- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (24.01.2008, 14:41)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Copiii de 6 ani, cei mai mari consumatori de publicitate
Copiii în vârstă de 6 ani sunt cei mai mari consumatori de publicitate, reclamele la produse alimentare, jucării, sucuri şi cele care folosesc personaje din desenele animate fiind cele mai populare, se arată în studiul "Impactul publicităţii asupra copiilor", prezentat, joi, la CNA.
30 afișări
Copiii de 6 ani, cei mai mari consumatori de publicitate
Potrivit studiului "Impactul publicităţii asupra copiilor", realizat de IMAS şi Centrul de Studii Media şi Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC), copiii în vârstă de 6 ani sunt cei mai mari consumatori de reclamă, 75% dintre aceştia declarând că urmăresc publicitatea televizuală, în timp ce copiii în vârstă de 8 ani sunt cei mai mici consumatori (doar 62% urmăresc publicitatea). De asemenea, datele studiului arată o scădere a consumului de publicitate odată cu înaintarea în vârstă (de la 75% la 6 ani, la 67% la 10 ani, exceptând acel puseu de non-consum, la 8 ani).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Inteligența Artificială face și erori. Un sistem de recunoaștere facială a identificat o femeie nevinovată drept hoață
-
Războiul din Ucraina, ziua 826. Putin vorbeşte de conflict global dacă Occidentul permite Kievului să folosească arme occidentale pentru a lovi Rusia / Armata ucraineană a doborât 13 drone
-
Nikki Haley, fost ambasador SUA la ONU, a scris "Termină-i!" pe o racheta israeliană. Sintagma este cunoscută din jocurile Mortal Kombat
-
Planul de pace al lui Putin
La întrebarea "Ce faci când sunt difuzate reclame la televizor?", 49,5% din copiii cu vârste cuprinse între 6 şi 10 ani urmăresc realmente publicitatea, în timp ce 34,2% schimbă canalul TV, iar 11% părăsesc camera.
De asemenea, pentru a testa gradul de înţelegere al copiilor în privinţa publicităţii, s-au folosit diferite tipuri de mărci, cele mai cunoscute fiind cele pentru jucării (29,2%), produse alimentare (identificate de 20,2% dintre copii) şi sucuri (6,1%). "Atmosfera" este cea care îi impresionează cel mai mult pe copii, reprezentând, în acest context, muzica, peisajul şi atitudinea personajelor din reclame.
Datele studiului mai arată că există o categorie de produse care nu se adresează în mod direct copiilor, dar care sunt preferate de o parte semnificativă a celor de 11-15 ani: produse de igienă şi întreţinerea sănătăţii (8,2%), servicii de telefonie mobilă (6,9%) şi cosmetice (3,7%).
Potrivit studiului, 45% dintre părinţii chestionaţi au recunoscut că au existat presiuni din partea copiilor pentru achiziţionarea unor produse promovate în reclame, în timp ce 30% dintre părinţi au negat existenţa unei influenţe vizibile a publicităţii asupra copiilor. Datele relevă faptul că influenţa se modifică în timp, părinţii copiilor de 6-10 ani recunoscând-o în mai mare măsură decât cei ai copiilor de 11-15 ani. În plus, în funcţie de sexul părinţilor, s-a observat că mamele sunt supuse la mai multe presiuni din partea copiilor pentru achiziţionare unui produs.
Astfel 72% dintre copiii de 6-10 ani au declarat că au cerut cel puţin o dată părinţilor să le cumpere un produs după ce au văzut o reclamă la televizor, în timp ce doar 27% declară că nu au făcut acest lucru niciodată. Aceste procente variază destul de mult de la o vârstă a respondentului la alta (82,5% dintre copiii de 6 ani declară că au cerut părinţilor un lucru pe care l-au văzut în reclamă la televizor, în timp ce doar 70% din cei care au 10 ani declară acest lucru).
De asemenea, din totalul celor care au cerut părinţilor să le cumpere produse văzute în reclame, la 81,9% din copii le-a fost cumpărat produsul, în timp ce la 17,2% nu le-a fost achiziţionat acel produs.
Studiul "Impactul publicităţii asupra copiilor" mai confirmă faptul că 32% din copii au aflat despre riscul de a ajunge obezi, iar 68% cunosc efectele consumului de zahăr şi sare, ale consmului de tutun şi alcool.
Studiul "Impactul publicităţii asupra copiilor" a fost realizat în perioada octombrie-noiembrie 2007, pe un eşantion multistadial, reprezentativ la nivelul populaţiei adulte, alcătuit din 1530 persoane, din 111 localităţi. Interviurile s-au realizat doar în gospodăriile în care au existat copii cu vârsta cuprinsă între 6 şi 15 ani. Au fost intervievaţi 1530 de părinţi şi, din aceleaşi gospodării, s-au chestionat 734 copii (6-10 ani) şi 785 copii (11-15 ani).
Studiul a fost realizat de IMAS şi Centrul de Studii Media şi Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC) pentru CNA, în cadrul proiectului "Expertiză şi profesionalism în audiovizual" (RO 2004/016-772.03.15.01), finanţat prin programul Phare.
Citește pe alephnews.ro: Rațele alergătoare indiene sunt folosite și în România pentru a alunga insectele de pe culturi. Într-o săptămână curăță 1.200 mp de grădină
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Dosarul foștilor șefi SRI, Florian Coldea și Dumitru Dumbravă, ia turnuri neașteptate. Cine este Wang Yan, omul de afaceri chinez audiat astăzi la DNA
BREAKING Banca Transilvania a anunţat oficial că a cumpărat BRD Pensii. Cea mai mare bancă din România intră astfel pe segmentul de pensii private obligatorii Pilon II
Unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din România deschide un nou tip de magazin în ţara noastră
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Are 75 de ani, dar arată ca la 30, are o avere impresionantă și își caută iubit la 12 ani de când a divorțat
PROSPORT.RO
Câștigător SURVIVOR ALL STARS 2024 | Zanni îi învinge pe Iancu Sterp și Andrei Ciobanu în marea finală și ia premiul de 100.000 de euro de la Pro TV?!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe