul anului 2013 se dau în folosinţă încă patru tronsoane totalizând 105 km.

El a precizat că s-a finalizat licitaţia pentru autostrada Sebeş-Turda şi că din economiile făcute la POS Transport se va putea licita şi construi din programul bugetar 2007-2013 tronsonul de autostradă Turda-Târgu Mureş, unde în luna ianuarie pot începe toate procedurile.

Ponta a precizat că, pe finanţarea din fonduri de coeziune, va fi demarată autostrada Piteşti-Râmnicu Vâlcea, primul tronson care trece pe la Curtea de Argeş, dar şi autostrada Ungheni-Târgu-Neamţ-Bacău şi încă trei tronsoane, respectiv Bucureşti-Buzău-Focşani, autostrada Sud Bucureşti -Alexandria şi segmentul Craiova-Calafat.

"Asta constituie trei miliarde de Euro şi se termină banii din fonduri de coeziune. Alţi bani nu avem în fondurile de coeziune. Aceste tronsoane le putem licita şi începe în 2014", a spus Ponta.

El a arătat că din fondurile de dezvoltare regională pot fi finanţate cu 1,8 miliarde de Euro două segmente de autostradă, Sibiu-Braşov şi Braşov-Bacău, în aşa fel încât să se poată uni chiar în perioada imediat următoare Moldova şi Transilvania.

În ceea ce priveşte tronsoanele finanţate în regim de concesiune sau parteneriat public-privat, Ponta a spus că pe data de 9 decembrie se depune oferta finală pentru Comarnic-Braşov.

"Comarnic-Braşov e un proiect pe care îl consider esenţial pentru această guvernare şi pentru ţară în ansamblu. E tronsonul cu cel mai mare trafic din România, nu doar pentru caracteristica de turism, că acolo merg bucureşteni în week-end, ci mai ales pentru legătura între Ardeal şi Bucureşti", a spus Ponta.

Premierul a arătat că e într-o procedură avansată centura Sud care va uni autostrada Piteşti-Bucureşti de Bucureşti-Constanţa şi că există într-o formulă avansată şi se pot în cursul anului viitor declanşa şi lucrările pentru Piteşti-Craiova.

"Există un tronson din autostrada Trasilvania, Jilău-Suplacu de Barcău, unde avem ofertă pentru construcţia în parteneriat public-privat. Din bugetul de stat din 2014 am propus construcţia şi finalizarea segmentului de autostradă Borş-Suplacu de Barcău şi finanţarea pentru unirea a ceea ce este un pol important Galaţi-Brăila de autostrada inclusă pe coridorul 9", a spus Ponta.

El a arătat că, practic, până în 2018 se pot da în folosinţă din fondurile existente azi, deci nu din venituri posibile sau din promisiuni, aceste segmente de autostrăzi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici