Prima spălătorie socială din ţară, inaugurată la Bucureşti. Cine poate beneficia gratuit de serviciile acesteia

Persoanele cu venituri mici vor putea să-şi spele gratuit hainele sau să primească sfaturi în legătură cu igiena personală, la Spălătoria Socială inaugurată marţi, în Bucuresti, proiectul fiind o premieră la nivel naţional.

2004 afișări
Imaginea articolului Prima spălătorie socială din ţară, inaugurată la Bucureşti. Cine poate beneficia gratuit de serviciile acesteia

Prima spălătorie socială din ţară, inaugurată la Bucureşti. Cine poate beneficia gratuit de serviciile acesteia (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

Spălătoria Socială a fost inagurată, marţi, în prezenţa primarului general Sorin Oprescu.

Proiectul iniţiat de Asociaţia Portico pune gratuit la dispoziţia tuturor persoanelor cu venituri mici şi a familiilor numeroase servicii de consiliere în domeniul igienei personale, detergent şi balsam donat de Unilever, precum şi zece maşini de spălat şi zece urscătoare semiprofesionale oferite de Whirlpool, dintre care una dedicată nou-născuţilor.

Astfel, orice locuitor al Capitalei care are nevoie de aceste servicii din cauza situaţiei socio-materiale cu care se confruntă (persoane cu venituri mici, şomeri, pensionari, părinţi singuri, persoane fără adăpost) va putea beneficia gratuit de serviciile puse la dispoziţie de Spălătoria Socială (spălare, uscare, detergent).

De asemenea, o maşină de spălat şi un uscător vor fi rezervate pentru spălarea şi uscarea hainelor de copii cu vârste până la un an.

Programările se pot face direct la locaţie de luni până vineri între orele 8.00 - 16.00 sau la telefonul 0765 421 286. Asistenţii DGASMB, care oferă şi consultanţă privind igiena personală, dar şi modul de operare al maşinilor, vor efectua prin sondaj anchete sociale printre beneficiari pentru a determina nevoile reale ale acestora.

Spălătoria funcţionează în Calea Griviţei 216 (lângă staţia de metrou Griviţa).

"Simplul fapt că am reuşit colaborarea fără sincope dintre DGASMB, companiile multinaţionale şi ONG reprezintă un succes în sine de care vor beneficia peste 120 de familii în fiecare lună. Dar adevăratul succes va fi reprezentat de educarea şi îmbunătăţirea igienei personale pentru beneficiarii programului şi de măsura în care şi alte ONG-uri şi companii vor fi interesate să ni se alăture iniţiativelor din domeniile educaţie, sănătate şi cultură, în care noi activăm", a susţinut directorului executiv al Asociaţiei Portico, Florian Fugaşin.

Potrivit Violetei Luca, national sales manager al Whirlpool România, "lucrurile aparent mici, precum posibilitatea de a păstra igiena familiei, ajută la construirea demnităţii şi decenţei vieţii", compania implicându-se la nivel internaţional în programe care au totalizat peste 73 milioane dolari.

La rândul său, Fulvio Guarneri, director marketing Unilever South Central Europe a spus că parteneriatul pentru proiectul Spălătoriei Sociale "a venit de la sine", pentru că răspunde obiectivului companiei de a contribui la îmbunătăţirea calităţii vieţii a peste un miliard de oameni până în anul 2020.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici