Andronescu: Noua lege a învăţământului va avea un capitol special pentru copiii cu cerinţe speciale/ Temele pentru acasă nu se decid în cabinetul ministrului/ Ce spune despre uniforme

Noua lege a învăţământului va avea un capitol special dedicat copiilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES), a declarat, joi, la Bistriţa, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu.

2813 afișări
Imaginea articolului Andronescu: Noua lege a învăţământului va avea un capitol special pentru copiii cu cerinţe speciale/ Temele pentru acasă nu se decid în cabinetul ministrului/ Ce spune despre uniforme

Andronescu: Noua lege a învăţământului va avea un capitol special pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale

Andronescu a spus, într-o conferinţă de presă, că noua lege a învăţământului va avea un capitol special dedicat copiilor cu CES.

Ministrul s-a întâlnit la Bistriţa cu reprezentanţii unei asociaţii care se ocupă cu terapia copiilor cu autism, iar apoi a spus că legea învăţământului va trebui să cuprindă un capitol dedicat copiilor cu cerinţe educaţionale speciale.

„Cred că în viitoarea lege trebuie să avem un capitol special dedicat copiilor cu CES. Va trebui să ne gândim cum este mai potrivit ca, ceea ce se cheamă astăzi CJRAE, unităţile acestea conexe să lucreze împreună cu Inspectoratul Şcolar în aşa fel încât să nu avem situaţia pe care o avem aici: o şcoală în care sunt 26 de copii cu CES şi nu au profesor de sprijin şi avem o şcoală în care avem un copil cu CES şi avem şi consilier şcolar, avem şi profesor de sprijin, avem şi logoped. O mai bună distribuţie a resurselor este absolut necesară şi fără îndoială o creştere numerică a profesorilor de sprijin pe care trebuie să îi şi pregătim special”, a declarat ministrul Educaţiei.

Andronescu a aflat de la preşedintele asociaţiei respective că într-o clasă sunt puţini profesori în situaţia de a putea adapta programa şcolară la nevoile copiilor cu CES.

„Va trebui să găsim soluţii să le adaptăm la nivel naţional şi să încercăm să le trimitem în teritoriu cu aceste adaptări deja realizate”, a spus ministrul.

Ministrul Educaţiei a mai spus că vor exista şi examene adaptate pentru elevii cu cerinţe speciale şi că există un proiect prin care se vor forma 55.000 de profesori care să lucreze şi cu copiii cu CES.

Andronescu: Temele pentru acasă nu se decid în cabinetul ministrului, să decidă profesorii

Temele pentru acasă nu se decid în cabinetul ministrului, spune ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, potrivit căreia decizia în acest sens aparţine profesorilor, care ştiu ce are nevoie un copil. Ministrul a recunoscut şi că programele şcolare sunt extrem de încărcate.

Ecaterina Andronescu a declarat, joi, într-o conferinţă de presă la Bistriţa, că temele pentru acasă nu se pot rezolva din cabinetul ministrului.

„Eu cred că toate generaţiile făceau teme pentru acasă şi nu cred că temele pentru acasă trebuie să se decidă la cabinetul ministrului. (...) Eu aş da autonomie profesorului, el ştie ce trebuie pentru acel copil. Ce putem să facem noi, la nivel naţional, este să încercăm să lămurim pe toată lumea că astăzi şcoala nu este singura sursă de formare pentru acel copil, că acest copil aflat acum în şcoală are nenumărate surse de informare de la telefon şi televizor şi atunci trebuie să esenţializăm programele şcolare.

În opinia ministrului, trebuie înţeles faptul că elevul trebuie „să mai facă ceva şi acasă”, iar instruirea lui sau formarea lui prin şcoală nu se face numai în cele patru ore de şcoală pe zi pentru învăţământul primar şi şase-şapte ore pentru învăţământul gimnazial.

Pe de altă parte, Ecaterina Andronescu a recunoscut că programele şcolare sunt prea încărcate şi că trebuie modificate, ţinându-se cont şi de vârsta elevilor.

„Sunt absolut de acord ca asta trebuie să facem şi, recunosc acest lucru, din păcate... M-am uitat peste programele care sunt acum în vigoare şi de multe ori am avut senzaţia, citind aceste programe, că cei care au elaborat programele au încercat să pună în programe cam cât ştiu domniile lor, la experienţa de profesori pe care o au, uitând uneori că elevul căruia îi e dedicată acea programă are o altă vârstă. Faptul că trebuie să revizuim programele rezultă şi din următoarea constatare: dacă un copil pleacă din şcoala românească dintr-o anumită clasă la o şcoală din Occident, saltă una sau chiar două clase, ceea ce este încă o dovadă a ceea ce spuneam: că programele noastre sunt excesiv de condensate, o să facem această esenţializare”, a spus ministrul Educaţiei.

Andronescu despre uniforme: Mă gândeam la semne distinctive, nu la uniformizare

Ministrul Educaţiei, Ecateria Andronescu, a spus, joi, într-o conferinţă de presă la Bistriţa, că a readus în discuţie tema uniformelor şcolare deoarece îşi doreşte ca elevii să aibă un semn distinctiv pentru a putea fi recunoscuţi mai uşor.

Andronescu a susţinut că nu vrea o uniformizare, ci găsirea unor elemente de vestimantaţie distincte pentru ca elevii să poată fi mai uşor recunoscuţi şi astfel să poată fi crescut gradul de securitate a elevilor şi profesorilor.

„În 2007 eram în Parlament şi dintr-un caz petrecut similar cu cel petrecut recent în Ploieşti, cu înjunghierea profesoarei, m-am apucat şi am făcut Legea 35. Am făcut-o tot din disperarea de a încerca să găsim soluţii care să protejeze siguranţa copiilor şi a profesorilor în şcoală. Acum mă întorc la şcoala din Ploieşti: avea doi paznici, doi - trei jandarmi patrulau prin faţa şcolii, fiecare elev avea card de intrare în şcoală, exista profesor de serviciu care se plimba pe coridoarele şcolii şi totuşi, în aceste condiţii, a fost posibil un asemenea gest pe care doresc să fie sancţionat aşa cum se cuvine. Atunci m-am întrebat ce ar fi putut să ne ajute să identificăm intrarea unui intrus în şcoala respectivă?! Poate o ţinută care să fie dedicată şcolii respective, nu ştiu dacă uniforma este neapărat necesară, o eşarfă, o pălărie ceva, un semn distinctiv, care l-ar ajuta şi pe paznic şi pe profesorul de serviciu să îl detecteze pe acel intrus”, a declarat Andronescu.

Ministrul a afirmat că nu îşi doreşte uniformizarea personalităţilor din şcoli, însă vede că şcolile mari din Europa sunt mândre de uniforma pe care o poartă uneori de sute de ani.

„Dacă şcoala împreună cu părinţii aleg un semn distinctiv, un sacou de o anumită culoare, nu ştiu, ce găsesc ei (...) ne-ar fi mai uşor să îi recunoaştem pe intruşi printre elevii şcolii şi mai uşor le-ar fi şi jandarmilor, poliţiei să îi protejeze atunci când se află pe stradă”, a adăugat Ecaterina Andronescu.

În altă ordine de idei, Andronescu a fost întrebată ce se întâmplă cu orele de sport, deoarece statisticile arată că elevii români au cele mai puţine ore de sport prinse în programa şcolară. Ministrul a răspuns că lansează un apel la adresa profesorilor, să îşi amintească de faptul că spiritul de echipă pe care îl formează sportul este dus de copil toată viaţa şi reprezintă un câştig.

Asociaţiile de elevi din România au afirmat recent despre declaraţia ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu, legată de introducerea uniformelor obligatorii, că măsura ar fi pur demagogică, deoarece nu rezolvă problemele cu securitatea şcolilor.

„Tragem un semnal de alarmă asupra faptului că introducerea uniformelor şcolare este o măsură pur demagogică, deoarece ea nu substituie prezenţa unor agenţi de securitate special instruiţi în sensul asigurării siguranţei persoanelor din instituţii publice, acestea fiind doar un alt mod de identificare a elevilor, fapt ce se poate realiza şi pe baza carnetului de elev. Totodată, conceptul de <uniformă obligatorie> este unul vag, accesul elevilor în şcoală neputând fi interzis pe motivul nepurtării uniformei, conform Statutului Elevului", se arăta într-un comunicat de presă transmis luni de către Asociaţia Elevilor din Constanţa, în numele a şase asociaţii ale elevilor din Vâlcea, Bucureşti, Ilfov, Bacău, Constanţa, Călăraşi şi Maramureş.

Semnatarii comunicatului spuneau că autorităţile locale au obligaţia de a lua măsuri pentru creşterea siguranţei unităţilor de învăţământ, precum şi de a asigura paza clădirilor ce se află în posesia acestora, unităţile de învăţământ aflându-se în domeniul public al consiliilor locale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici