- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (19.08.2019, 17:37)
- Nicolae Oprea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Proiectul pentru vinietele din Bucureşti, în dezbatere publică. Maşinile Patriarhiei nu plătesc taxa/ Care vor fi tarifele pentru viniete | DOCUMENT
Primăria Capitalei a lansat în dezbatere publică proiectul care prevede interzicerea maşinilor sub Euro 3 în Centrul Capitalei, precum şi introducerea unei viniete pentru maşinile care nu sunt din Bucureşti sau Ilfov. Proiectul va fi în dezbatere până pe 30 septembrie.
2241 afișări
Proiectul pentru vinietele din Bucureşti, în dezbatere publică. Maşinile Patriarhiei nu plătesc taxa
Proiectul trebuie să treacă, după dezbaterea publică, prin votul consilierilor generali.
Articolul 1 al proiectului stabileşte zona „Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului”, numită „ZACA” – zonă în care traficul va fi restricţionat:
„Se defineşte Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Ştefan cel Mare - str Polonă - str Mihai Eminescu - str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Sincai - str Lânăriei - Calea Şerban Vodă - bd. Mărăsesti - str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii - Calea 13 Septembrie - str. Izvor - str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan - str. Berzei - str. Buzeşti – P-ta Victoriei, inclusiv limitele acestuia”, se arată în poriectul pus în dezbatere publică.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
-
Biserica din Alba a ars de la o lumânare aprinsă nesupravegheată. Tragedia vine după alta la Bucureşti unde un om a murit tot de la o lumânare
-
Reacţia Ucrainei după ce Putin l-a pus pe Zelenski pe „lista persoanelor căutate”
-
Sectorul din Bucureşti campion şi cel condaş la absorbţia de fonduri europene. Doar 3 din 10 euro programaţi în ultimii patru ani au fost cheltuiţi în Capitală
Articolul 2 al Proiectului stabileşte ce categorii de autovehicule vor avea traficul restricţionat în această zonă:
„Începând cu data de 01.01.2020 accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din interiorul ZACA este restricţionat zilnic de luni până vineri cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00 - 22:00, după cum urmează:
a) pentru autovehiculele înmatriculate în Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6 precum şi pentru autovehicule electrice sau hibrid, accesul este permis fără restricţii.
b) pentru autovehicule înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-C.
c) pentru autovehicule înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare minim Euro 3, accesul este permis doar în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-B.
d) pentru autovehiculele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în intervalul menţionat”, se arată în proiect.
Articolul 3 al proiectului stabişeşte că autovehiculele cu masa totală autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare non Euro, Euro 1 şi Euro 2 vor putea circula în Municipiul Bucureşti, mai puţin în perimetrul ZACA, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07.00 – 22.00, numai în urma achiziţionării vinietei electronice de tip Oxigen-B.
Tot în articulul 3 se arată că autovehiculele cu masa totală autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 şi Euro 6, precum şi cele hybride sau electrice, vor putea circula pe toate arterele din Municipiul Bucureşti, numai în urma achiziţionării vinietei electronice de tip Oxigen-B.
„Vinietele se emit numai după achitarea sumelor prevăzute în anexa nr.1 la prezenta hotărâre, în baza dovezii privind norma de poluare. În urma emiterii vinietelor, autovehiculul este înregistrat într-un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control a vinietelor denumit în continuare SIEGMCV”, se arată în articolul 4.
Articolul 5 al proiectului stabileşte care sunt categoriile de maşini care sunt exceptate de la prevederile articolului 1, printre care cele ala Salvării, ale Pompierilor, dar şi cele ale Patriarhiei Române:
„autovehiculele aparţinând poliţiei, pompierilor, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanţă sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apărării Naţionale, unităţilor speciale ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Protecţie şi Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public), serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă; Societatea Naţională de Cruce Roşie din România; serviciile de ambulanţă; Societatea Transport Bucuresti (STB); autovehicule adaptate special pentru persoanele cu dizabilităţii; autovehicule aparţinând Patriarhiei Române; cele utilizate la intervenţiile la căile de comunicaţie şi reţelele edilitare; cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului; cele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile şi tratatele internaţionale la care România este parte”, se arată în articolul 5.
Potrivit proiectului, zonele delimitate vor fi semnalizate prin indicatoare de nformare, iar încasarea vinietelor se va face de către „structurile de specialitate ale Mnicipiului Bucureşti”.
Proiectul mai arată că amenzile pentru cei care vor circula fără achiziţionarea vinietelor specificate vor fi de la 1.500 la 2.000 de lei, iar constatarea se va face de către Poliţia Locală.
În ceea ce priveşte tarifele pentru viniete, aceste vor fi:
Pentru maşinile din Bucureşti şi Ilfov, pentru Oxigen C – maşini Euro 3, tarifele vor fi de 75 de lei pe lună, 500 de lei pe 6 luni, şi 900 de lei pe un an.
Pentru maşinile înmatriculate în afara Bucureştiului şi a judeţului Ilfov, categoria Euro -3, pentru vinieta Oxigen – B, tarifele vor fi de 10 lei pe zi, 200 de lei pe lună, 1.100 de lei pe 6 luni şi 1.900 de lei pe un an.
Citește pe alephnews.ro: Cafea sau ceai dimineața? Ceea ce bei îți reflectă personalitatea
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Citește și: BAC 2019 Toamnă. Sesiunea de toamnă a Bacalaureatului începe miercuri, cu probele scrise/ CALENDARUL examenelor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ce a putut să scrie o tânără din Gorj pe salata boeuf, de Paşte? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe