Un obiect unic şi bizar, vechi de 5000 de ani, a fost DESCOPERIT de NASA în Sistemul nostru Solar

Astronomii au observat un obiect spaţial neobişnuit în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter. În urma observaţiilor realizate cu Telescopul Spaţial Hubble a fost detectat asteroidul 288P, situat în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter.

Share pe Facebook 1795 afişări

Un obiect unic şi bizar, vechi de 5000 de ani, a fost DESCOPERIT de camerele NASA în Sistemul nostru Solar

Astronomii au observat un obiect spaţial neobişnuit în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter. Cei doi asteroizi observaţi orbitează unul în jurul celuilalt şi prezintă trăsături asemănătoare cometelor, inclusiv o coamă luminoasă şi o coadă lungă. Specialiştii au clasificat obiectul ca fiind primul asteroid binar.

În urma observaţiilor realizate cu Telescopul Spaţial Hubble a fost detectat asteroidul 288P, situat în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter. Dar la o analiză mai atentă specialiştii au realizat că nu este vorba despre un singur asteroid, ci doi, cu o masă şi mărime asemănătoare. Science Daily notează că cei doi asteroizi orbitează unul în jurul celuilalt la o distanţă de 100 de kilometri unul faţă de celălalt.

De asemenea, în urma observaţiilor, a fost descoperit că sistemul binar prezintă o activitate continuă. ''Am detectat indicatori puternici ai sublimării gheţii din cauza căldurii solare prropagate, similar fenomenului produs atunci când coada cometelor se formează,'' a declarat Jessica Agarwal, din cadrul Institutului Max Planck din Germania. Datorită fenomenelor produse în jurul şi pe suprafaţa asteroidului binar, acesta a fost clasificat ca fiind o cometă principală a centurii de asteroizi.

Citeşte continuarea pe Descoperă

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Taguri:
sistem ,
solar ,
bizar ,
nasa ,
centura ,
marte ,
asteroid ,
astronomi ,
neobisnuit
Versiunea: mobil  |  completa
ULTIMA ORĂ
Iohannis, cea mai PUTERNICĂ LOVITURĂ de când a fost ales preşedinte până acum. Planul pregătit ÎN SECRET la cel mai înalt nivel. „Sunt în STARE DE ORICE”

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

mediafax.ro