Căsătoria principelui Albert, un prilej de a stimula economia monegască

Circa 200.000 de vizitatori, mii de suveniruri din porţelan, o imagine înnoită şi întinerită - principatul Monaco se aşteaptă la creşteri ale veniturilor cu ocazia nunţii pricipelui Albert al II-lea cu logodnica sa, sud-africana Charlene Wittstock, eveniment care se va desfăşura pe 1 şi 2 iulie.

11 afișări

"Trăiţi voi înşivă ca nişte invitaţi privilegiaţi", propun pliantele Direcţiei pentru Turism din principat, prezentând ofertele pentru aceste două zile de bucurie: şampanie, tarife speciale (50 de euro) pentru un zbor cu elicopterul, testarea gratuită a unei maşini de curse etc.

Potrivit AFP, principatul care numără aproximativ 35.000 de locuitori aşteaptă 200.000 de vizitatori, la fel ca pentru Formula 1, în special francezi şi italieni din regiune.

Pentru această mulţime, parcările vor fi gratuite, iar trenurile vor fi suplimentate. În program, în afară de ceremoniile propriu zise - căsătoria civilă şi cea religioasă -, a fost inclus un concert susţinut de Jean-Michel Jarre, un foc de artificii şi muzee care pot fi vizitate gratuit.

Bugetul evenimentului nu a fost făcut public. Consiliul Naţional (parlamentul) a aprobat o sumă de 4 milioane de euro, însă nu se ştie ce sumă a alocat Palatul monegasc. Totodată, nu au fost făcute publice parteneriatele cu mărcile de lux.

"Obiectivul meu este să atrag vizitatorii cel mai devreme posibil", a explicat directorul Direcţiei pentru Turism, Michel Bouquier.

Afectată de criză, activitatea turistică şi turismul de afaceri au scăzut cu 9% în 2009 şi cu alte 6 procente în 2010.

La începutul lui iunie, Société des bains de mer (SBM), care deţine monopolul pe jocuri, a anunţat pentru 2010 - 2011 o pierdere netă de 17,3 milioane de euro, în urma scăderii încasărilor cazinourilor. Motivele invocate au fost criza care a afectat "clientela de proximitate" - italienii -, dar şi o modificare a obiceiurilor marilor jucători, care ar fi devenit mai cumpătaţi.

Directorul general al SBM, Bernard Lambert, aşteaptă multe de la această nuntă princiară, având în vedere îmbunătăţirea situaţiei, vizibilă deja în numărul crescut de escale ale persoanelor care fac croaziere: "adrenalina este pe punctul de a creşte".

Hotelurile sunt deja aproape pline (2.700 de camere, 90% aparţinând unor hoteluri de patru stele).

Comercianţii au zâmbete pe buze. Într-o singură lună, magazinul numit "Souvenirs Shop", situat în piaţa Palatului, a vândut 1.000 de căni oficiale dedicate evenimentului, dar şi evantaie la preţul de 15 euro şi brelocuri "şic" la preţul de 25 de euro bucata.

"Procuparea nu este neapărat economică. Căsătoria nu este «o afacere». Dar, evident, cu cât vor fi mai multe produse cumpărate, cu atât mai bine", a spus şeful guvernului, Michel Roger.

Suvenirurile oficiale au fost aprobate de cuplul princiar, care a optat pentru alb şi iniţiale aurii.

Palatul nu obţine niciun venit, dar deţine drepturile asupra imaginii, a explicat compania însărcinată cu alegerea suvenirurilor comercializate.

Imaginea contează întotdeauna. Pentru că această căsătorie, difuzată de zeci de televiziuni, care a atras jurnalişti din 25 de ţări - 30% fiind fotografi -, este o oportunitate foarte bună de a promova principatul Monaco.

"Chiar dacă nu este scopul principal", căsătoria este o ocazie de a se vorbi despre Monaco într-un mod diferit, spune principele Albert al II-lea.

Afectat de o scădere a investiţiilor după criza economică, la concurenţă cu alte teritorii în căutare de mari averi, micul principat vrea să vorbească de industriile sale şi de oferta lui culturală, să atragă mari investori, să se promoveze în permanenţă, iar nunta principelui este un prilej foarte bun, spun specialiştii, care evocă un precedent: căsătoria principelui Rainier, tatăl lui Albert, cu actriţa Grace Kelly, în 1956.

Principatul de Monaco, decorat în culorile monegasce şi sud-africane, promite locuitorilor săi o mare sărbătoare populară la începutul lunii iulie, cu ocazia nunţii prinţului Albert al II-lea cu logodnica lui, Charlene. La ceremoniile care se vor desfăşura pe durata a două zile (1 şi 2 iulie) sunt aşteptate numeroase personalităţi şi capete încoronate.

Albert al II-lea, prinţul suveran al principatului Monaco în vârstă de 53 de ani, a cunoscut-o în anul 2000 pe campioana sud-africană la nataţie Charlene Wittstock, cu ocazia unui concurs organizat la Monaco. Prinţul, denumit în presa franceză "eternul celibatar" - deşi este tatăl a doi copii din relaţii pasagere -, şi-a anunţat logodna în iulie 2010.

Charlene Wittstock, născută în urmă cu 33 de ani în Rhodesia (astăzi în Zimbabwe), era protestantă, dar s-a convertit la catolicism înainte de căsătoria religioasă, ce va avea loc pe 2 iulie.

Albert al II-lea, el însuşi pasionat de sport, a participat la cinci ediţii ale Jocurilor Olimpice, începând cu cea organizată la Calgary în 1998 şi terminând cu cea organizată la Salt Lake City în 2002, în calitate de membru al echipei naţionale de bob. Albert al II-lea este membru al Comitetului Internaţional Olimpic, din 1985, şi preşedintele Comitetului olimpic monegasc.

Prinţul Albert are doi copii, din relaţii pasagere, însă, potrivit regulilor de succesiune ale principatului catolic de pe Riviera Franceză, doar copiii născuţi în cadrul căsătoriei pot moşteni tronul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici