Vă mai aminţiţi de celebra oiţă Dolly? Cercetătorii i-au creat patru clone: Debbie, Denise, Dianna şi Daisy - VIDEO

Pe 5 iulie 1996, oaia Dolly a devenit primul superstar omnivor, iar acum au fost create patru clone ale lui Dolly, denumite Debbie, Denise, Dianna şi Daisy.

Imaginea articolului Vă mai aminţiţi de celebra oiţă Dolly? Cercetătorii i-au creat patru clone: Debbie, Denise, Dianna şi Daisy  - VIDEO

Cercetătorii au creat patru clone ale celebrei oi Dolly - VIDEO

Oaia a fost primul mamifer clonat cu succes dintr-o celulă adultă, introducând o nouă eră în care s-a ajuns la câini şi cai pentru polo clonaţi, notează Descoperă.

Cercetătorii s-au temut că povestea oii Dolly va avea un final nefericit. Testele genetice au arătat că ADN-ul ei prezintă semne ale îmbătrânirii la doar un an, la cinci ani a fost diagnosticată cu artrită, dar nu a fost clar dacă problemele lui Dolly erau cauzate de faptul că era o clonă.

Dolly a murit după ce contractat un virus, în 2003, la şase ani.

Cercetătorii de la Universitatea din Nottingham au anunţat că au realizat patru clone, obţinute din celula lui Dolly, acestea fiind în viaţă şi sănătoase la vârsta de nouă ani. Cele patru, numite de îngrijitori ,,Nottingham Dollies'', sunt singurele supravieţuitoare dintr-un grup de 10 clone ale oii Dolly, realizate în 2007.

Acestea au fost crescute împreună cu alte oi normale pentru a putea compara sănătatea, metabolismul, sistemul cardiovascular, osos şi muscular. Deşi Dolly a suferit de îmbătrânire precoce, doar una dintre cele patru oi, Debbie, a prezentat uşoare semne de artrită.

,,Din punct de vedere metabolic şi cardiovascular, nu pot fi deosebite de oile normale. Am descoperit că majoritatea erau sănătoase pentru vârsta lor'', a declarat Sandra Corr.

Toate oile au fost clonate prin aceeaşi metodă prin care a fost creată Dolly, adică transferul nuclear de celule somatice.

În cadrul procesului, cercetătorii au îndepărtat ADN-ul din celula originală a animalului, apoi au transferat-o în nucleul unui embrion. Când celulele ajung la maturitate se diferenţiază. O celulă a pielii este diferită de o celulă a plămânului. În mare parte, succesul creării lui Dolly s-a datorat inversării acestui proces, transformând celulele diferite, pentru a putea crea un nou miel.