BRAT: Investiţiile în publicitatea outdoor au crescut în primul semestru din 2015 cu 6%

Investiţiile în publicitatea outdoor (OOH) au crescut în primul semestru din 2015 cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la o valoare de 27 de milioane de euro (ratecard), potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

279 afişări
Imaginea articolului BRAT: Investiţiile în publicitatea outdoor au crescut în primul semestru din 2015 cu 6%

BRAT: Investiţiile în publicitatea outdoor au crescut în primul semestru din 2015 cu 6% (Imagine: Publimedia / Shutterstock)

Această evoluţie pozitivă din primul semestru al anului 2015 respectă tendinţa generală de stabilitate a investiţiilor în publicitatea outdoor (OOH) observată în perioada ianuarie 2013 - iunie 2015, ceea ce indică un echilibru relativ la nivelul pieţei de publicitate outdoor.

În cadrul acestei analize au fost luate în calcul doar companiile care au beneficiat de monitorizare constantă în perioada mai sus menţionată, asigurându-se astfel acurateţea şi comparabilitatea datelor.

Echilibrul observat în ansamblu pentru piaţa de publicitate outdoor se regăseşte şi la nivelul numărului de feţe suport ocupate (aproximativ 14.000 în primul semestru al anului 2015, faţă de 15.500 în aceeaşi perioadă a anului 2014), precum şi în evoluţia clienţilor care au investit în publicitatea OOH.

Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investiţii în publicitatea outdoor în primul semestru al lui 2015 sunt reprezentate de zona de retail şi de sectorul comunicaţiilor, acesta din urmă fiind puternic influenţat de activitatea de comunicare a clientului Telekom Romania.

Raportat la acelaşi interval al anului 2014, se observă că cea mai importantă evoluţie a investiţiilor în publicitatea outdoor a avut loc la nivelul sectorului financiar, acesta înregistrând o creştere de 45% şi având ca exponent principal clientul ING Group.

În ceea ce priveşte distribuţia volumelor atrase de cei mai importanţi jucători din industria panotajului, se observă că primele trei companii au cumulat 60% din totalul investiţiilor în piaţa de publicitate outdoor. Euromedia Group conduce acest top, reuşind să colecteze peste 8,5 milioane euro (valoare ratecard) din vânzarea spaţiilor publicitare deţinute, următoarele poziţii fiind ocupate de Getica OOH şi Affichage Romania.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor-OOH). Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale.

Monitorizarea investiţiilor în publicitate (MIP) este studiul realizat de BRAT începând din anul 2011, care pune la dispoziţia pieţei de media şi de publicitate informaţii complete despre campaniile publicitare desfăşurate în cadrul publicaţiilor, radiourilor, site-urilor şi spaţiilor OOH.

În cadrul studiului de Monitorizare a investiţiilor în publicitate sunt înscrise peste 200 dintre cele mai relevante publicaţii naţionale, locale şi regionale, opt radiouri naţionale, aproximativ 2000 de site-uri, precum şi cele mai importante 12 companii de OOH. În cazul publicităţii online sunt monitorizate doar campaniile publicitare de tip display şi nu este inclusă publicitatea servită de site-uri specializate cum ar fi Google, Facebook, Yahoo etc.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici