Cartă a drepturilor de autor pentru grupuri media şi site-uri

Principalele grupuri media şi site-uri de internet au ajuns la un acord asupra unei carte de principii comune pentru protejarea drepturilor de autor pe internet, iniţiativă la care însă nu s-a asociat gigantul online Google, transmite AFP.

1 afișare
Imaginea articolului Cartă a drepturilor de autor pentru grupuri media şi site-uri

Cartă a drepturilor de autor pentru grupuri media şi site-uri

Dintre semnatarii acestei carte, care a fost publicată online şi intitulată "Principii pentru respectarea drepturilor de autor pentru conţinuturile generate de utilizatori", figurează grupurile TV CBS şi Fox, site-ul de conţinut video Dailymotion, reţeaua de socializare MySpace, companiile Microsoft şi NBC Universal (parte a General Electric), grupul media Viacom, Veoh Networks şi Walt Disney.

Şi compania Google a luat parte la discuţiile de elaborare a cartei, însă, în final, nu s-a alăturat grupului de semnatari. Google este actualmente în proces cu Viacom, care îi cere despăgubiri în valoare de un miliard de dolari pentru conţinuturi video piratate, reprezentând în special extrase din emisiuni TV de succes.

Principiile cartei, pe care semnatarii le doresc puse în aplicare până la finele anului, urmează să reprezinte un răspuns la avalanşa de litigii declanşată de difuzarea de conţinuturi pe internet, în special a celor video. Documentul prevede în special utilizarea de instrumente de eliminare a conţinuturilor ilegale publicate de internauţi, dar şi blocarea respectivelor conţinuturi înainte de a fi publicate online.

Carta propune ca site-urile care au aderat la prevederile sale să nu fie urmărite în justiţie de proprietarii drepturilor de autor, chiar dacă conţinuturi piratate mai figurează încă în paginile lor.

La rândul său, Google a anunţat luni introducerea unui instrument de reperare a conţinuturilor piratate pe site-ul YouTube, care nu blochează în prealabil difuzarea de materiale, ci îi avertizează imediat după publicare pe proprietarii drepturilor de autor. Aceştia pot alege să nu ia măsuri, să retragă videoclipurile piratate sau să le lase pe site, însă însoţite de publicitate, urmând să împartă veniturile din reclamă cu Google.

"Apreciem ideile grupurilor media referitoare la tehnicile de identificare. Ne bucură faptul că ele recunosc necesitatea cooperării în legătură cu această chestiune şi vom continua să colaborăm cu ele pentru a ne îmbunătăţi propriile instrumente", au comentat reprezentanţii YouTube, într-un comunicat referitor la cartă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici