Boc s-a urcat într-un excavator, la inaugurarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Deva-Orăştie

Premierul Emil Boc s-a urcat, sâmbătă după-amiază, în cabina unui excavator, pentru a ridica primele două cupe cu pământ, la inaugurarea lucrărilor la trosonul de autostradă Deva-Orăştie.

209 afișări
Imaginea articolului Boc s-a urcat într-un excavator, la inaugurarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Deva-Orăştie

Boc s-a urcat într-un excavator, la inaugurarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Deva-Orăştie (Imagine: Cristi Vatavu/Mediafax Foto)

Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au ajuns, sâmbătă după-amiază, pe şantierul din zona localităţii hunedorene Turdaş, unde au fost inaugurate lucrările la tronsonul de autostradă Deva-Orăştie, parte a coridorului IV transeuropean Nădlac-Constanţa.

După ce i s-a prezentat planul de lucrări, premierul Emil Boc şi-a dat jos sacoul şi cravata şi s-a urcat în cabina unui excavator, de unde, ajutat de un muncitor, a ridicat primele două cupe de pământ pe care le-a pus într-un camion.

La final, Boc a spus: "E un semn bun că astăzi (sâmbătă - n.r.) plecăm la drum cu autostrada Deva-Orăştie".

"Se demonstrează faptul că Ministerul Transporturilor este, aşa cum a promis, un minister al faptelor şi că lucrările de autostradă pe care le-a promis se pun în practică. Un exemplu e autostrada Deva-Orăştie. Acum suntem în licitaţie şi execuţie cu tot coridorul IV, asta înseamnă că în sfârşit vom avea finalizat, în timp, acest tronson de autostradă din România. Avem o singură excepţie aici, Sibiu-Piteşti, unde nu avem în acest moment fonduri asigurate, nici pe fonduri naţionale, nici pe fonduri europene. Iar provocarea cea mai importantă pentru Ministerul Transporturilor e să pregătească fie prin concensiune, fie prin parteneriat public-privat cele două lucrări majore Comarnic-Braşov şi Sibiu-Piteşti, care să întregească, practic, sistemul de autostrăzi din România", a afirmat Boc.

El a menţionat că vor exista controale periodice pentru ca termenele şi graficul de lucrări să fie respectate.

"Vom face o evaluare periodică a lucrărilor. Vom începe plata avansurilor, conform legii, dar bani suplimentari nu vor fi acordaţi dacă nu se respectă graficul de lucrări, potrivit celor asumate în contract", a explicat premierul.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a detaliat afirmaţia privind avansurile care se vor plăti.

"Conform contractelor, toate companiile pot să primească şi primesc, este clauză contractuală, 10 sau 15 la sută avans pentru pregătirea şantierului. Ceea ce înseamnă achiziţia de materiale de construcţii, organizarea de şantier şi aşa mai departe. Ei fiind finanţaţi din ISPA a durat mai mult pentru că s-au modificat procedurile între timp, dar săptămâna viitoare îşi vor primi şi banii de avans, ceea ce înseamnă că au toate condiţiile. Şi se vede că le au, chiar dacă nu au primit încă avansul, au fost serioşi şi s-au organizat", a spus Boagiu.

Varianta de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă face parte din coridorul IV transeuropean Nădlac-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Constanţa.

Tronsonul de autostradă Deva-Orăştie are o lungime de 32,5 kilometri şi va fi împărţit pe două secţiuni: Simeria-Orăştie, pentru care finalizarea contractului este august 2012, şi Deva - Simeria, pentru care termenul este februarie 2013.

Tronsonul va avea trei noduri rutiere, la Deva, Orăştie şi la est de Simeria, în apropiere de intersecţia cu E 66, 21 de poduri şi pasaje, 100 de podeţe.

Valoarea contractului este de aproape 178 de milioane de euro, fără TVA, din care contribuţia Comisiei Europene este de aproape 109 milioane de euro, iar restul revine Guvernului României.

Lucrările vor fi executate de asocierea de firme Strabag-Straco.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici