Românii nu mai vin la stomatolog pentru extracţii, iar aparatul dentar a devenit accesoriu

Tot mai mulţi români nu mai vin în cabinetul stomatologic pentru extracţii dentare şi plătesc şi cele mai scumpe tratamente pentru a-şi păstra dinţii, bătrânii nu mai acceptă dinţi din metal, iar pentru tineri aparatul dentar a devenit accesoriu, spune dr.Claudiu Lupaşcu, proprietar al LLL Dental.

1739 afișări
Imaginea articolului Românii nu mai vin la stomatolog pentru extracţii, iar aparatul dentar a devenit accesoriu

Românii nu mai vin la stomatolog pentru extracţii, iar aparatul dentar a devenit accesoriu (Imagine: Shutterstock)

"Este constantă creşterea interesului pentru tratamentele de calitate, conservative şi diminuarea considerabilă a celor ce preferă extracţiile înainte de a epuiza toate variantele de tratament. De asemenea preocuparea estetică este evidentă şi nu se mai manifestă doar la doamne şi domnişoare cochete. Nici pentru cei mai mulţi dintre bătrânii din Bucureşti nu mai reprezintă o soluţie acceptabilă dinţii din metal", a declarat Lupaşcu pentru MEDIAFAX.

El spune că înclinaţia către tratamente de calitate şi implicit mai scumpe vine şi din partea pacieţilor cu venituri reduse, aceştia alegând să-şi rezolve problemele pe rând, dar cu variante de calitate.

De altfel, doctorul Lupaşcu spune că vedetele ultimilor ani sunt implanturile dentare, dar şi tratamentele de estetică dentară.

"În mod cert vedetele ultimilor ani sunt implanturile dentare. Odată cu acumularea de informaţii, studii, evidente clinice şi prin proba timpului implantul dentar a devenit tratamentul de elecţie în edentaţii. (...) O altă evoluţie notabilă în structura serviciilor stomatologice este creşterea ponderii tratamentelor bazate pe soluţii de biocompatibilitate şi estetică. Astfel lucrările cu structura de zirconiu sau integral ceramice câştigă teren în faţă celor metalo-ceramice", mai spune doctorul Lupaşcu.

Potrivit acestuia, implantologia şi estetica dentară generează peste 75% din cifra de afaceri a LLL Dental, care s-a ridicat la 1,83 milioane lei (414.000 euro) anul trecut. De asemenea, profilaxia reprezintă 15% din business. Pentru acest an, el prognozează o cifră de afaceri de 2,3 milioane lei (520.000 euro) în creştere cu peste 25% şi un profit net de 550.000 lei (124.000 euro), cu 47% mai mare.

De asemenea, o altă tendinţa a ultimilor ani este schimbarea percepţiei tinerilor în ceea ce priveşte aparatele dentare.

"De la copii şi adolescenţii care se jenau să se observe că sunt purtători de aparate ortodontice am ajuns la o generaţie care se mândreşte cu ele. Avem şi solicitări de aparate ortodontice pe care trebuie să le facem să fie cât mai vizibile, în diverse culori şi cu accesorii", mai spune Lupaşcu.

Cu toate acestea, stomatologul spune că 8 din 10 români au probleme cu dinţii şi mai mult de jumătate dintre ei nu au mai trecut pe la stomatolog de mai bine de un an.

"Pentru pacienţii sănătoşi sunt recomandate două controale anuale, cu scopul depistării precoce a problemelor. Un studiu arată că dintre toate ţările est europene, România are cele mai mari probleme legate de educaţia sănătăţii dentare. Românii merg cel mai rar la dentist, 58% dintre ei ajungând într-un cabinet stomatologic mai puţin de o dată pe an, iar 30% dintre aceştia doar atunci când au o problema care le provoacă durere", a arătat Lupaşcu.

Oamenii invocă de cele mai multe ori, pe lângă costurile crescute, care ajung mari din cauza lipsei prevenţiei, lipsa de timp sau frică de medicul stomatolog.

În ceea ce priveşte preţurile serviciilor stomatologice, Lupaşcu spune că acestea nu au mai crescut din anii 2007-2008, iar variaţiile care apar pe piaţă sunt consecinţă diferenţei de tehniologie şi materiale folosite.

"Imediat după intrarea în UE preţurile materialelor şi echipamentelor pe care le foloseam s-au dublat. În perioada 2008- 2014 preţurile au stagnat. Pentru servicii similare cu anii trecuţi preţurile au rămas aceleaşi. Criză a afectat şi sectorul nostru. Numărul de cabinete închise a fost depăşit doar de numărul medicilor, tehnicienilor şi asistenţilor din stomatologie plecaţi din ţară. Cu toate astea percepţia creşterii preţurilor vine mai degrabă de la o diversificare a serviciilor prin introducerea de tehnologiii noi şi alte standarde de calitate care au pătruns cu preţuri mai mari", explică Lupaşcu.

În prezent, LLL Dental îşi desfăşoară activitatea într-o clinică care ocupă patru apartamente din zona Moşilor din Capitală, care cuprinde 6 cabinete, un laborator de tehnică dentară şi imagistică şi unde lucrează 28 de persoane, dintre care 12 medici.

Lupaşcu spune că va începe în primăvara anului viitor construcţia unei noi clinici în centrul Bucureştiului, care va cuprinde şi o secţie pentru spitalizare.

În ceea ce priveşte piaţa de servicii stomatologice, aceasta este greu de evaluat, fiind foarte fragmentată, dar în ansamblu prognoza este de creştere rezervată.

"În creştere vor fi doar cabinetele de elită care pot furniza pacienţilor tratamente calitativ superioare orientate pe stabilitate pe termen lung şi soluţii acolo unde majoritatea spun: nu se poate. Pentru cabinetele medii cred că urmează un an de stagnare sau chiar de scădere uşoară. Pe de altă parte apetitul românilor pentru cheltuieli este în continuare foarte scăzut", estimează dr. Lupaşcu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici