Autoturismele (care reprezintă aproximativ 89% din total piață) au înregistrat, în luna august 2025, un volum de 15.043 unități, cu 52.6% mai mult față de luna similară din 2024.
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 55.1% în creștere cu 60.6%, urmat de Clasa C cu o cotă de 25.3%, în creștere cu 34.6% și Clasa B cu o cotă de 14.2%, în creștere cu 86.6% față de aceeași perioada a anului trecut.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna august a acestui an, față de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 27.8%, ajungând la o pondere de 33.4%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o creștere de 31%, ajungând la o pondere de 6.7%.
În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid, acestea înregistrează, în luna august 2025, o creștere de 55%, ajungând la o pondere de 24.2% din totalul pieței de autoturisme. Este de menționat că, din totalul motorizărilor mild-hibrid, 86% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 14% sunt motorizări pe motorină.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate – BEV și PHEV), precum și cele mild-hibrid și full hibrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) dețin, în luna august a anului 2025, o cotă de piață de 59.9%, fiind cel mai important segment de pe piața românească, care depășește cu mult cota deținută împreună de motorizările pe benzină și motorină.
Autoturismele full electrice dețin o cotă de 6.3% din piață, în luna august a anului 2025, față de august 2024, când reprezentau 5%, în timp ce autoturismele plug-in hibrid dețin o cotă de piață de 6.6%, față de august 2024, când reprezentau 5.9%.
Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în august 2025, o creștere de 8.9% față de luna august 2024, din care vehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o creștere de doar 0.8%.
Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în primele opt luni anului 2025, un volum de 424 unități, față de 423 unități în aceeași perioadă a anului trecut.
Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în august 2025, o creștere de 19.4% față august 2024, din care vehiculele comerciale grele de peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o creștere de 19.2%.
Președintele APIA, Dan Vardie, interpretează datele cu un optimism moderat.
„Rezultatele din luna august reprezintă, fără îndoială, un moment pozitiv pentru întreaga industrie auto, cu o creștere de peste 50% a înmatriculărilor și cu o cotă de aproape 60% deținută de motorizările electrificate. Este remarcabil avansul segmentului full-hybrid, care marchează un plus de 28% în primele opt luni, precum și cel al plug-in hybrid, aflat pe un trend ascendent de +40%”, a declarat președintele APIA, Dan Vardie.
Oficialul atrage atenția că segmentul de mașini electrice, chiar dacă pe creștere, este sub nivelul de anul trecut. Autoturismele pur electrice (BEV) au înregistat o creștere de +99.6%, în august 2025 față de august 2024, cu o cotă de piață de 6.3%.
„În același timp, chiar dacă luna august a adus o dublare a înmatriculărilor de autoturisme 100% electrice, trebuie să subliniem că, per total, acest segment rămâne pe minus cu -32% față de anul trecut și păstrează o cotă modestă de circa 6% din piață. Această realitate arată că România continuă să aibă dificultăți majore în accelerarea electromobilității, în contrast cu tendințele europene”, a declarat Dan Vardie.
Potrivit președintelui APIA, sectorul se dovedește vulnerabil în lipsa unor programe guvernamentale coerente și predictibile.
„Totuși, trebuie să privim aceste rezultate cu realism: după primele opt luni, piața auto per ansamblu rămâne în scădere cu aproape 9%. Această discrepanță între evoluția punctuală din august și tendința anuală arată, încă o dată, cât de vulnerabil este sectorul în lipsa unor programe guvernamentale coerente și predictibile”, a conchis Vardie, cu referire la discuțiile privind reducerea voucherelor pentru mașinile electrice.