Prima pagină » Politic » Ministerul Educației: 98,6% dintre profesorii titulari rămân în aceleași școli

Ministerul Educației: 98,6% dintre profesorii titulari rămân în aceleași școli

Ministerul Educației anunță că pentru anul școlar 2025-2026 a crescut numărul normelor ocupate de profesori titulari și calificați.
Ministerul Educației: 98,6% dintre profesorii titulari rămân în aceleași școli

Numărul normelor ocupate cu profesori titulari a crescut cu circa 3%, reiese dintr-un comunicat preliminar emis luni de către Ministerul Educației, cu privire la distribuția normelor didactice în anul școlar 2025-2026.

Conform datelor oficiale, „măsurile adoptate au condus la reducerea semnificativă a celor peste 30.000 norme didactice de predare salarizate în regim de plată cu ora, în anul şcolar 2024 – 2025, care aduceau un cost anual semnificativ”.

Restructurarea sistemului a vizat în primul rând personalul care susținea normele salarizate la plata cu ora, care includea atât cadre didactice titulare și suplinitori care preluaseră ore suplimentar, cât și aproximativ 5.600 de cadre didactice asociate sau pensionate angajate exclusiv în acest regim.

Prin redistribuirea acestor norme și creșterea cu 2 ore pe săptămână a timpului dedicat predării în cadrul programului de 40 de ore săptămânale, situația pentru anul școlar 2025-2026 arată astfel:

Numărul normelor ocupate cu profesori titulari a crescut cu circa 3%

Numărul normelor ocupate pe perioadă determinată (cu profesori suplinitori calificați) a rămas relativ constant

A scăzut cu circa 17% numărul normelor ocupate cu personal fără studii corespunzătoare postului (suplinitori necalificați), ajungându-se astfel la aproximativ 4.500

Numărul normelor ocupate în regim de plata cu ora a scăzut la jumătate: de la 30.128 la circa 14.500

„Aproximativ 98.6% dintre titulari au rămas în aceleași unități școlare, iar acolo unde fragmentarea normei era deja în peste trei unități școlare s-a creat posibilitatea de a nu se fragmenta suplimentar”, potrivit ministerului.

Ministerul subliniază că transformările aduc beneficii concrete elevilor. „În anul școlar 2025 – 2026, în comparație cu anul școlar 2024 – 2025, a crescut atât numărul profesorilor calificați la care copiii au acces, cât și timpul de interacțiune cu aceștia și a scăzut numărul personalului necalificat”. De asemenea, „a crescut ușor numărul de cadre didactice cu un singur contract de muncă, pe perioadă nedeterminată și determinată, reducându-se semnificativ cheltuielile cu contractele la plata cu ora”.

„În ciuda unor catastrofe potențiale anunțate/anticipate în spațiul public de diverse persoane, probabil fără timp pentru o documentare suficientă, numărul de titulari nu s-a redus drastic, dimpotrivă, suplinitorii nu au dispărut (suplinitorii calificați au rămas relativ stabili), iar normele la plata cu ora și-au găsit cadre didactice care să le susțină”, se precizează în comunicat.