Ce format va avea Caţavencii şi cât va costa

Săptămânalul Caţavencii, care va fi lansat miercuri de Adevărul Holding şi fosta echipă editorială a publicaţiei Academia Caţavencu, va avea 16 pagini de bază şi va costa 2,5 lei, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

999 afişări
Imaginea articolului Ce format va avea Caţavencii şi cât va costa

Ce format va avea Caţavencii şi cât va costa (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Săptămânalul va fi realizat de aceeaşi echipă care, de peste 20 de ani, a produs cea mai apreciată publicaţie românească de satiră politică", se spune în comunicatul Adevărul Holding.

Totodată, în comunicat se precizează că în echipa noii publicaţii de satiră şi umor Caţavencii a fost cooptat poetul Mircea Dinescu, cel care va semna, în fiecare săptămână, un editorial în paginile noii reviste. În plus, Dinescu a reprimit, "potrivit tradiţiei", funcţia de "preşedinte al Caţavencilor".

Revista Caţavencii va avea 16 pagini de bază şi va costa 2,5 lei. Din echipa editorială fac parte "veterani" precum Octav Mardale, Doru Buşcu, Patrick Andre de Hillerin, Eugen Istodor, Viorel Moţoc, Florin Iaru, dar şi nume consacrate ale genului satiric în frunte cu Ştefan Agopian, Cristian Teodorescu, Cornel Ivanciuc, Ion Barbu, Ioan Groşan, Alin Ionescu, Simona Tache, Dragoş Vasile, Mihai Radu şi graficianul Bogdan Petry.

Doru Buşcu, redactorul-şef al revistei Caţavencii, spune: "Am refăcut entuziasmul iniţial prin reunirea echipei. Am aruncat peste bord tot ce era inutil. Vom avea o revistă mai scurtă şi mai bună. În curând, vom reaprinde fenomenul «Caţavencii»".

"Revista Caţavencii va rezulta din punctele forte ale Adevărul Holding, pe de o parte, şi ale echipei editoriale, pe de alta. În timp ce Caţavencii vor fi responsabili pentru conţinut, păstrându-şi total independenţa editorială, Adevărul Holding vine cu tot ceea ce înseamnă promovare, marketing, tipar şi distribuţie. Este o colaborare în beneficiul ambelor părţi", spune la rândul său, directorul general Adevărul Holding, Peter L. Imre.

Lansarea noii reviste este însoţită de o campanie promoţională, al cărei spot, realizat de agenţia Odyssey, aminteşte de momentele Revoluţiei din decembrie 1989.

Anunţul oficial al Adevărul Holding vine după ce, duminică seară, Mircea Dinescu, preşedintele revistei Caţavencii, a declarat pentru MEDIAFAX că noua revistă va fi una de "satiră politică". "Vom regândi puţin revista. Va fi probabil mai puţin stufoasă, mai limpede", a spus Mircea Dinescu. "Este întoarcerea poetului. Am stat acolo (la Academia Caţavencu, n.r.) şapte ani. M-au rugat să mă întorc. Voi scrie săptămânal un pamflet pe prima pagină", a precizat Mircea Dinescu.

Totodată, Peter Imre a declarat duminică seară, pentru MEDIAFAX, că Adevărul Holding a depus cerere la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) pentru înregistrarea mărcii "Caţavencii".

Anunţul lansării publicaţiei Caţavencii vine după ce pe coperta ediţiei de miercuri, 22 iunie, a publicaţiei Academia Caţavencu a fost tipărit următorul mesaj al redacţiei: "Vă mulţumim că aţi stat alături de noi 20 de ani! Următorii 20 încep săptămâna viitoare cu aceeaşi echipă, într-o nouă revistă".

Totodată, Doru Buşcu, directorul editorial al Academia Caţavencu, a scris, într-un editorial publicat marţi, 21 iunie, pe catavencu.ro, că, "în afacerea Adamescu, oamenii de la Caţavencu se opresc aici, dar ei continuă să meargă pe alt drum". În editorial, Doru Buşcu a mai scris că, după achiziţia mărcii, noul proprietar a invitat echipa redacţională să rămână. "A vorbit despre viitor, despre investiţii şi dezvoltare, despre o răbdare întinsă pe cinci ani", scrie Buşcu, adăugând că, "în vorbe, a fost o ofertă corectă", însă "nesinceră". În acelaşi timp, Buşcu a sugerat că, prin preluarea mărcii Academia Caţavencu, Adamescu îndeplineşte o comandă politică, având o atitudine pro-PDL.

Decizia echipei de la Academia Caţavencu de a lansa o nouă revistă a venit după ce Claudiu Pădurean, jurnalist la România Liberă, şi-a adjudecat marca "Academia Caţavencu", pentru 882.659 de euro cu TVA inclus, la licitaţia publică cu strigare organizată pe 14 iunie de lichidatorul judiciar General Group Expert SRL al societăţii Caţavencu SA. Presa a scris despre Claudiu Pădurean că ar fi susţinut, de fapt, de Dan Adamescu, cel care controlează împreună cu familia sa ziarul România Liberă, la care jurnalistul este angajat. Pădurean a devenit proprietarul mărcii după ce a livrat în 20 iunie suma licitată, iar în 21 iunie a fost încheiat procesul verbal de preluare a mărcii.

Pe de altă parte, în 25 iunie, Claudiu Pădurean a declarat pentru MEDIAFAX că nu mai are nicio legătură cu proiectul "Academia Caţavencu".

Tribunalul Bucureşti a admis în luna mai propunerea administratorului judiciar General Group Expert SRL privind intrarea în faliment în procedura generală a debitoarei SC Caţavencu SA, editorul Academia Caţavencu, potrivit deciziei publicate pe site-ul oficial al instanţei. Ulterior, în 26 mai, marca "Academia Caţavencu" a fost scoasă la licitaţie, fiind adjudecată pentru suma de 1.617.000 de euro, cu TVA, de către Doru Buşcu, care nu a reuşit însă să strângă banii pentru a deveni proprietarul mărcii. Astfel, licitaţia a fost reluată în 14 iunie, când jurnalistul Claudiu Pădurean şi-a adjudecat marca "Academia Caţavencu".

Pe de altă parte, Medien Holding a anunţat luni, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că a achiziţionat titlul Academia Caţavencu, precizând că va asigura "suportul financiar şi logistic necesar sporirii calităţii revistei, asigurându-i totala independenţă editorială" şi că următorul număr al publicaţiei va apărea miercuri.

Totodată, Denis Dinulescu, noul redactor-şef al Academia Caţavencu, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX că revista în noua formulă - care apare pe piaţă miercuri - va păstra spiritul Caţavencu, însă va fi "mai veselă şi întinerită".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici