Claudiu Lucaci a câştigat procesul cu TVR şi poate reveni la şefia Ştirilor SRTv. Decizia nu este definitivă

Claudiu Lucaci, care a fost înlăturat de la şefia Ştirilor TVR în această primăvară, când Societatea Română de Televiziune (SRTv) era condusă de Stelian Tănase, a câştigat un proces cu Televiziunea Română şi poate reveni la conducerea Direcţiei Ştiri, decizia instanţei nefiind definitivă.

433 afișări
Imaginea articolului Claudiu Lucaci a câştigat procesul cu TVR şi poate reveni la şefia Ştirilor SRTv. Decizia nu este definitivă

Claudiu Lucaci a câştigat procesul cu TVR şi poate reveni la şefia Ştirilor SRTv; decizia nu este definitivă

Claudiu Lucaci a fost înlăturat de la conducerea Direcţiei Ştiri a Societăţii Române de Televiziune în luna aprilie, fiind înlocuit de Raluca Stroe Brumariu, printr-o decizie a lui Stelian Tănase, care la momentul respectiv era preşedinte-director general al SRTv.

Lucaci a pierdut conducerea Ştirilor TVR după ce a fost reevaluat de o comisie a Televiziunii Române, deşi a obţinut un punctaj care îi permitea să îşi menţină respectiva funcţie la prima evaluare a activităţii sale, însă o comisie condusă de Stelian Tănase a decis că procesul de evaluare în cazul său "a fost viciat".

Pe 3 aprilie, Claudiu Lucaci, care a primit la reevaluare un punctaj sub cel necesar pentru a rămâne şef al Ştirilor TVR, a declarat pentru MEDIAFAX că TVR este o instituţie condusă politic şi va contesta rezultatul reevaluării sale. Claudiu Lucaci a mai spus că a înţeles dintr-o discuţie cu Stelian Tănase că evaluarea managerilor TVR s-a făcut "pe considerente politice".

Totodată, Claudiu Lucaci a precizat atunci că a depus o acţiune în instanţă în acest caz. El şi-a motivat decizia prin faptul că reevaluarea sa nu era prevăzută în regulamentele TVR.

În acest caz, Tribunalul Bucureşti a decis, vineri, să admită în parte cererea lui Claudiu Lucaci, care a dat în judecată TVR pe 24 aprilie.

Astfel, instanţa a anulat procesul-verbal numărul 134609 din 14 aprilie 2015 şi a anulat reevaluarea lui Claudiu Lucaci, cuprinsă în procesele verbale numărul 134601 din 2 aprilie 2015 şi numărul 134603 din 3 aprilie 2015, potrivit informaţiilor disponibile pe Portalul Instanţelor de Judecată.

Totodată, Tribunalul Bucureşti a menţinut evaluarea lui Claudiu Lucaci, cuprinsă în procesele verbale numărul 134423 din 11 februarie 2015 şi numărul 134498 din 12 februarie 2015 şi a obligat TVR să îi plătească lui Lucaci o sumă de 10.000 lei cu titlu de daune morale. Pe de altă parte, instanţa a respins ca neîntemeiată cererea lui Claudiu Lucaci de obligare a TVR la plata cheltuielilor de judecată.

Hotărârea de vineri a instanţei poate fi atacată cu apel în zece zile de la comunicare.

Pe de altă parte, în prezent, conducerea Ştirilor TVR este deţinută interimar de Ioana Popescu. Aceasta a fost numită la conducerea Direcţiei Ştiri a SRTv la începutul lunii noiembrie de Irina Radu, directorul general interimar al Societăţii Române de Televiziune.

Irina Radu a numit-o pe Ioana Popescu la conducerea Ştirilor TVR după ce Raluca Stroe Brumariu a demisionat de la şefia Ştirilor SRTv ca urmare a reacţiei întârziate pe care Televiziunea Română a avut-o în cazul relatării, în noaptea de 30 spre 31 octombrie, a informaţiilor despre incendiul izbucnit în clubul Colectiv din Bucureşti.

Ioana Popescu ocupă şi funcţia de director interimar al TVR 2. De asemenea, Ioana Popescu a fost producător executiv în Direcţia Emisiuni Informative şi Sport din TVR în perioada în care Ştirile TVR erau conduse de Claudiu Lucaci.

Fostul Consiliu de Administraţie al SRTv, care a fost condus de preşedintele-director general Stelian Tănase, a fost demis de plenul Parlamentului pe 23 septembrie, odată cu respingerea raportului de activitate al Televiziunii Române pe anul 2014. În aceeaşi zi, plenul Parlamentului a numit-o pe Irina Radu în funcţia de director general interimar al TVR.

Despre câştigarea procesului cu TVR de către Claudiu Lucaci a scris şi paginademedia.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici