"Amintiri din Epoca de Aur", produs de Mungiu, primit cu multă căldură la Cannes

Filmul-omnibus "Amintiri din Epoca de Aur", produs de Cristian Mungiu, a fost primit cu căldură de publicul de pe Croazetă, marţi, la prima lui proiecţie, pelicula fiind inclusă în secţiunea Un Certain Regard a Festivalului de Film de la Cannes (13 - 24 mai), transmite corespondentul MEDIAFAX.

393 afișări
Imaginea articolului "Amintiri din Epoca de Aur", produs de Mungiu, primit cu multă căldură la Cannes

"Amintiri din Epoca de Aur", produs de Mungiu, primit cu multă căldură la Cannes

Marţi, la prânz, a avut loc la Cannes prima proiecţie a filmului-omnibus "Amintiri din Epoca de Aur", scris de Cristian Mungiu şi produs de Oleg Mutu şi Cristian Mungiu. Filmul este regizat de Ioana Uricariu, Hanno Hoefer, Constantin Popescu, Răzvan Mărculescu şi Cristian Mungiu.

În Sala Debussy, unde a avut loc proiecţia, chiar dacă mai rămăseseră răzleţe câteva scaune goale, publicul a reacţionat foarte bine la glumele de pe ecran, râzând la poante şi aplaudând după fiecare capitol, odată terminat. Puţinii spectatori care au ales să plece, au făcut-o între capitole.

"Asistăm de câţiva ani la o înflorire a cinematografului din România", a spus Thierry Fremaux, delegatul general al Festivalului de Film de la Cannes, care a remarcat şi o premieră: pe Croazetă ajunge pentru prima oară şi o cineastă a noii cinematografii româneşti, Ioana Uricariu.

Thierry Fremaux i-a invitat apoi pe scenă pe regizorii Cristian Mungiu, Hanno Hoefer, Ioana Uricariu, Răzvan Mărculescu şi Constantin Popescu, pe inginerul de sunet Cristinel Şirli şi pe actorii Vlad Ivanov, Diana Cavaliotti, Liliana Mocanu şi Radu Iacoban.

"Acum doi ani, Festivalul de la Cannes a fost aşa drăguţ cu mine încât în acest an am mai adus nişte prieteni", a spus Cristian Mungiu, adăugând relaxat, în aplauzele şi râsetele empatice ale sălii, "acum pot să vă urez vizionare plăcută".

"Amintiri din Epoca de Aur" nu este prezentat pe Croazetă în versiunea completă. Pentru a nu da peste cap programul cu un film mult prea lung, Mungiu a scos unul dintre cele două scurtmetraje regizate de el.

Au fost, aşadar, proiectate "Legenda vizitei oficiale", "Legenda fotografiei de pe prima pagina", "Legenda şoferului de găini", "Legenda poliţistului lacom" şi "Legenda vânzătorilor de aer" - filme de circa 30 de minute, care se ocupă într-o manieră tragicomică, dar mai mult comică, de poveşti extraordinare întâmplate unor oameni obişnuiţi în perioada comunistă.

Potrivit producătorilor, "Amintiri din Epoca de Aur" ecranizează cele mai cunoscute legende urbane din România anilor '80, recuperând umorul care i-a ajutat pe români să supravieţuiască perioadei.

"După «4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile», un spectator mi-a spus că are senzaţia că suntem nişte regizori care fac mai mult filme pentru festivaluri decât pentru public. M-a întrebat cum aş putea remedia acest aspect", mărturiseşte Cristian Mungiu în caietul de presă, care are o copertă inspirată din desenele de protecţia muncii, înfăţişând un porc spre care se îndreaptă o flacără, bineînţeles, roşie.

"Am hotărât atunci să deschid proiectul «Amintiri din Epoca de Aur» mai multor cineaşti români, cu condiţia să fi cunoscut perioada comunistă. Am ales poveştile, am scris scenariile, am participat la mai multe castinguri şi mai multe montaje, pentru ca, până la urmă, să iasă un film coerent şi nu o acumulare de puncte de vedere. Fiecare regizor şi-a păstrat, însă, liberul arbitru şi stilul propriu", a declarat Mungiu.

Pentru Cristian Mungiu, "Amintiri din Epoca de Aur" se înscrie în linia filmelor italiene ale anilor '60 - '70, filme "populare, directe şi amuzante". "Am încercat să regăsesc prin «Amintiri din Epoca de Aur» sufletul popular al cinematografului", a spus acesta.

Corespondenţă de la Cannes pentru MEDIAFAX, de la Iulia Blaga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici