STUDIU   „Chimicalele eterne” sufocă planeta. Au fost găsite substanţe toxice în sol, apă şi aer. Ce boli provoacă?

• PFA-urile sunt substanţe chimice descoperite în cele mai îndepărtate colţuri ale lumii, iar oamenii de ştiinţă sunt îngrijoraţi în ceea ce priveşte efectele lor asupra sănătăţii oamenilor.
  • Chimicalele PFA nu se descompun, ci continuă să fie transportate în sol, apă şi aer, de unde şi numele „chimicale eterne”.
Imaginea articolului „Chimicalele eterne” sufocă planeta. Au fost găsite substanţe toxice în sol, apă şi aer. Ce boli provoacă?

FOTO Hepta

Chimicalele de uz casnic, PFA, sunt peste tot, chiar şi în ouălele de pinguin din Antarctica, dar şi în organismul urşilor polari. Cl puţin, asta este concluzia la care au ajuns cercetătorii de la Universitatea Stockholm, conform unui studiu recent, citat de The Gaurdian.

„Chimicalele eterne” ajung în ocean din cauza reciclării deficitare a plasticului şi a altor obiecte ce conţin PFA iar în momentul în care valurile lovesc malul, acestea ajung şi în aer. iar de acolo, în precipitaţiile care cad în oraşe.

Pe scurt, oamenii de ştiinţă au analizat probe de pe două plaje norvegiene timp de doi ani, ajungând la concluzia că poluarea „poate avea impact asupra multor zone din Europa şi alte continente”.

Bo Sha, cercetător, spune că PFA-urile sunt chimicale care pot provoca boli ale rinichilor, cancer, defecte congenitale, imunitate scăzută, probleme la ficat şi alte boli grave.