- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (20.12.2007, 15:43)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNA a modificat legislaţia audiovizuală privind publicitatea pentru copii
Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis, joi, că personajele de desene animate, basme sau povestiri pot să apară în reclamele adresate copiilor în vârstă de până la 12 ani, noile prevederi urmând să fie incluse în Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului, în ianuarie 2008.
23 afișări
CNA a modificat legislaţia audiovizuală privind publicitatea pentru copii
Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) şi reprezentanţii International Advertising Assocition (IAA) au decis, joi, să modifice o serie de prevederi din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, privind publicitatea la produsele adresate copiilor.
Astfel, personajele populare din desene animate sau povestiri vor putea fi prezente în reclamele adresate copiilor de până la 12 ani, fapt interzis iniţial prin articolul 138, alineatul 3 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual: "În publicitatea pentru alimentele destinate copiilor, este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor, medicilor sau a personajelor populare, cum ar fi cele din desenele animate, basme, povestiri şi altele asemenea; se exceptează publicitatea la alimentele naturale".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Klaus Iohannis, decorat în SUA: Președintele României primește în această noapte premiul Distinguished International Leadership Award pentru 2024
-
Certificate de naştere şi de deces în format digital în mai multe oraşe din ţară
-
Cazurile de rujeolă cresc din nou în Europa, cu România pe loc fruntaş
-
UE, acord privind profiturile de pe urma mărfurilor ruseşti: 90% din fonduri vor fi folosite pentru a ajuta militar Ucraina
Noul conţinut al articolului 138, alineatul 3 din Cod va cuprinde următoarele prevederi: "În publicitatea adresată copiilor în vârstă de până la 12 ani, referitoare la alimente, este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor; se exceptează publicitatea la alimentele naturale".
"În urma discuţiilor cu reprezentanţii IAA, am hotărât să relaxăm prevederile de până acum", a precizat Răsvan Popescu, preşedintele CNA.
De asemenea, CNA a hotărât că produsele alimentare vor putea fi asociate cu alte produse nealimentare, precum jucării sau abţibilduri, cu condiţia menţionării unor caracteristici ale produsului, prevederi incluse în noua formă a articolului 138, alineatul 4 din Cod: "În publicitatea adresată copiilor în vârstă de până la 12 ani, pentru produsele alimentare, este permisă asocierea acestora cu alte produse nealimentare destinate copiilor, cum ar fi jucării, abţibilduri şi alte asemenea, cu condiţia menţionării, sub formă scrisă sau prin imagini, a unor caracteristici ale produsului alimentar sau ale mărcii. Prezentarea trebuie să pună accent pe calităţile produsului alimentar".
Totodată, membrii Consilului au aprobat introducerea alineatului 6 în cadrul articolului 138 din Cod, care prevede: "În sensul prezentului cod, prin publicitatea adresată copiilor în vârstă de până la 12 ani se înţelege publicitatea difuzată în cadrul unui program cu o audienţă formată din minimum 70% copii în vârstă de până la 12 ani".
Citește pe alephnews.ro: NATO va schimba abordarea față de Ucraina. Ce dezvăluie documentul exclusiv obținut de Corriere della Sera, care ar urma să fie aprobat în iulie la Summit-ul NATO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israelul avertizează SUA că decizia de înghețare a livrărilor de armament ar putea periclita negocierile privind ostaticii: „SUA trebuie să pună presiune pe Hamas, nu pe Israel”
Prăbuşirea dureroasă a celei mai fierbinţi pieţe imobiliare: birourile stau goale, spaţiile comerciale sunt pustii, iar clădirile fantomă rezidenţiale domină orizontul
Dacă aţi avea de ales între a munci mai puţin şi a câştiga mai puţin sau a munci mai mult şi a câştiga mai mult, ce aţi alege? (Nu, să munceşti mai puţin şi să câştigi mai mult nu este o soluţie)
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Transformarea incredibilă a lui Valentin Ceaușescu, la 76 de ani! Viața grea de după Revoluție l-a marcat pe fiul lui Nicolae Ceaușescu
PROSPORT.RO
De la ce s-ar fi infectat Florin Piersic, de fapt. Amputarea piciorului, decizia drastică a medicilor: 'Este gravă starea lui'
CANCAN.RO
Câți copii are de fapt Florin PIERSIC? Secretul pe care l-a ținut ascuns toată viața: „Vreau să fac ceva...”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe