CNA: RCS&RDS nu a avut aprobarea să scoată canalele Discovery. Vom analiza cazul săptămâna viitoare

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Răsvan Popescu, a declarat vineri dimineaţă, pentru MEDIAFAX, că RCS&RDS nu a avut aprobarea Consiliului să scoată din grilele de cablu canalele Discovery, cazul urmând să fie analizat în prima şedinţă a CNA de săptămâna viitoare.

990 afișări
Imaginea articolului CNA: RCS&RDS nu a avut aprobarea să scoată canalele Discovery. Vom analiza cazul săptămâna viitoare

CNA: RCS&RDS nu a avut aprobarea să scoată canalele Discovery. Vom analiza cazul săptămâna viitoare

"Nu au avut aprobarea noastră şi vom discuta cazul în prima şedinţă a Consiliului", a spus Răsvan Popescu.

RCS&RDS a scos, joi seară, de pe reţelele sale de cablu (care au aproximativ două milioane de abonaţi, n.r.) toate canalele operate de compania Discovery Networks, inclusiv Discovery Channel, fără a avea aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru modificarea grilei de programe, aşa cum impune Legea audiovizualului.

Potrivit articolului 74, alineatul 3 din Legea audiovizualului, "distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului". Aceeaşi lege prevede că în astfel de cazuri CNA poate aplica sancţiuni cuprinse între 10.000 de lei şi 200.0000 de lei.

RCS&RDS a scos, joi seară, din pachetul de bază de pe reţelele de cablu televiziunile Discovery Channel şi Animal Planet, în locul acestora fiind incluse History Channel, post care se afla până atunci în pachetul suplimentar al operatorului de telecomunicaţii, dar şi televiziunea BBC Entertainment.

Totodată, RCS&RDS a scos, joi seară, posturile TLC, Discovery Science şi ID Investigation Discovery (toate aflate în portofoliul companiei Discovery), care se regăseau într-un pachet suplimentar în reţelele de cablu ale companiei de telecomunicaţii, pentru care abonaţii plătesc o sumă suplimentară de 7 lei, faţă de abonamentul la pachetul de bază.

Pe de altă parte, RCS&RDS a transmis, joi seară, într-un e-mail adresat abonaţilor săi, că televiziunile "Digi Animal World şi BBC Entertainment vor înlocui Animal Planet şi Discovery Channel, care ies din grilă la 1 decembrie".

Însă, scoaterea canalelor Discovery din reţelele de cablu ale RCS&RDS s-a produs în câteva ore, pe parcursul serii de joi, înainte cu o zi ca acordul de retransmisie între Discovery şi RCS să expire (acordul expiră pe 30 noiembrie). În momentul difuzării acestei ştiri, televiziunea Digi Animal World nu apare în pachetul de bază al reţelelor de cablu RCS&RDS.

RCS&RDS a solicitat, miercuri, 28 noiembrie, CNA aprobarea să scoată canalele Discovery şi de pe reţelele sale de cablu, analogic şi digital, după ce, pe 23 noiembrie, compania de telecomunicaţii a scos Discovery Channel şi de pe reţeaua sa de satelit Digi.

Reprezentanţii CNA au declarat joi, 29 noiembrie, pentru MEDIAFAX, că RCS&RDS invocă în adresa depusă la Consiliu, prin care solicită scoaterea canalelor Discovery de pe reţelele sale de cablu, expirarea contractului pe care operatorul de cablu îl are cu compania Discovery.

Totodată, RCS&RDS a solicitat CNA aprobarea pentru introducerea în grilele sale a două canale BBC - BBC Entertainment şi BBC Knowledge, unul de la data de 1 decembrie 2012, iar altul de la data de 1 ianuarie 2013.

Scoaterea canalelor Discovery de pe reţelele de cablu ale RCS a fost confirmată, joi, în jurul orei 21.30, pe pagina de Facebook a televiziunii Discovery Channel: "În acest moment, RCS&RDS a început să elimine canalele Discovery din grila sa de programe, ignorând protestele voastre şi încercările noastre de a ajunge la o înţelegere. Dar nu ne vom opri aici. Dacă vreţi să urmăriţi canalele Discovery, aveţi alternative. Canalele noastre sunt prezente în ofertele tuturor celorlalţi operatori de cablu, printre care UPC, Romtelecom, Focus Sat sau AKTA".

Pe de altă parte, RCS&RDS a scos, pe 23 noiembrie, de pe platforma sa de satelit Digi (care are aproximativ un milion de abonaţi, n.r.), televiziunea Discovery Channel, fără a-şi anunţa telespectatorii, unii dintre aceştia solicitând pe pagina de Facebook a companiei reintroducerea postului în grilele operatorului.

Oficialii Discovery Networks au confirmat, pe 23 noiembrie, pentru MEDIAFAX, că Discovery Channel a fost scos în acea zi de pe platforma de satelit Digi a RCS&RDS, precizând că RCS a respins toate ofertele comerciale ale Discovery, astfel încât nu s-a putut ajunge la un nou acord.

Oficialii Discovery Networks au mai spus, la momentul respectiv, că nu a cerut, în niciun moment al negocierilor cu RCS&RDS, creşterea tarifelor pentru distribuţia canalelor Discovery.

Decizia RCS&RDS a venit după ce şi Digi, operatorul de cablu din Ungaria deţinut de compania de telecomunicaţii românească RCS&RDS, a scos, pe 20 noiembrie, din ofertele de cablu analog şi digital televiziunea Discovery Channel.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici