Rareş Bogdan, despre cazul din Caracal: SRI nu mai poate aduce probe în dosare. CCR, complice

Rareş Bogdan a declarat, referitor la cazul din Caracal, că a eşuat clasa politică. Europarlamentarul PNL a precizat că prioritatea PSD-ALDE a fost desfiinţarea protocoalelor, iar acum SRI nu mai poate aduce probe în dosarele de acest fel, după decizia CCR, care a fost complice.

5443 afișări
Imaginea articolului Rareş Bogdan, despre cazul din Caracal: SRI nu mai poate aduce probe în dosare. CCR, complice

Rareş Bogdan, despre cazul din Caracal: SRI nu mai poate aduce probe în dosare. CCR, complice/ Replica Danei Gîrbovan: E cinică folosirea cazului de la Caracal. Am văzut procurori spunând de protocoale/ Ce spune despre intervenţia la ora 6.00

„Alexandra a fost asasinată de un sistem clientelar. A căzut victimă regulii de aur a politicii de cadre: angajarea de pile, nu de oameni competenţi. Da, în nenorocirea de la Caracal există un lung şir de nerespectări ale legii. Autorităţile au fost timorate în absenţa unui ordin. Nimeni nu şi-a asumat acţiunea, deşi erau cu legea în braţe. Legea le permitea să intervină, iar având în vedere urgenţa, erau obligaţi să o facă. Nu a existat acea sclipire salvatoare, a fost o delăsare cumplită. România funcţionează pe bază de „lasă-mă să te las”, pe bază de „lasă că merge şi-aşa”! Corupţia generalizată ne împiedică să ne facem bine. Consecinţa? Crima! Da, corupţia ucide!”, a scris Rareş Bogdan, sâmbătă, pe Facebook.

Liberalul a mai afirmat că mereu sunt înfiinţate comisii de anchetă mult prea târziu, de regulă după ce se întâmplă tragedii.

„Corupţia generalizată este incompatibilă cu criteriile de performanţă. Rezultatul: incompetenţa generalizată. Acum facem comisii de anchetă. Ok, dar mereu le facem după ce se intâmplă nenorociri şi nu învăţăm nimic din ele. Comisia de anchetă n-o va învia pe fetiţă. Când va avea loc o altă nenorocire va urma altă comisie, şi tot aşa. Clasa politică a eşuat! Sunt două simptome ale societăţii instituţionale: lenea şi incompetenţa. România este bolnavă şi nu cred că se face bine curând”, a completat Bogdan.

Eurodeputatul PNL a adăugat că lenea şi incompetenţa sunt cauzele cancerului societăţii.

„Există un sistem de pile care afectează ca o cangrenă funcţionarea statului – să mă ierte cei care sunt competenţi, dar de regulă ei sunt traşi pe linie moartă sau rezistă la serviciu printr-o minune. Lenea şi incompetenţa sunt cauzele cancerului societăţii. Noi suntem de vină, noi toţi cei care închidem ochii când cineva este angajat deoarece a primit un telefon. Iar cei care au curajul să vorbească, cei care se opun, sunt consideraţi nebuni. Ştiţi despre ce vorbesc, nu? Iar ca să nu mai fie consiedraţi nebuni, mulţi pun genunchiul în podea şi se dau bătuţi”, a completat Rareş Bogdan.

El a mai spus că prioritatea PSD-ALDE a fost desfiinţarea protocoalelor cu SRI, iar acum Serviciul nu mai poate aduce probe în cazul dosarelor precum cel referitor la situaţia din Caracal, deoarece asta a decis CCR.

„Urgenţele politicienilor, de peste 2 ani şi jumătate, au fost legate de salvarea personală, nu de salvarea generală. Una dintre priorităţile PSD-ALDE a fost desfiinţarea protocoalelor cu SRI. Şi au învins! SRI nu mai poate aduce probe în cazul dosarelor de acest gen. Asta a decis CCR. Iată alt complice: CCR! Cu cine doreau PSD şi ALDE protocoale? Cu mafioţii! Cu clanurile interlope! Suntem în preajma unui pericol şi să dea Dumnezeu să nu fie iminent: acela ca oamenii să înceapă să-şi facă singuri dreptate. Alexandra a cerut ajutor degeaba. Să o ajutăm acum, după ce nu mai este, prin a schimba România din temelii! Dacă nu facem asta, nu merităm să existăm”, a conchis europarlamentarul liberal”, a conchis liberalul.

 

Dana Gîrbovan: E cinică folosirea cazului de la Caracal. Am văzut procurori spunând de protocoale

Preşedintele UNJR Dana Gîrbovan scrie pe Facebook că este cinică folosirea cazului de la Caracal de unii magistraţi sau jurnalişti, care spun că situaţia a fost creată de frica generată de modificările legilor justiţiei sau din lipsa protocoalelor secrete cu SRI.

"Este trista si foarte cinica folosirea cazului de la Caracal pentru ca diversi magistrati, jurnalisti sau formatori de opinie sa isi valideze tezele despre justitie si modificarile aduse legilor justitiei. Nu exista astfel de legaturi decat in distorsiunea faptelor si a adevarului facuta prin tacticile lor manipulatorii.

Iata cateva dintre astfel de manipulari:

1. Cativa procurori au afirmat direct sau pe surse ca "frica" generata de noile modificari ale legilor si posibilitatea ca procurorii care nu respecta strict legea sa fie trasi la raspundere i-au determinat sa nu intre mai repede de ora 6 dimineata sa faca perchezitie, pentru ca legea nu le permite.

"Cand intre dreptul la viata al unui copil si dreptul la somn ori inviolabilitatea domiciliului unui infractor conteaza acestea din urma, inseamna ca drepturile omului au devenit un lux teoretic. (expresia din ultima parte a fost imputata unui fost ministru al justitiei de niste jurnalisti care au scos-o din context...dar - iata - se potriveste, din pacate)", scrie Cristi Danilet pe Facebook.

Nici o lege nu impiedica patrunderea intr-un spatiu, oricand si oriunde, pentru a salva viata unui copil. Nu trebuie sa fii procuror sau judecator in penal pentru a sti asta.

Dincolo de toate, indiferent de lege, nu se poate justifica alegerea sigurantei locului de munca in defavoarea salvarii vietii unui om. Pur si simplu nu exista comparatie, daca mai exista o urma de decenta, moralitate si umanitate.

In realitate insa, contrar celor spuse de unii in spatiul public, Codul de procedura penala actual - care nu a fost modificat!!!! - permite perchezitia si inainte de ora 6 dimineata.

Art. 159 alin. (3) din CPP prevede: "Perchezitia domiciliara nu poate fi inceputa inainte de ora 6,00 sau dupa ora 20,00, CU EXCEPTIA INFRACTIUNII FLAGRANTE sau cand perchezitia urmeaza sa se efectueze intr-un local deschis publicului la acea ora."

Art. 293 prevede: "Constatarea infractiunii flagrante

(1) Este flagranta infractiunea descoperita in momentul savarsirii sau imediat dupa savarsire.

(2) Este de asemenea considerata flagranta si infractiunea al carei faptuitor, imediat dupa savarsire, este urmarit de organele de ordine publica si de siguranta nationala, de persoana vatamata, de martorii oculari sau de strigatul public ori prezinta urme care justifica suspiciunea rezonabila ca ar fi savarsit infractiunea sau este surprins aproape de locul comiterii infractiunii cu arme, instrumente sau orice alte obiecte de natura a-l presupune participant la infractiune.

(3) În cazul infractiunii flagrante, organele de ordine publica si siguranta nationala intocmesc un proces-verbal, in care consemneaza toate aspectele constatate si activitatile desfasurate, pe care il inainteaza de indata organului de urmarire penala."

In concluzie, deja există cadru legal pentru a face perchezitie si inainte de 6 dimineata.

Daca si de ce au asteptat organele de ordine ora 6 pentru efectuarea perchezitiei vor decide anchetele in curs. Dar sa justifici o astfel de potentiala atitudine prin raportare la "frica" si modificari inexistente ale legii e incalificabil!", scrie Dana Gîrbovan, pe Facebook.

Preşedintele UNJR face referire şi la cei care invocă protocoalele secrete, susşinând că ele ar fi dus la evitarea unor stfel de situaţii.

"2. Am vazut tot procurori spunand ca pe vremea cand colaborau prin protocoale secrete cu SRI li se ofereau date exacte in privinta localizarii, ceea ce STS nu poate face. Ce lege din Romania da dreptul doar SRI sa faca astfel de localizari la nivel de performanta? De ce nu are si STS aparatura necesara, daca STS si nu SRI e raspunzator de gestionarea apelurilor de urgenta?

Adica SRI are mijloacele tehnice, dar nu are competente legale, iar STS are competente, dar nu are mijloace tehnice? Iar pentru aberatia asta e de vina CCR, pentru ca a insistat ca nimeni nu este mai presus de lege? In realitate, insa, o practica nelegala, bazata pe hotarari secrete ale CSAT, a dus la un veritabil monopol al SRI in materie.

Subiectul e in aer de ani de zile, insa se ocoleste a fi transat. Se invoca o situatie de fapt aberanta, generata de hotarari secrete CSAT, pentru a justifica incalcarea legii sau a forta modificarea ei. E inadmisibil!

Centrul national de interceptari, creat printr-o hotarare secrete a CSAT - care nu e for legiuitor -, trebuie reglementat urgent prin lege si trecut de la SRI sub autoritate civila. La acest centru trebuie sa se poata conecta atat SRI cat si procurorii sau politia pentru a-si exercita atributii prevazute de lege. Politia si procurorii trebuie sa poata face interceptarile fara intermediul - direct sau indirect - al serviciilor de informatii. Si trebuie sa raspunda transparent pentru cum o fac. In final, un singur lucru: justitia e in slujba cetateanului si in fata cetatenilor trebuie sa raspunda. Sa raspunda onest si responsabil, pentru competentele ce-i revin, fara a cauta mereu vinovati in alta parte", mai scrie preşedintele UNJR.

Taguri:
rareş,
bogdan,
caracal

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici