Neaga: 80 la sută din reţeaua de drumuri naţionale, acoperită de contracte de deszăpezire

Aproximativ 80 la sută din reţeaua de drumuri naţionale este "acoperită" de contracte de deszăpezire pentru iarna 2015-2016, spune şeful CNADNR, Narcis Neaga, adăugând că principalele probleme ale instituţiei sunt contestaţiile şi neprezentarea la licitaţii a firmelor de deszăpezire.

302 afișări
Imaginea articolului Neaga: 80 la sută din reţeaua de drumuri naţionale, acoperită de contracte de deszăpezire

Neaga: 80 la sută din reţeaua de drumuri naţionale, acoperită de contracte de deszăpezire

Narcis Neaga a declarat, joi seară, la Lacu Roşu, unde a participat la şedinţa Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură a Camerei Deputaţilor, că principalele probleme cu care se confruntă, în prezent, instituţia pe care o conduce sunt contestaţiile şi neprezentarea firmelor de deszăpezire la licitaţii, în pofia preţurilor "destul de bune", transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Nu se prezintă lumea la licitaţii, deşi preţurile sunt destul de bune, însă în zonele în care nu se prezintă nimeni intervenim cu utilajele proprii, pentru că avem totuşi o bază, un număr de utilaje care ne permit să intervenim acolo unde există probleme. Deci nu cred că se va pune problema să fim descoperiţi iarna aceasta, cum nu am fost descoperiţi nici iarna trecută, chiar dacă procedurile se continuă", a spus Neaga.

Întrebat de ce nu se prezintă firmele la licitaţii, şeful CNADNR a explicat că utilajele de deszpăezire sunt scumpe şi că "sunt puţine frme în România care îşi pot permite să investească".

"E vorba de milioane de euro şi să le ţină... pentru că practic deszăpezeşti 30 - 40 de zile pe an. Pe de altă parte, marii constructori au renunţat la această activitate şi au externalizat-o, au externalizat utilajele, le-au vândut şi nu-i mai intereseaza acest lucru. Au apărut alte generaţii de firme, însă ele trebuie să crească", a mai spus Neaga.

Totodată, Neaga a precizat că întreţinerea unei autostrăzi "nu este chiar un lucru simplu", că necesită experienţă, iar firmele care câştigă un contract de deszăpezire şi nu îşi îndeplinesc sarcinile contractuale sunt nevoite să suporte penalizări foarte mari.

"Penalizările sunt foarte mari şi probabil (n.r. - firmele) şi-au făcut nişte calcule. Sunt sute de mii de euro penalizări în contractele acestea şi preferă să nu rişte", a explicat Neaga.

El şi-a exprimat speranţa ca "nici în această iarnă să nu fie pierderi de vieţi omeneşti", la fel ca în ultimii doi ani.

"Au mai fost accidente şi table îndoite, dar nu pierderi de vieţi omeneşti. Pe noi asta ne interesează, să nu moară nimeni din cauza lipsei deszpăezirii".

Directorul general adjunct cu probleme de întreţinere, monitorizare şi siguranţă a circulaţiei din cadrul CNADNR, Andrei Cristian, a declarat, la rândul său, că în viitorul sezon rece sarea şi nisipul vor fi înlocuite cu materiale chimice de deszăpezire.

"De aproximativ trei ani pregătim această nouă acţiune şi intervenţie. Vom înlocui în mare parte materialele antiderapante clasice, este vorba depsre sare şi nisip, cu ce se acţiona până acum în mod curent, cu materiale chimice, şi anume clorură de calciu sau alte soluţii chimice care au o acţiune mult mai eficientă pe timpul sezonului rece, producând o degivrare mult mai rapidă la temperaturi foarte joase", a declarat Andrei Cristian.

Întrebat dacă aceste noi substanţe folosite la deszăpezire nu vor fi mai scumpe decât cele tradiţionale, acesta a răspuns: "Cu reglaje şi concentraţii optime, soluţia nu poate fi mai scumpă decât cu ce acţionăm noi în acest moment".

Şedinţa Comisiei pentu transporturi şi infrastructură a Camerei Deputaţilor s-a desfăşurat, cu uşile închise, în staţiunea Lacu Roşu, din judeţul Hrghita, la ea fiind invitaţi reprezentanţi ai CNADNR, CFR, Ministerului Transporturilor, parlamentari din Harghita şi Neamţ, autorităţil locale şi judeţene. Temele de discuţie au vizat subiecte de actualitate şi cu impact asupra dezolvării durabile a zonelor de centru şi de est ale României.

Potrivit Biroului de presă al Camerei Deputaţilor, membrii comisiei au analizat proiectele de investiţii în infrastructura de transport feroviar şi rutier, precum şi calendarul de implementare al acestora, cu accent pe asigurarea prioritizării lor în cadrul Masterplanului general de transport şi asigurarea surselor de finanţare alocate României prin exerciţiul financiar european 2014 - 2020.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici